Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 556 ggr
Labolina_73
0

Var är????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla,,,, det kan ju inte vbara vara jag som har reagerat på att det försvinner folk från forumet?

Det är inte alls lika kul hör inne längre? Tjafsas i varje tråd, aggretiooner och dispyter, personliga påhopp,, utlaggda namn på folka som gjort fel.

Varför? så egentligen kanske det inte är så konstigt att folk drar sej undan? Men det är så vansinnigt trist. När jag blev medlem så var här riktigt kul, bra frågor och trevliga svar,

Vad är det som hänt?

//Linda

ariel
0

Svenska avundsjukan,börjar också tröttna på att det bara är tråkigheter hit o ditLedsen

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Myskatten
0

Jag håller med dej Linda det är inget kul längre & man vågar knappt start en tråd eller visa en bild ../ Jag är ofta inne här men mer än så blir det inte . Man läser en del trådar & går här i från , Jag håller också med #1 / S*Knoxville´s

Frostvikarna
0

Håller med er bägge två, det är inte lika roligt här längre. Det är ofta tråkig stämning, en del blir lynchade helt obefogat, det känns som om många tar ställning till hur saker och ting ligger till bara genom att läsa olika åsikter utan att egentligen veta hur det ligger till??  I bland känns det som om man bara skriver eller visar bilder för sig självFundersam medans det i andra trådar är ÅHHHHH, vilka fina mm Det kan bli hur många svar som helst. Håller ni med om det eller har jag fel???  Det är så tråkigt att det är sådan konkurrens inom kattsporten, här inne gullas det med söta bilder och gratuleras hej vilt, sedan på utställningar bla så är det  krig, man hejar inte ens. Jag tycker det är synd, jag vill gärna prata katt med alla er här inne på utställningar bla men när en del går med näsan i vädret så kan det vara svårt att ta första steget och säga hej. Nu kanske en del som känner mig eller som vet vem jag är tycker att jag går med näsan i vädret och då får jag verkligen be om ursäkt för det, för jag blir glad över alla som tar kontakt med mig och vill titta på just min katter. Oj, nu blev det mer än vad jag tänkt skriva från början men det här är mina tankar, ingen behöver känna sig påhoppad eller förorättad, detta är min verklighetsuppfattade version.

ps, Förra helgen var vi på utställning i Höör 60 mil hemifrån,. Vi hade inga katter med oss utan var där bara för att titta, lyssna och lära samt pussa på vår avkomma lite. Oj vilken trevlig utställning det var, jag kände inte en kotte förutom Angelica, S*Frostvikens Biancas matte

ozzyozborn
0

God morgon!

Håller helt med er. De är därför som jag har börjat som ny ordningsman här inne på forumet.

Jag hoppas kunna hjälpa till och få bort mycket av de trams som för sig går här inne så att vanliga personer vågar skriva igen och på så sätt få detta forum på fötter igen.

Väl mött i trådarna.

Hälsn. Emma

Ps. Hoppas jag inte skall behöva styra upp allt för mycket såklart. Ds.

Labolina_73
0

Men vad skönt att jag iaf inte är ensam om att känna såhär..

Ja jag håller med #3 om att vissa trådar är viktigare än andra,, rena frågor om något är inte alls lika viktigt att svara på längre som att skriva att en katt är finare än den andra,,, :-(

Men som sagt,, hoppas att det blir ordning här inne… Bra Emma,, kan behövas flera,, säg bara till om ni vill ha flera ordningsvakter,, behövs nog måste för att få rätsida……

// kram Linda

Zios
0

Jag kommer in hit ofta och läser men allt mer sällan svarar jag på någon tråd och det är pga att min personliga åsikt är den att många som skriver blir påhoppade eller analyseras till minsta molekyl mycket negativt.
#4 Roligt med en sk ordningsman Skrattande Jag följer med spänning hur stämningen utvecklar sig här inne på Forumet. Önskar dig allt gott och lycka till Flört

Bengan2
0

Håller med alla ovanstående, jag skriver nästan inget här nu. Lägger in någon bild då och då om man lyckats plåta någon kul, eller bra bild. 

Någon åsikt eller fråga är ju knappast någon ide att vädra här.

Mvh Bengan

Myskatten
0

Det är kanon bra om det finns någon som håller kolla & det kan ju behövas fler som hjälps åt…För hoppnings vist blir det kanske mer roligare att var här :) Jag önskar dej lycka till #4

Mulan
0

Hej!

