Ang vikt,
Vad anse ni vara en
Liten vikt och vad är en Ok vikt Vad är en normalvikt och vad är en BRA vikt på en skogispojke på ca 5 månader
Svara gärna på alla olika alternativen vad ni tycker…
Lite kul att se om vi tänker olika eller om vi är ganska jämna i vårt tänk,,, trots allt.. ;-) Jag vet inte,, har inte alls tänkt på det,, jag har ju bara en kille ju,, :-) Har inget att jämföra med.. Vet inte helt enkelt.. Jag vet vad min "lilla" väger men.. :-)
Långbent är han oxå,, supermysik kille.. :-)
//MVH Linda
www.englaflickorna.com

putt putt

Hm, jag har inte så jättemycket att jämföra med men min pojke, GIC S*Skogsälvans Chinook, vägde iaf 3,9kg när han var 5,5 månad vilket jag tycker är en helt ok vikt.

Jag har inte heller så mycket att jämföra med men Smeagol vägde i den åldern 4 kg och Amadeus 4.3.
Mvh Margona

Dom växer ju väldigt olika så det är svårt att jämföra rakt av och få något vettigt ur det egentligen.

Oj svårt … har haft hanar som vägt allt från 3,5 - 5 kilo vid fem månaders ålder.

Haha hur ska man minnas säger jag.. men de är nog väldigt olika de växer olika osv.. tror inte man ska oroa sig för mycket i tidig ålder att katten kanske inte blir nån jätte.. brukar säga den som lever får se och så brukar de ju sluta med.. han är fin din lilla kille

Japp,, han är superfin min Bacardi,,
Han väger nu 3,5 kg och är precis 5 månader, Han är tyngre än han ser ut att vara.. Jag har ju bara honor ju och han är ju nästan lika tung som dom.. :-)
Aja hur som,, jag var para nyfiken på någon typ av riktlinje, för mej är han helt lagom och defenetivt inte för liten.
I linjerna bakom är det stort iaf så den som lever får se..
#5, 5 kg, attans jaa du det må jag säga vara stort… :-)
/kram och tack för era svar…

# 7 Ja men han var i ärlighetens namn lite rund om magen också, så jag skämdes lite när en domare frågade om han hade käkat bly och en annan påpekade att han hade ett bra kylskåp hemma 
Men det mulliga rann av han sedan när han blev äldre, precis som med hans pappa han var likadan =) men man var lite orolig ett tag att det skulle bli fetknoppar av dom i stället för katter 

Linda, vilken underbart grym look han har, din kille.Snygg!
/Monica

#7 jaha ;-) ok,,, men då så… hehe men det är ju så såklart att dom växer olika,, frågan kanske var ställd lite konstigt när allt kommer kring.. :-)
#9 Tack,, japp jag tycker oxå det,, han är såå snygg och fin så.. :-) Ska bli kul att se var det bär av när han blir stor.. Det är ju tänkt att han ska bli min Avelshane ju.. Så då vill det till sej att det blir bra ju.. :-)
//Linda