Hur många katter?
Hur mycke yta kräver katter? E 10 kvm/ katt ett bra mått? Å om man har en lgh på 75 kvm, me innätad uteplats,e de ok att ha 8 katter då? E interesserad av att höra vad ni annser.
oj, 8 katter på 75 m2 lät mycket för mej… men jag vet iofs inte vad för yta en katt kräver.
jag bodde tidigare på 72m2 o tyckte det räckte med 1 katt då (har 2 barn 14 o 11 år oxå) så inte förrän vi flyttade till 95 m2 tyckte jag vi hade yta nog för en misse till o lilla Tut kom till oss.
men det är nog väldigt individuellt med sånt. hoppas någon har mer koll på sånt än jag. (jag skulle så gärna vilja ha en hund oxå men är osäker på att jag har tillräcklig yta, så jag kommer följa denna tråden för att själv kanske kunna få svar på ytfrågan
)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jaha det ryktas snabbt vad ni sysslar med Guldpärlan och Ambergården.
Ni får gärna jaga mig p.g.a er egen oseriösitet men jag är ledsen att behöva säga att det finns INGET ni kan sätta dit mig på, för jag gör vad jag ska*lång näsa va*
Jag har haft kontakt med kommunen och jag har för lite katter för att dem överhuvudtaget vill komma hit och titta.
Rättelse:Jag har en lägenhet på på 90 kvm och en innätad balkong på 14 kvm.
Var det nåt annat ni ville? Hahaahahahaha
Det är fel person ni jävlas med och det vet du av erfarenhet Maria så det kan du tala om för din jämlika polare.
Hon ska också bort och jag ska personligen se till att det blir så om du(NI) INTE GER FAN I MIG
Jag kan lagarna så lägg ner!!!
Combrente??????

Att ni bara orkar, sköt era bråk någon annastans än här. Ingen är intreserad av era intriger, i alla fall inte jag
Mvh Bengan
Är av huvudtaget sånt här tillåten på en tråd???
Det har alltid funnits /kommer alltid finnas vissa aom sneglar snett på andra och förstör syftet med olika forum… det är taskigt och onödigt för resten av oss…
#2,3
jag har ingenting med trådskaparen att göra och mitt inlägg var inte avsett att tracka ner på någon. om du Susann trodde att jag dj*vlades med dig så ber jag om ursäkt för jag hade ingen aning om att tråden kunde handla om någon annan än om skaparen själv.
jag har vid något tillfälle förut kikat på din hemsida o tycker du har otroligt fina katter!
/Ingalill
Ingann det var inte menat till dig heller.
Du kan inte veta att Guldpärlan försöker bedriva häxjakt på mig tillsammans med Annise på ambergården och det till ingen nytta.Det för att hon själv är avstängd för fiffel med stamtavlorna.
Ni två som håller på bara håll er så långt från mig som ni kan för jag är inte den som bangar att anmäla era bluffar. Fin Mentor du har Annise,tja hon kan lära dig mycket.
By the way så ska jag till Åby så vi lär väl ses där.
#4 då tycker jag du struntar i att läsa och definitivt att svara el?
Som sagt jävlas inte med mig.
#7 Om jag går tillbaka till frågan så minns jag inte vad djurskyddet säger men jag brukar använda sunt förnuft… dvs om man kan ta hand om katterna och katterna är sams och allt är ok spelar det väl ingen roll om en person har 4 eller 14 katter på en speciell yta, det finns ju människor som missköter sina katter om de så bara har en… Det finns många uppfödare som har många katter och allt sköts fint o snyggt, är man osäker kan man ju prata med miljökontoret och få en godkännande för sin katthållning. Då kan väl ingen ifrågasätta anser jag..
För mig får väl du har så många katter du vill bara ovanstående är ok..
Håller med #7.
Susanna

JAg tycker det är svårt att svara på en sådan fråga, det handlar väl till mesta del om hur katterna behandlas. Mår katterna bra så är det väl inget hinder. Men det är en individuell prövning i det läget.
Jag tycker det räcker med de fyra katterna jag har i vårt hus och deras 20-25 kvadrat rastgård…det är trots allt en massa andra än bara katterna här.
Men som sagt helt individuellt, kan ju vara en person som absolut inte tar hand om sina katter som inte ens borde ha en medans någon annan som tar hand om sina katter på rätt sätt så kanske det inte märks.
Men jag har oxå en fråga till moderatorn på detta forum, är det verkligen tillåtet att hänga ut folk somd et gjorts i denna tråd, inte i start inlägget men sedan? Det är ju inget i start tråden som pekar mot en specifik person? Hade inte Susann skrivet det hon gjorde hade jag aldrig kopplat ihop de två…