Det här är ett diskussionsforum, och därför tycker jag att man ska kunna diskutera under ordnade former utan att gå till personangrepp o liknande. Problemet är ju tyvärr att man inte kan diskutera här eftersom många tar saker o ting personligt istället för att inse att det är en åsikt man uttrycker. Jag har starka åsikter som jag gärna ventilerar, men bara för att någon annan tycker något annat så betyder ju inte det automatiskt att den personen är en "fiende". Tyvärr går ju vissa diskussioner ofta till pajkastning mot enskilda, inte minst har en av mina goda vänner blivit utsatt för det! Avundssjuka tror jag inte har med saken att göra ö h t, däremot så ser jag alltsomoftast bilder o gulligull på katter som jag personligen tycker inte överensstämmer med rasstandarden och som milt sagt ser förfärliga ut i mina ögon… Vad ska jag skriva då? Jag väljer att hålla tyst, för OM jag skulle skriva vad jag tycker så skulle jag kallas avundssjuk och elak, och få påhopp.. MEN jag är ingen övermänniska, och har inte något facit på hand.. Så min uppfattning om detta forumets nuvarande status är att det inte tillför mig något, och därmed känner jag inget behov av att skriva här… Flört Och jag är inte ett dugg avundssjuk och inte ett dugg missunnsam… Däremot har jag ganska "högt i tak" och tar inte åt mig personligen av att folk kritiserar mina åsikter, men reagerar om någon har en åsikt byggd på falska fakta och argumenterar mer än gärna för min åsikt.. Så mitt bidrag här är på väldigt låg nivå och jag kommer också att hålla mig till "gulligull" och inte ngt annat, för om man inte tål kritik och inte vill höra negativa saker utan att gå till våldsam attack så blir ju allt enbart gulligull… Flört 

mvh Malin

Signe-Jonna
0

Jag håller med. Det är inte alls roligt här inne, varför jag numer helre håller till på annat forum. Har man en åsikt om något så får man snart hatiska PM och är man inte uppfödare så får man uppenbarligen inte yttra sig, man blir lynchad direkt. De flesta nya som kommer in blir också påhoppade med tråkiga PM och onödigt tjafs. Men vissa får uppenbart bete sig hur som helst här inne utan åtgärder, bara för att de råkar ha uppfödning. Tråkigt!

virvlas
0

Jag håller inte med.

Jag tycker att det har varit ungefär likadant hela tiden. Ibland är det många intressanta o lärorika diskussioner, ibland är det färre. Ibland är det många som skriver här inne, ibland är det färre. Inget konstigt med det för (hör o häpna;) folk har väl ibland viktigare att göra än att sitta o skriva på ett forum.

Bråk o tjafs är nog nåt man får räkna med, men man kan faktiskt låta bli att medverka i sådana trådar även om man bara vill väl.

För övrigt tycker jag att #9 förklarade det hela riktigt bra.

LittleL
0

Jag håller också med om det som många skriver om. Men jag fortsätter ändå att skriva här på forumet. Jag anser att det är positivt med ett forum där man kan diskutera och fråga om saker. Jag vill ständigt lära mig mer så jag tänker fortsätta att både läsa och skriva här inne.
Många gånger får man sålla vad man vill svara på och inte. Jag lägger själv ut bilder på mina katter ibland och speciellt nu när jag har kattungar. Men om man inte tycker att min katt är fin så behöver man ju inte skriva en kommentar. Man kan helt enkelt låta bli, det gör jag när det visas upp katter som jag inte anser är snygga eller rastypiska.
Tycker ändå att det blivit lite bättre stämning här inne den sista veckan. Nu är det inte lika aggresivt som det var ett tag. Men precis som någon skrev längre upp, det går upp och ner…

Dock tycker jag att det är en stor förlust för Skogkatten när erfarna uppfödare väljer att lämna forumet. Dom sitter inne med kunskap som vi nybörjare behöver. Iaf jag. Med erfarenheten som dom har kommer även intressanta trådar där det diskuteras djupare saker än hur gullig en katt är. Men det är ett givande och tagande ifrån båda håll. Dom med erfarenhet får ha överseende med att en nybörjare inte är så insatt. Och nybörjarna får ha överseende med att dom med mycket erfarenhet kanske inte heller uttrycker sig perfekt. Även dom kan vara plumpa i sina kommentarer.

