Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 712 ggr
Skogkatt
0

Nu har det hänt igen!!

Våran katt har kissat i sängen nu på morgonen. Det är rent i kattlådan. Har det med att vi har duntäcken att göra. Vi har dörren stängd till sovrummet under dagen numera.Hon får snart inte inte sova hos oss. Vad ska vi göra??

Mulan
0

Hej!

Min kastratflicka Blossa protestkissar om hon inte är nöjd med tillvaron, men har inte gjort det på flera år nu. Om vi däremot tar in ett duntäcke kissar hon på det omedelbums oavsett humör.. Så vi kan inte ha duntäcken..

mvh Malin

kerstin2181
0

Hur gammal är kissen som kissar i sängen?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Skogkatt
0

Hon är 4 månader. Jag tror nog för att hon är ensam, hon har ingen kattkompis.

kerstin2181
0

Är hon ordentligt potttränad från grunden? kanske känner hon sig ensam? jobbar ni, och är borta mycket? en lessen kisse, vill ju visa sig, få uppmärksamhet, och detta kanske är ett bevis av det? kan du tänka dig en katt till?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Signe-Jonna
0

Kanske hon känner sig lite ensam och vill ha kattsällskap. Dessutom så måste väl inte katter sova i sängen? Mina katter får inte sova i min säng, men det tror jag inte de far illa av.

Sagolika
0

Vad trist! Det kan vara duntäckena, protest, att ni inte fått bort kisslukten från täckena etc.

Prova med flera lådor, ev. andra täcken, stäng ut henne från sovrummet, mer uppmärksamhet eller en kattkompis. Hoppas det löser sig. Kanske blir det bättre då hon blivit kastrat. Ni kan låta kastrera henne runt halvåret och även något innan om det behövs.

Mizzi
0

Har du kollat hos vetrinären så hon inte har urinvägsinfektion, många katter vill sitta på mjuka underlag när dom har det .

Flingan24
0

Hur många lådor har ni??
Har ni bara en så skaffa en till! ;)
Många katter vill gärna ha en låda för var behov… :)

Var lite glad att hon bara kissade - hade en hona som mer än gärna bajsade i min säng innan jag förstod vad hon ville… ;)

LittleL
0

Kan inte heller ha duntäcken. En av katterna kissar direkt. Aldrig på något annat, bara duntäcket. Vårt är i lite glansigt, passligt tyg och innehåller både fjädrar och dun. Har tvättat det i ättika och allt möjligt. Till slut gav vi upp och slutade använda det. Och då slutade även katten kissa. /Sylvia

UncutDiamond
0

Hoppas att det löser sig. Det är så tråkigt när det händerLedsen