.Vad har pimme med Guldpärlan och Ambergården Att göra?
Undrar bara,Vad den här leken heter,Vem ska vi sätta dit nästa gång eller????? /Ann-katrin
Tack Susann för att du förstod att jag inte menade något illa med mitt inlägg 
Allmänt: anledningen till att jag inte ville ha mer än 1 katt på 72m2 var, och är väl fortfarande, jag alltid varit trångbodd tidigare och tycker att vi alla (både 2 o 4benta) förtjänar lite större utrymme när vi väl kan få det.
/Ingalill
Det får du ju fråga dem för det är ju dina polare så varför undrar du??
#10 eller hur hade du inte kopplat ihop…hahaha
Ni är ju värsta vänner ni oseriösa.Du borde skämmas.
#12 Hahahahaha ja eller hur.

#14 VAD MENAR DU?? Mina polare? annise har jag aldrig pratat med pimme vet jag inte vem det är , Maria vet jag vem det är hon skulle ha köpt katt av mig. Är alla som är intresserade av att köpa katt av dig dina polare eller?. Nu har ju Maria inte köpt katten utav mig. så jag har inte pratat med henne angående någon katt. däremot hittade jag henne här på forumet för ett tag sedan då hon skrev ett inlägg om kastrater, då kände jag igen hennse katt och skrev ett inlägg till henne. menar du att vi är polare för det eller? vill bara tala om att forumet är till för alla.
/Theresa

**
För att återgå till ämnet har jag tagit ett utdrag från jordbruksverkets sida ang utrymme för katter
13 § Ett utrymme avsett för permanent katthållning ska vara minst 5 m². Areanska vara minst 1 m² per vuxet djur. Takhöjden ska vara minst 2,10 m.Utrymmet ska vara försett med liggplatser på olika nivåer samt klätter- och klösanordningar. Alla katter ska samtidigt ha tillgång till en liggplats.Ett förvaringsutrymme får inte vara avsett för fler än 15 vuxna eller 20 växande djur.
§ Rastgårdar för katter ska vara utrustade med klätter- och klösanordningar.
/Mona
**

#18 Tack Ulabrands.Äntligen nån som har nåt innanför pannbenet.Hade tänkt lägga ut det men du hann före.
Jag går nu ur igen och hoppas slippa återvända hit mer p.g.a skitpratarna som flurerar härinne.Mig kommer ni ALDRIG att kunna sätta dit varken vad gäller hem,barn eller djur.Jag vet mina rättigheter men framförallt mina skyldigheter.Jag skulle INTE göra ett enda ynka misstag så ni vet. Så sköt ni nu vad ni ska och håll er seriösa i stället för att försöka med mig.Som sagt sopa för egen dörr……
ÄR VI KLARA NU?????
Over and out:Susann på Chamuel's

#20 Nej . Jag känner mig inte klar Jag tycker inte att man kan komma med sådana påhopp utan andledning. sånthär kan du ju inte bara ta i luften. Förklara dig.
Theresa