Så jag vill be er alla "gamla" uppfödare att inte bara läsa våra trådar utan att gå in och skriv. Kasta inte in handduken.Flört 

Sen kan jag tillägga att jag varit medlem här ganska länge och jag skriver ofta vad jag tycker om olika saker. Jag frågar om många saker. Men jag har ALDRIG fått ett enda pm som ni talar om. ALDRIG! /Sylvia

Bengan2
0

Håller med #12, något knas PM har jag heller aldrig fått.

Mvh Bengan

LenLass
0

#9 Mycket bra skrivet!! #12 Tror inte att gamla uppfödare bara kastar in handuken utan väljer att inte kommentera. Det jag personligen kan känna här inne är att till viss del går det ej att svara på inlägg för att man skall måsta trippa lite på tå. Folk tar åt sig så oerhört och börjar genast anse sig som påhoppade. Det är många gånger ifrågasättande om vem/vad som är Seriöst kontra Oseriöst……. detta är ett ord jag är duktigt less på! Jag tycker inte det längre är något matnyttigt att varken läsa eller kommentera, sista tråden jag skrev i stängdes rätt snabbt då det fanns risk för "känslor" skulle urartaFörvånad

Signe-Jonna
0

#12 & #13 Det är ju bra att ni inte fått några knas-PM. Men det finns andra som fått och får…

Silverfarans
0

FÖRLÅT men??? 

OK!!! Då vet man att när ingen skriver något om en bild på en katt!?

Då är inte katten snygga eller rastypiska?? Eller?

För att ibland har jag märkt att när vissa visar upp sina kattungar el katter så är det inte många kommentarer. 

Åh när det är MÅNGA kommentarer i ett ilägg då är alltså katterna snygga o rastypiska då?

Så när #9, 12 inte kommenterat något i inläggen då hmhmhmhm vet man.

Ärligt det är nästan bara sådana inlägg man vågar skriva i som det bara är gulle gull för blandar man sig in i "fel" inläg så tar det hus i h…… MEN jag ska oxå säga att jag ej har fått något PM o hoppas oxå att få slippe dem…

SillyZones
0

#16 Ja, jag tycker att det låter hemskt faktiskt. Som sagt, då vet man att folk tycker attt katterna är ser förfärliga ut när man knappt får svar. Jag vet att mina katter inte är perfekta. Men de har åtminstone något som är bra (vilken katt är perfekt?) Många katter har något som är bra och något som är mindre bra. Jag kan uppskatta katter som inte är perfekta för vad de är. Och man behöver ju inte prisa över skyarna, man hittar säkert någon detalj som är fin på en katt.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Frostvikarna
0

#16-17, Ja, känner som er…ni beskrev det jag inte riktigt "vågade" skriva i #3. Jag tycker det går lite hand i hand, då många medlemmar här är de man ser ute på utställningarna. De kanske tycker att mina katter är så fula och därför hejar man inteOskyldig

Silverfarans
0

#18 JA precis!!! Det kanske är därför man känner sig så ensam på utställningarna ibland hmhmhmhmhmhm Vi har INTE katt nog!!!!!!

Sissi
0

#16 #17 #18 Jag kan hålla med om att vissa får fler kommentarer än andra. Jag har tex just startat en tråd med en massa bilder på mina katter och som vanligt får jag väldigt få kommentarer. Jag är definitivt inte känslig för kritik och jag vet att några av mina katter har "för små" öron, "för korta" i huvudet..mm…mm. Men de är definitivt rastypiska för det!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

kerstin2181
0

#12  vi nybörjare lägger nog inte ut bilder för att få höra hur söta och vackra kattungar vi har, för kattungar är alltid söta, finns inga fula i mina ögon, sen om dom är rastypiska är en annan sak. Jag lägger ut mina bilder, för att få er uppfattning, och bilda mig en bild, på om jag lyckats med parningen eller inte, och som nybörjare, behöver man både bu och bä, och lägger man ut bilder här på fokus, så får man osso ta kritik på ett bra sätt, och inte personligt. Hur ska vi lära oss, om man inget gensvar får? men men, kanske därför det är alltid samma människor, som får gensvar, och vissa knappt några. Synd att det ska vara så. Under min tid här, har jag lärt mig mycket, och jag har fått mycket lärdom av Rockringens, och jag hoppas kunna lära mig mycket mer, innan min nästa parning, om vad som är bra, och inte bra. Dom honor jag har idag, ska kastreras, och en ny pärla är på G, och jag hoppas av hela mitt hjärta, att jag ska kunna gå framåt i avelsarbetet, även om vägen är lång och mycket krokig

