FiV/FelV
Snabbtestet som finns är de inte alls pålitligt?
Är de mycket bättre att skicka de till finland?
Tänkte ev testa de jag skall para nu och undrar hur de funkar.. är snabbtestet inte värt nått?

Har hört att det kan visa felaktigt, snabbtestet, men även de som varit nöjda med det. Jag skickade Tiffys test till Finland. Man fick besked inom några dagar, så jag var nöjd med det. Det var inte så dyrt heller, ca 300 kronor.
Blodprovet fixade en veterinär billigt till mig.

Blodprov är ju inte alltid så billigt men jag har lärt mig man absolut ska skicka testerna själv och inte be veterinären för då blir de mycket dyrare
SVA tar inte sååå hutlöst heller : 250-270kr per analys.
Men det är självklart allra billigast att skicka till labb Tiiri Niini i Finland.
Vet ärligt inte vad snabbtest kostar.

Jag har gjort snabbtest flera gånger på mina katter. Sist kostade det 380 kr totalt för Fiv/Felv +blodprov. Tycker det är kanonbra och man får resultatet på 20 min.
Det kan visa att katten har "något", och då måste man skicka in till labb istället. Så det kan bli dyrare,
Det visar dock aldrig fel att katten är postitv, man kan lita på ok svar.
/Marie

dom tog över 600kr när jag gjorde snabbtest på en kattunge innan leverans dock ringde jag intr runt då jag inte ville åka till flera ställen bara för den saken dock verkar allt vara dyrt vad gäller veterinärvård här

Priserna skiljer sig ganska så mycket från veterinär till annan. Samma sak om man frågar dom om snabbtestet är pålitligt eller inte den ena säger att det är lika pålitligt som det man skickar iväg och en annan säger att man inte ska lita på det, det är iaf svar jag har fått när jag ringt runt i sthlms regionen ang priser på FIV/FeLV.
Där jag tog testet skulle dom ha 500 kr för snabbtestet, men jag valde att skicka iväg det så det slutade då på 430 kr för blodprov ink.frakten. Sen 300 kr i prov svar.
Min hemma veterinär skulle ha 510 kr för enbart blodprovet som jag sen skulle skicka själv. Det finns veterinärer här i sthlm regionen som tar närmare 1500 kr för FIV/FeLV ink provsvaret.