du e inte klok zuzann du bör söka hjälp

zuzann du hotar fel person/ MICKE
Jag är så otroligt trött på dig Susann. Du har länge hotat folk och lär alltid göra det. Jag har fått varningar om dig. Akta dig för henne för hon skulle nog kunna förstöra ditt liv totalt om hon bara ville. Mycket otäckt att folk är så rädda för dig.
Du är bara här inne för att spy galla och irritera folk med dina besserwisser fasoner.
Jag hänger inte med i denna tråden alls. Hur kan du, Susann skriva så om Ambergårdens och Guldpärlans när inläggen innan var skrivna av Pimme och Inger? Guldpärlans och Ambergårdens har ju inte ens uttalat sig här innan din anklagelser?
Ja jag startade ett nytt medlemskap och är anonym, för jag är rädd för vad du kan förstöra mig annars.
det är nog inte jag som behöver hjälp Annise.Nu är det ju inte jag som ringer upp dig på telefon och är hotfull utan du skickar din sambo att göra det.
Tycker du det är friskt??
#24 Give me a break tack
När i hela världen ska du sluta Susann att attackera folk?? Alla är inte oseriösa bara för att man inte rättar sig i ditt led. Att du inte skäms tt ge dig på folk som inte har med inlägget att göra!!
När får saijtvärdarna klart för sig att låsa tråden och avsluta allt som har med chamuels att göra. DU BETER DIG INTE SOM EN SERIÖS UPPFÖDARE!!!!!!
#24 HÅLLER MED DIG - MAN KAN INTE VISA SIG MED NAMN HÄR INNE…
Det är många av de som är stora uppfödare, seriösa eller vad man vill kalla det som inte vill ha med en speciell trio att göra.

Nu märks det att hösten är här och med den alla tydliga symtom på psykisk ohälsa.Vår och höst är ju tydligt dokumenterat som deppretionsframkallande.
Efter att ha haft rådslag med min kära familj så måste jag helt enkelt be er att vara mera ödmjuka och toleranta mot era medmänniskor.
Sluta prata smörja om varann.Det är en sak om man hoppar på nån onykter ,men inte sitter ni väl och super framför datorn?
Vi ses i Tibro

fast undrar om syrran kommer med sina katter
//Percka med skinnvästen
Vet ni hur andra värlskriget startade?????
//fia
#27 värst va det fylldes på med nya användare.Kanske en och samma person.
Rätta in sig i ledet efter mig,vem pratar om det?
Inte jag iaf men där finns ett par som bara ska hålla sig ifrån mig och det är den som gjort detta inlägg från början oavsett vad du säger Therese.
Det finns en hel del fula människor i denna kattvärlden och ni kan hålla er ifrån mig så får ni också lugn och ro.Svårare är det inte.Fast jag tar inte till hot som Micke utan jag går den rättsliga vägen i stället.
Är det meningen jag ska va rädd för dig MICKE?
Du lille vän det är jag inte.

nej therese vi känner ej varann
annise

nä vi syns annise

Snälla ni! Kliv ur sandlådan, detta är en sajt som heter Norsk Skogkatt i fokus.
Ni som håller på kanske kan starta en annan sajt ex Skitsnack i fokus.
/Mona

ja säg detta till chaumels

Har nu ringt Chaumels Susanne. Hon påstod då att jag var nippertippan, Det förklarar ju ialla fall hennes inlägg nr 30. Ja vad ska man säga…Pimme var tydligen annise eller Maria. Jag fick faktiskt ingen vettig förklarning utav varför hon skrev såhär på forumet.Hon och jag hade tydligen samma väninna och hon hade talat om att jag var en otrolig falsk människa och att jag höll på med en massa fuffens. Jag har svårt att tro att hon är vännina med Monica på Zions eller att hon skulle ha sagt detta. eller Lena Sanhu eller Gurli eller Julie, Jörgen. någon annan vännina har jag inte innom kattvärlden. Så jag tror inte på dig Susanne. Det skulle ju vara bra om nippertippan skulle kunna tala om att jag inte är hon. Vilken röra. Det skulle också vara väldigt intressant att veta vad för fuffens jag höll på med. Det vet jag ju inte själv . Sedan så var jag kompis med Maria och annise för att jag hade försvarat dom i någon tråd om priset på kattungar och det hade jag inte heller gjort utan jag tyckte bara att man kom för mycket utanför ämnet
/Theresa
/Theresa
Ej konstigt om det finns krig i världen när ej människor på denna sida kan vara sams
//fia

sant

Hur vore det om tråden stängdes?? Detta är ju helt absurt, hårdare tag från moderatorn, de som enbart är ute efter tjafs kanske man skall "kasta ut". Sköt ert skitsnack utanför forumet.

det är tyvärr chamuels jag bara försvarar mej

Jag vet precis hur ni tänker det är så tråkigt att läsa sånt här skit. Men det är så frustrerande att bli anklagad för något som inte är sant.Men jag ska lägga detta bakom mig och inte skriva sådant här skit mer. Blir bara så förbannad. Stackars Camilla kan inte vara på forumer jämt och kolla oss vuxna människor som inte kan ha lite hyfs.
Lovar jag ska inte skriva mer.
/Theresa