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

kerstin2181
0

Så kan jag bara säga, att jag själv inte kommenterar bilder så ofta, för jag är lite för osäker än, för att kunna uttrycka mig om vad som är bra, och inte bra

LenLass
0

Som sagt, titta vad som händer! Här uttrycker en person ett ex på vad hon ej kommenterar och genast blir det ramaskri, våra katter är alltså ej bra nog, därför hejas det inte på utställningarna osv. Sen förvånas folk över att ingen diskuterar!

Mulan
0

Hej igen!

Nu tycker jag att ni går aningens till överdrift #16, #17, #18 och #20 om det är mitt inlägg #9 ni åsyftar.. Jag ser inte att jag i mitt inlägg har skrivit att alla kattbilder som jag inte kommenterar är förfärliga eller inte överensstämmer med rasstandarden, däremot så ser jag ju i o m mitt tyckande i inlägg #9 att jag gör folk irriterade.. Oskyldig Och det är just det som känns tråkigt..  Varför inte hålla en resonabel och diskussionsmässig ton istället för att genast gå till attack o ta saker o ting personligt??

Jag kommenterar ibland, beroende på tid och möjlighet, däremot så väljer jag ofta att vara tyst med de negativa sidorna eftersom man ofta får mothugg tillbaka i form av att "ska du säga vars katt är si o så…" Förstår ni min poäng? Jag är inte domare, inte heller expert, men jag har en åsikt, o min åsikt är väl precis lika mkt värd som någon annans i detta forum antar jag?Flört Precis som i vanliga livet väljer man att umgås med dem man gillar och det betyder ju inte att de man inte väljer är sämre, mer att man inte klaffar ihop. Likadant i kattvärlden och i forum..

Själv är jag inte allenarådande, inte heller har jag perfekta katter, tvärtom är jag väl först att se mina katters svagheter.. Men jag blir inte irriterad för att andra också ser dem.. Jag älskar mina katter, alla fem jag har hemma och alla vi har fött upp och fler därtill, däremot kan jag tycka att ett par av dem ser förfärliga ut om man jämför dem med rasstandarden… Flört Det betyder ju inte att de är sämre katter för den sakens skull.. Men alla kan inte vara BIS och vi människor har en tendens att se kritik mot våra djur som kritik mot oss själva som personer.. Det är ju lite synd…

Rent logiskt antar jag att ju större bekantskapskrets man har desto fler kommentarer får man.. Jag går aldrig in o kommenterar inlägg för att "vara snäll" eller för att få andra har kommenterat, utan för att jag har en åsikt… Trodde liksom att det var vitsen med forum? Men jag har jobb och familj o andra intressen, så jag hänger här inne då o då, och skriver när jag har tid o lust..

Kanske är jag obekväm i mitt tycke, men lite får man nog tåla tycker jag om man går in på ett forum?! Flört

mvh Malin

kerstin2181
0

#23 ta inte mitt inlägg som ett skrik, jag bara diskuterar, och vill bara säga, att jag behöver er mer erfarna, för att kunna bli bättre, inget annat, alla gör ju som dom vill, inget att bli sur för, jag är lika glad för detFlört

Sissi
0

#23 Folk säger ju bara vad de tycker och tänker, det är inte mer med det. Om alla tyckte lika skulle det aldrig bli någon diskussion, och hur kul är det!?

Jag tycker att t ex som Kerstin #21 & #22 skriver är en bra förklaring på varför just hon avstår från att kommentera och fler andra också. Sen om man får för sig att andra inte svarar pga av att katterna är "fula" eller mindre snygga, det är ju bara spekulationer på vad man tror och långt ifrån själva sanningen.

Det finns ingen männsika eller katt som är "bättre" än någon annan, alla föds vi unika och alldesles gudomliga!!!

