Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 629 ggr
manlyckans
0

Export till Norge

Någon som nyligen exporterat till Norge och vet vad som krävs?

av Edelmann(N)
0

Hur då menar du? Regler i sverak eller tullen?

Du behöver inget om du ska åka över till mitt land Norge, men i sverak måste du få Transfèr först. Regler om detta står på doms hemsida ;-)

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

manlyckans
0

Jag undrar om kattungen behöver eu-pass och rabiesvaccin för att flytta till Norge. Att det ska medfölja en transfer vet jag Flört

Arabella
0

Nei, det trengs ikke.

manlyckans
0

Tack Arabella.

av Edelmann(N)
0

aha, men det var det jag sa ;-)

Du behöver inget om du ska åka över till mitt land Norge,   Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

manlyckans
0

#5 Tack av Edelmann Glad Förlåt, jag missförstod ditt svar Generad Och nu, såhär efteråt så har jag tänkt till och kommit på att jag eg visste svaret innan jag skrev frågan, eftersom många åker över till Norge och ställer ut sina katter utan att göra något först. Men är man en gammal förvirrad människa som jag så är man Oskyldig Kanske ändå bättre att fråga en gång för mycket Flört

Dolleminas
0

#6 Man kan aldrig bli varken för noga eller fullärd Skrattande

manlyckans
0

#7 Så sant så Skrattande

Juliette-
0

Haha nej Norge är ett bra land bara att flytta Skrattande

av Edelmann(N)
0

Bara roligt att hjälpa ;-)

Javist, bara att flytta hit det :-) hihihi…. vi har redan mååååånga svenskar som jobbar i Norje ;-) Lönen är ju bra att ta med sig till sverige… hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Juliette-
0

Haha ja för nått billigt land är ni då inte hehehe

av Edelmann(N)
0

Ja usj, det är dyrt här men det är som oftast kött och sigaretter och varor från systemet …. men inte sååå stor skilnad där.

Kläder o så är lika dyrt ;-) men lönen är hög. Om man har planer om att jobba här en viss tid så får ni svenskar mycket lägre skatter ;-) tror det ligger på ca 15 - 18 % skatt dom två första åren om man inte har planer om att bo här ;-)

Ojdå…. det var är inte meningen att kuppa tråden…. sorry …..hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net