utställning i USA,, Vad tycks?

Haha… men… så de spökar ut dem…

Jaaa uch och fy,, man kan ju undra vad dom bedömmer?

Peruk! 
Ha ha jag säger då det….
bland tror man inte sina ögon!!!!

Är det en katt eller gosedjur
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

hehe när jag kollade på länken så kom min hane springande
och undrade vad ljudet kom ifrån
och började
jama tillbaka
Han sökte runt hela datorn men hittade ingen annan katt.
Men var är det egentligen för människor
som spökar ut sina djur på det viset?
Nää det där skulle jag aldrig hålla på med,
även om kissen i pruken var ganska söt som blondin 

Amerikaner i ett nötskal 
#7 verkligen… har inte vare sej träffat, sett eller hört om andra som klär ut, håller bröllop etc för sina djur som Amerikaner gör 
men så länge inte djuren lider får de väl hålla på med sin "cirkus" 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

# 8 Verkligen cirkus är precis vad det är 

Var det fler än jag som fick mail i sin inkorg efter det ni skrivit i denna tråd eller var det bara jag ??
Det fick jag och personen som skrev tog tydligen illa vid sig av mitt inlägg #7 "Amerikaner i ett nötskal" i denna tråd.Om fler känner samma sak så ber jag så hemskt mycket om ursäkt men jag förstår verkligen inte vad problemet är …..
Så här stod det..
Halloj!
Varför skriver du, Amerikaner i ett nötskal??
Ville inte väcka "ont blod" på listan, men jag förstår inte varför du skriver något sådan. Hur stor erfarenhet har du av Amerikaner, och vad är det som gör att du tycker att den här utställningen är "Amenrikaner i ett nötskal"?
//******
Jag börjar verkligen förstå varför inte folk vågar yttra sig i trådarna när det finns dom som kan hänga upp sig på en sådan skitsak.
Det som chockerar mig mest är nog endå avsändaren som skrev det, att det kom just från den personen, är ärligt talat helt paff och förstår ingenting ……..vad har hänt på denna sajt egentligen har man inte rätt att tycka som man vill ???
Jag vill inte starta något tjafs med detta utan vill bara påpeka att var och en ska väl få ha sina egna åsikter utan att bli påhoppade.Och om man hänger upp sig på en sådan skitsak som detta, då förtår jag inte vad man har på ett forum att göra.
Jag tror jag lägger ner denna sajt , är så förbaskat trött på sådana här barnsligeter, rena rama sandlådenivån, det finns andra sajter här på I Fokus där sånt här inte ens förekommer och där vuxna personer beter sig som vuxna och inte som småbarn som tur är.
// Mizzi

Då kan nog personen ifråga skicka ett sånt mail till mig med för jag tycker också att det är amerikaner i ett nötskal :) Man får faktiskt tycka saker utan att behöva bli ifrågasatt hela tiden. Jag anser att i vissa fall så överdriver "jänkare" och det behöver väl inte vara något negativt i det.
/Camilla

Men vad e det för stil? att skicka mail på det sättet för den ynka komentaren..
Men ärligt är det inte typiskt amerikanskt då? när dom har skönhetstävlingar med sminkade småtjejer i 5 årsåldern,, oxå typiskt emerikanskt, där föräldrarna tom bråkar med varandra?.
Näe det ÄR amerikaner i ett nötskal.
//Linda

Sådana PM är det fler som får på denna sajten. Jag har fått mängder med PM där det till och med påståtts att jag skrivit saker som jag aldrig skrivit. Det är uppenbart att vissa bara är här inne för att bråka! Ignorera personen/personerna bara! Mizzi kan du skicka PM till mig och berätta vem som skickat detta till dig? Kanske samma som skickat till miG?

#10 Ja amerikaner i ett nötskal tycker jag var lindrigt skrivet. men det är klart man kanske inte kan dömma alla efter en
. Men i det stora hela så:)) Vi får vara glada för att vi bor i ett land där vi har yttrandefrihet. Vi får faktiskt tycka vad vi vill. Huvdsaken är ju att man inte hoppar på någon . vi har bara olika seder där vi bor. sedan tycker jag att detta har ju ingen jänkare sett så vi har ju inte hoppat på någon utan det är en disskution om vad vi tycker är normalt.
Tråkigt för dig att du har fått ett sådant mail
men det bevisar bra det du skrivit.
Ta inte illa upp utan låt dom ha den uppfattningen. Det visar ju bara vad dom har för en uppfattning om hur man ska hantera katter
Skriv tillbaka att dom kanske borde flytta dit för här i sverige går det ju inte att spöka ut katterna så på våra utställningar
Stå på dig/ Theresa
Jag har oxå fått neggativa PM från folk. Inte alls kul…

Kanske samma person som skickat PM till dig också Pimme?

# 13 och #15 Förstår inte varför man gör så,vad vinner man på det ?? hoppa på folk via mail, som man inte ens känner eller vet något om, och kastar ur sig en massa dumheter??
Särskilt som uppfödare, det är ju ingen vidare reklam man gör för sig själv om man beter sig så.
Jag skulle då inte vilja köpa katt av en sådan person i alla fall.

Vill inte vara nån som kommer med förmaningar, men… Eftersom vi nu har haft det lite tjafsigt på forumet så tycker jag att vi ska hålla oss till trådens verkliga fråga. Blir så tråkig stämmning annnars.

Oj oj vad dom spökar ut kissarna.men det är ju lika med hundutställnngar i USA.kan bara säga att jag inte gillar att man sätter kläder på djur.Bara i syftet att man klär dom för dom inte ska frysa.ex nakenkatter och likn..är det ok
Håller med #7 och #11 och vad iaf jag menar med "Amerikaner i ett nötskal" är väl att de nästan alltid har en tendens att vara lite "extrema" i det de gör, på gott och ont. För vi svenskar är ju faktiskt lite "fega" och gör allt för att inte "sticka ut", det finns säkert en anledning till att vi är de enda som har ordet "lagom" i vår ordlista.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Något jag inte gillar är när djur blir mode prylar, som dom små hundarna en del har och går och bär på under armen,dom fungerrar ju mer som assessoarer en husdjur.

#21 mmm precis… vem gillar det? Det e helt vansinne,, och det sjuka är ju att det räcker att en usakändis börjar så drar det igång… Se tex på priset på chihuahua priserna? Allt bara för att Paris Himton eller vem det nu var som började.. Sedan ska dom ha kläder och gifta sej med en hona/hane.. jaa helt sjukt….