Mulan
0

Ps Jag kan tillägga att jag ofta går assistent på utställning o därför sällan minglar med andra än de jag känner.. Enstaka ggr går jag fram till okända och hälsar o i så fall oftast för att jag är intresserad av att se deras katt av ngn anledning.. Annars ser jag mest katternas nr och kan först efteråt konstatera att "Aha, det var den personens katt/uppfödning"… Flört Ds

Frostvikarna
0

#23 jag förstår inte riktigt vad du menarOskyldig

#24 Jag syftar inte på dig personligen eller ditt inlägg. Vad jag menar är, här är ETT EX att om man är "känd " som uppfödare och visar en bild på en katt så blir det ofta hur många kommentarer som helst, man skulle ha kunnat visa en bild på en skata och ändå fått superfin kritik, medans en okänd uppfödare eller nybliven skogisägare visar en bild på en katt så blir det knappt ngn kommentar….. Jag hoppas ni förstår vad jag menar..

Måste även tillägga så att detta inte misstolkas, jag ser upp till många uppfödare och alla vackra avkommor som föds, exemplet ovan är fortfarande en känsla som jag personligen  har..

LenLass
0

#28 Nejdå, jag ser detSkrattande till #25 hade ej sett ditt inlägg då jag skrev, datorn är helmysko error, error….. Men jag tycker man både som gammal och ny uppfödare kan lära av varann, genom att disktuera får man alltid nya synvinklar vilket är bra. #26 som sagt, alla är unika och gudomliga. Våra katter är iallafall bäst i våra ögon så……..

Mulan
0

#28 Det jag tror du vill ge uttryck för är en fanclub… Cool En del "gamla" uppfödare har en fanclub vare sig de vill det eller inte, eller "wannabees" om du hellre föredrar det uttrycket.. Jag har själv som ny varit det, så jag vet PRECIS hur det är.. Man får helt enkelt en uppfödaridol! Jag tror det är därför en del kända uppfödare får så många inlägg o andra så få… Flört

mvh Malin

Sissi
0

#30 Det ligger mycket i det du skriver. Sådant är livet och det är inget konstigt med det!

Frostvikarna
0

#30 Men det är tråkigt…Gråter och i mina ögon lite falskt eftersom man då kan presentera vad som helst..

Bengan2
0

När det gäller andras bilder så vet jag att jag borde ge mer feedback. Jag tycker att jag får väldigt fin respons på mina bilder, därför borde jag ge tilbaks lite. Men ibland så blir det inte bara av att man skriver. Men ni ska veta att eftersom jag gillar katter och foto så kikar jag nästa på varenda bild härinne.

Det är alltid fina katter och oftast bra bilder, så mer bilder vill jag se även om ingen kommenterar dem. De "förfärliga" katterna som någon nämnde har jag inte sett. Visst finns det säkert både bra och dåliga katter i förhållande till rasstandarden. Men en skogis som inte lever upp till rasstandarden kan väl vara söt och fin ändå.

Mvh Bengan

Sissi
0

#32 Ja ibland så, men det är nog inget man att göra så mycket åt.

SillyZones
0

Bra skrivet av Bengan tycker jag.

SillyZones
0

#23 Jag tycker att man måste få bemöta inlägg utan att det ska betraktas som ramaskri.

Fairyhearts
0

Det 11# skriver tycker jag stämmer rätt bra.
Jag har varit med sen starten av detta forum. Ibland så går det upp toppar med trevlig stämning och bra ämnen, ibland så går det nedåt  och mer trådar med kattungar, bilder OT osv. samt en del tjafs Nu menar jag inte att trådar med bilder o kattungar ska försvinna men ibland är det mest sådant och då orkar man kanske inte svara i "alla"
Själv tycker jag inte alltid jag har tid att svara - men tittar gärna på alla bilder och trådar så mycket jag hinner. Skrattande
Sen håller jag med Mulan lite i #9 också, jag vill inte skriva att en katt är jätteläcker om jag inte gillar den. Det är väl mitt val att avstå att svara om jag inte vill. Det betyder inte att katterna i de trådar jag inte svarar på måste vara "fula" eller "orastypiska", de kanske inte är i min smak eller orkar jag inte svara.
Sen har det på senare tid varit mycket strul med servrar här inne och då har jag skrivit och sen inte fått in det och då gett upp fler gånger.
Nu får vi rycka upp oss. Detta är ett bra forum tycker jag och det kommer alltid gå i vågor hur intresserad man är att skriva och om vad som skrivs. Keep it up!
/Marie

LenLass
0

#36 Att bemöta inlägg och diskutera är väll anledningen till att vi är här på forumet. Ramaskri, kalla det vad som passar bara för att en person inte kommenterar bilder innebär ju inte att alla som ej skriver tycker att man har dåliga katter eller ej hälsar på en utställning, detta var vad jag var ute efter.

