söker ett hem.
Rufus är en vit, döv norsk skogkatt som är född 040204 En kastrerad hankatt. Helt underbar katt som är mycket trevlig, eftersom Rufus är döv så är han inte rädd för någontingen förutom vatten så man kan inte bada honom. Jag skulle vilja hitta ett hem helst utan katter så att han får bli kung i huset igen. Och om det ska finnas någon katt så helst en hona eller en kastrerad katt. Absolut inte i ett uppfödarhem. Han behöver lugn och ro och någon som älskar honom och kan ge honom mycket tid. Rufus tycker inte om att bli jagad så ett barn fritt hem skulle vara passande. Vi har barn själva men dom tar det väldigt försiktigt med alla katter är man inte van vid katt så kan katten tycka att det blir jobbigt om man jagar dom. Det jag vill säga är att Rufus är inte aggressiv eller så men han har tydligen rivit en flicka som inte kunde låta honom vara. Så han kan säga ifrån fast han har aldrig rivit någon utav oss. Nu har jag varit tvungen att släppa ut Rufus för att dom andra katterna har varit väldigt elaka mot honom. Så jag tror att det skulle vara svårt att hålla honom inne utan det bästa är att ni bor på landet så att ni kan släppa ut honom. Om ni tror att ni kan uppfylla dessa krav så är ni välkomna att höra av er Till Theresa Reise 0499-23473 eller 070-6667242 min hemside- adress är www.uncutdiamond.se
Mvh Theresa Reise

Gud vad vacker han är, hoppas du hittar ett underbart hem till honom
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Nu må jag ju lägga näsan i blöt! Inte för att jag "känner" katten och inte för att på något sätt verka besserwisser MEN att ha en döv katt enligt mitt sätt att se på det hela är att katten EJ skall vara ensam katt då den behöver en ledsagare som talar samma språk. Då din kille växt upp med andra katter ser jag inte detta som något alternativ utan han bör ha någon kompis men ej flera annars tror jag det går galet.Sen att en döv katt skall släppas ut….. här hoppas jag på att du naturligtvis bara glömde skriva, ute i rastgård! Ibland händer saker som gör att en omplasering blir en sista utväg man måste ta så inget ont sagt om det. /Lena

Håler med Lena (LenLass) i det hon skriver både ang sällskap, då katten haft andra katter runt sig förut, och också ang att låta en döv katt gå "fritt" ute, men som Lena sa, jag antar att det var i rastgård.
Hoppas du hittar ett hem åt honom.
//Annika

Nej en döv utekatt är ingen hit, han bör deffenitivt inte gå lös ute men en rastgård vore perfekt 

#1 Tack ! Ja han är helt underbar och ja hag hoppas att jag ska hitta ett bra hem åt honom.
#2,3.4. Detta har Rufus uppfödare och jag diskuterat fram o tillbaka i ett år nu. Och vi är överens, både hon och jag känner katten och vill dens bästa. Rufus skulle gå bra med en katt till men ingen fertil katt,och han skulle inte ha något emot att vara ensam heller, det är han ju nu. han väljer det själv pga att katterna är dumma mot honom. Och att omplacera en katt som man älskar för att man vill att den ska få det bättre, ser jag heller inget fel på. Rufus trivs hos mig och älskar oss men han älskar inte katterna här hemma och dom älskar inte honom så vad har man att välja mellan pest eller kolera. Alla måste få ett liv även Rufus, Och jag jobbar så om dagarna kan jag inte vara hemma och se till honom. nog om detta , jag behöver bara förklara mig för Rufus uppfödare och som sagt vi är överens. Jag hoppas att jag aldrig behöver omplacera några fler katter men om det är för deras skull så skulle jag göra det. Och om jag inte skulle hitta något hem som känns ok så får Rufus stanna.
/Theresa
Tragiskt när man försöker byta ut sina gamla katter mot nya
Nu vet jag inte om det är så för dig Theresa men jag har för mig att jag såg honom på blocket i vintras också.
Ni har ju haft honom i 5 år så jag tycker då att det känns konstigt att han helt plötsligt inte skulle trivas.
Om jag tog hem en ny katt och det visade sig att den var elak mot mina gamla ,då blev den den siste som kom in som fick gå.gamlingarna sitter i tryggt hem.
Du får inte bli arg på mig ,men jag vill bara dela med mig av min syn på det hela.
Hoppas att det löser sig för honom.
Själv skulle jag vänta med att skaffa flera katter tills de gamla gått ur tiden,men vi är som tur är inte lika allesammans.
kram och hoppas än en gång att det fixar sig
//Maggan

Hon byter väl knappast ut honom på grund av de nya katterna. Eftersom han är döv så har han ju knappast varit ämnad för avel… Men visst finns det exempel att se på att katter byts ut då de blivit kastrater.
Rufus är jättesöt, hoppas han hittar ett fins hem!
Vad tycker du att hon gör då?
Konstigt att han kunde vara kvar i 5 år innan dom andra katterna började hacka på honom eller tycker du att det verkar normalt betéende eller? varje katt tar ju plats och kräver ju skötsel och stimulans oavsett om den är kastrat eller inte.
Jag kan skriva en hel lista på så kallade uppfödare som inte har en enda kastrat kvar i katteriet utan byter ut dom.
Du vet,en katt kan vara kastrat även om den inte använts i avel.
//Maggan

#8 Som jag skrev ovan, visst finns det exempel och det är inte något som jag heller tycker är bra. Men vi vet ju inte om det är så i detta fallet. Det kan ju vara så att han faktiskt bli mobbad, för han är kanske lite annorlunda de andra katterna pga sin dövhet.

Here we go again. Här försöker en uppfödare omplacera en katt, hon har tänkt igenom det och har väldigt klart för sig hur nästa hem för kissen ska se ut. Ändå ska det ifrågasättas ner till svanstippen på katten av personer som inte vet bakgrunden.
Och så undrade någon om varför ingen törs skriva här längre.
Mvh Bengan

Jag vill bara klargöra att jag inte har ifrågasatt det hela, utan bara försökt svara på inlägg som kritiserar.

Hur sjutton kan ni sitta och dömma människa efter människa här inne.. Att kalla de byte utan att egentligen veta ett dugg?? Varför måste hela tiden folk göra saker för sitt eget ego? Varför kan de inte vara för kattens skull? Varför måste han må dåligt av en flytt? Nej skärp er och ta reda på fakta innan ni uttalar er

Theresa, jag hoppas du finner ett nytt hem till Rufus där han kan få vara kung i huset o trivas.
Jag låser tråden o hoppas att om någon är intresserad hör av sig direkt till Theresa!
//Malin
Hoppas du hittar ett bra hem åt honom där han får vara kung med eller utan drottning. Att omplacera en katt är svårt men ibland finns det ingen annan väg och man får inte vara egoistisk. Ha en underbar höst o klappa om Rufus. Tyvärr känner jag ingen bra men ska hålla ögon o öron öppna.Kram Laila.

#10 Here we go again?! Att människor har olika syn på saker får vi nog faktiskt stå ut med vilket inte är konstigt. Tycker inte alls det är något "fel" med att omplasera en katt om det inte fungerar. MEN att fråga sig om en döv katt skall gå ute fritt eller skall vara ensamkatt är väll knappast att racka ner på någon?! #5 Rufus väljer väll inte själv att vara ensam, omständigheterna gör att så blir fallet. Vad är det som gör att han blir trakaserad av de andra katterna? Finns det någon av katterna som är OK med honom? Som sagt, inget ont emot att du omplaserar en kisse som ej har det bra hos dig.