#41 Att bli vansinnig för sånt här tar bara bra energi man kan lägga på annat 

#42 Jag vet. Jag har det bakom mig nu

Finns det inte någon värd på det här forumet? Härom dagen låstes en tråd för att man hade lagt in en länkt till blocket, trots att länken hade tagits bort. Men här spys det galla och nämns namn utan att någon värd börjar prata om PUL. Är det kanske så att det är olika regler för olika personer? Vissa verkar ju uppenbart få bete sig hur som helst här inne utan att någon värd reagerar! Varför är inte denna tråd låst?
#2 E du riktigt frisk???
Guldpärlan vet vi ju alla är oseriös så vi behöver väl inte älta det va????
TA ERT TJAFS VIA MEJL!!!!!
For å komme tilbake til spørsmålet, så synes ikke jeg at en bare skal tenke hvor mange kvadratmeter hver katt trenger. Det handler også hvor mange mennesker det bor der, for å gi kattene oppmerksomhet og tid. Selv har jeg merket at 4 katter er nok i mitt hus. Jeg er i jobb, og er ensam med kattene og jeg merker på dem at de trives bedre nå, enn da jeg hadde 6 katter(selv om huset jeg hadde da var dobbelt så stor som det jeg har nå)

alltså jag fattar inte… mitt inlägg om att jag va ledsen för att mina kattungar jag sålt skulle omplaceras och inte ägarna hörde av sig till mig innan eller ens svarar alls fick inte vara kvar mer än en dag eller hur va det.. men såna här inlägg plockar ni inte bort??? hmm snacka om förvirrad…
varför kan itne alla bara respektera varandra och var och en sköta sitt katteri och ha sina åsikter inom sig..
ingen människa mår väl bra av allt detta tjabb??
man blir faktiskt rädd som ny uppfödare..
man undrar allt mer vad man gett sig in på… hmmm
#47 Jag ber om ursäkt å seriösa uppfödares vägnar, detta forum ÄR till för att hjälpa och stödja nya uppfödare OCH för att diskutera allas vår gemensamma nämnare:
NORSKA SKOGKATTEN.
Kan inte folk lämna skitsnacket vid tröskeln till detta forum???

#48 håller med.. vill de bråka kan de inte ringa varandra då eller maila varandra.. så vi andra slipper se det!

Vill ni ha ett förslag??
Istället för att diskutera hur denna tråd BORDE låsas så kan ni ju låtsas den är låst och sluta diskutera i den så kommer den ju "dö ut" de är trågiskt vad detta forum blivit.. ska nog sluta änns titta in här för de finns ju aldrig nå roliga diskutioner numera..
Hoppas detta tjaffsande slutar
Det är skrämmande att tänka efter hur folk beter sig, vi har ju alla denna hobbyn med skogisarna, VARFÖR beté sig på detta skamliga vis?
Om nu Annise & Pimme är den Chamuels säger så borde du SKÄMMAS!!! Vi vet ju vad som hänt, och inte var det med skogkattens bästa för ögonen du handlade, för då hade du inte gjort som du gjorde.
Ta nu alla era NICK NAMES och LÄMNA forumet till SERIÖSA älskare av skogkatten.

jag e seriös vill ej bråka tro mej

bara så alla vet så e jagt ej pimme och hoppåas pimme hör av sej du kan mejla mej privat annars

Men jag blir tokig på er allihopa!!!! Ska det vara så jäkla svårt att uppföra sig! Varför hålla på att tjafsa bara för att ni sitter skyddade bakom en dator?! Kan slå vad om att satt ni inte bakom en dator skulle ni aldrig betee er så illa om ni stod ansikte mot ansikte med varandra! Jag börjar bli förbannat trött på en del! Detta är en sajt som ska verka för skogisens bästa, inte för att smutskasta varandra! Kan och vill ni inte göra detta så föreslår jag att ni lämnar sajten och skaffar en egen… Bråk iFokus kanske!
Ska väl säga att jag inte pekar ut någon för annars blir det väl tjafs om det också!
Jag låser nu denna tråd!
/Camilla Sajtvärd