LittleL
0

Jag får väl gå in om förklara mig jag med antar jag än om jag tyckte att jag skrev tydligt i mitt förra inlägg, #12.

Jag menade inte att om jag inte kommenterar en katt så betyder det att den är ful. Det var inte det jag skrev. Jag tycker  att Fairyhearts i #37 förklarade hur jag menade också. Ibland har man inte tid, ibland inte ork, ibland inte lust…ja, det finns många anledningar. Jag älskar katter och tycker att alla katter är fina och charmiga. /Sylvia

ariel
0

Bra,håller med dej i det du skriverFlörtKanske att det behövs mer killar på detta FORUMKyss

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

#33 Menat till dej Bengan

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

NEj men vad tråkigt,, det var inte alls så här jag ville att tråden skulle bli.. :-(

Jag tror inte alls att någon menade att dom alltid gör så att om dom inte tycker så skriver dom inte, ibland kan det ju vara annat som gör att man inte skriver, allt måste ju inte vara svart eller vitt,,, det är ju en hel skala i gråtoner oxå…

Men ibland är det ju så att när man läst ett inlägg och funderar på vad "jag3 tycker om det, ska jag skariv vad jag tycker? alltid? näe det ska jag nog inte alltid, eftersom ibland kan man ju se redan tidigt i tråden om det kommer att misstålkas ett bli tjafsigt at det vad jag "tycker"

Självklart som Mulan sa tidigare så är det ett forum och man måste få diskutera och ha olika åsikter, men ibland kan man ju oxå låta bli att svara i tråden om man iaf inte tycker att den denne person skriver? om det inte är en direkt fråga såklart eller dyl.

Det jag menar är ju då att ibland kan man ju välja att vara tyst för att slippa tjafs och íbland m¨ste man få säga sitt.

Jag är inte den som är TYST om vad jag tycker men man kan välja sina ord oxå. Säger ingenting om någon nu utan rent generellt.. Alla måsta ha en trvligare ton för att här ska bli så trevligt som jag tror att alla vill ha det..

Nackdelen tror jag är att om jag skulle skriva någon nu,, vad som helst,, så finns det alltig någon /några som skulle tro att det var dom jag menade,,, även om så inte alls ä'r fallet.. och s¨är det i trådarna just nu.-. Man kan inte gå och ta åt sej hur som helst. och om man gör det får man väl skicka ett vänligt pm och bara fråga hur personen menade eftersom jag har tagit åt mej av det..

Eller?

JAg tycker att dom allra flesat här är trevliga, och iaf var sör sej. Det är i vissa trådan någon kan brista och säga knasiga saker i hettan som bli när man sitter ensam framför skärmen och bara låter fingrarna bestämma på vilken bokstav som ska tryckas…

KRAM Linda

Margona
0

#16-18 Jag håller med om vad ni skriver och jag upplevler det på ett likande sätt. Vissa som sätter ut bilder får alltid en massa komentarer om sina katter, andra nästan inga alls. Jag kan förstå att alla katter inte faller alla i smaken. När det gäller visandet av kattungar får en del inga kommentarer på sina medans andra får väldigt många och säg den kattunge som inte är söt.

Jag vet många fina katter som visats upp här som knappt får någon kommentar alls och det kan inte vara några dåliga katter eftersom de flesta ställt ut med bra resultat. Jag kan tycka att det är lite konstigt att när en del lyckats bra på en utställning får de massaor av grattis när det är andra så gratulerar nästan ingen.

Jag tycker om att fota mina katter och speciellt om vi är på landet där man kan få lite roliga och fina bilder, det är inte för att jag vill att alla ska skriva vilka gulliga och fina katterna är som jag lägger ut bilderna.

Mvh Margona

Seerath
0

Jag måste erkänna att jag flyttat till ett annat forum och bara kikar in nån gång nu och då och ser om det händer nåt.

Man kan alltid hoppas på att det blir bättre men just nu känns tyvärr inte det här forumet så roligt. :/

Agent007
0

Bra initiativ av NU tycker jag……….

Bengan2
0

Vad har NU med denna tråd att göra?

MvH Bengan