Största skogkatten?
Hur mycket väger/vägde den största skogkatt du sett? Eller ägt?
Är det ngn som har träffat på en 10 kg:s hane ngn gång?Finns det ngn bild på denna?
Själv har jag bara sett 7,5-8 kg:s hanar som störst.

Förvisso är denna killen kastrat men hans vikt ligger på ca 10 kg. Pr S*Blue N´Blonde´s Yuma

Ja, jag har sett och ägt en kanonstor hankatt som hette IC S*Islandia Polo. Han var en vit hane som lätt vägde över 10 kilo som fertil och vägde mer som kastrat är klart.
Det låter som en fabel men det är sant, och det är tur att Jörgen Fritjof ägde brodern, en brun tigre/tabby (minns inte riktigt) som hette Lobo, han var ännu större än vad Polo (Olle) var, tror han vägde runt 14 kilo, var det så Jörgen? (eller Lotta kanske är här och kan svara på det) De kunde inte använda en vanlig kattlucka för att komma ut i rastgården, vi fick köpa en hundlucka i stället…….=)
Det var födda 1990-11-13 och deras föräldrar hette EC Lado Isor Kongsönn NFO w och mamma var S*Anjin´sans Chemnie NFO ns. Jag tror att det fortfarande finns de som minns Olle och Loppan(?).
Olle blev 14 år gammal och dog av cancer, det går inte en dag utan att jag tänker på honom.

Jag har den största honkatten som jag har sett, visserligen kastrerad nu men ändå den största. Ofta hör man att den katten väger si och så, och det är hemska vikter man talar om. Men Nahla väger bara 7 kg, och har alltså ingen superhjältevikt.
Hon har en STOR kraftig kropp med grova, långa ben och super längder på kroppen. Hon är INTE tjock.
Folk som ser henne tror att hon väger mycket mer än hon gör eftersom hon är såå stor.
Tyvärr kommer jag aldrig att kunna visa upp henne på utställning eftersom hon blev av med sin stamtavla för drygt ½ år sedan. /Sylvia

Den största skogisen jag träffat på var en bjässe som brukade ställas ut för några år sedan. Tror han hette S*Ewkala's Beor? Har för mig att han vägde typ 13 kilo eller så. Han var iaf gigantisk.
Vår kastrat Kiwawa touchade 7 kilo hos veterinären på HCM-testet sist, men en bjässe kan man knappast kalla henne såvida man inte pratar om bredd ;) Hängmage har hon dock inte, mästerjägare som hon är.

Om jag inte har helt fel så är S*Derjas Amadeus en stor (fertil dessutom) hankatt. Stämmer inte det Elinor?????
Sen har du ju S*Asphagen´s Botvid, som väger över 10 kg, nu kastrat förstås. Men ack så gooooo!!!

Tassemarkens vet jag har en fertil hona som ligger kanske runt 5,5 kg….vilket ju är bra! haha
Själv har vi Chrsitina som vid sista HCM-testet visade 5,3 kg på vågen

En honkatt från en av mina kullar som jag sålt vägde över 6 kilo för ett år sedan, tror det var 6,5 om jag inte minns fel. Och hon är fertil =)
Det skulle vara kul att ha en vikt på dom andra tjejerna i samma kull och se hur dom utvecklats i vikt, för den tjej jag pratar om var näst minst i den kullen =)

#2 Hade så gärna velat se Olle, men han var ju ute i rastgården när vi hämta Galliano..men nu har vi en Bulle :-D..inga 10 kg….än ;-)

Hrm… Jag vet en kisse som väger 12 kg men så är han lite rund om magen också, haha. :-)
Min härliga flicka Sweet Cevita på 6.2 kilo 
Hon är jättestor till skilnad från den andra NFO honan vi har som också är kraftig men brevid Cevita blir hon liten…hihi
Cevita är också fertil 

#0 Ja jag har träffat en 10 kg´s fertil hane.
Han bor hos mig
…
Tyvärr är allt inte muskler!
#6 Hej Mikaela!
Ja det stämmer att Anders stor:-)
Och även kusinen Botvid. 10 kg var väl för länge sen….!
Cassandra som är Bottes mamma ligger nu på 9 kg men även på henne är det inte muskler på hela kroppen.
Tycker inte vi ska stirra oss blinda på vikter,för jag är inte stolt över de överviktiga katter jag har här.
Sen tycker jag mycket om stora muskulösa katter

#precis den katten jag tänkte skriva om.
"Kommer inte i håg vad katten heter men den kallas för Anders"
Håller med dig att det är en väldans skillnad på att vara stor och vara tjock.
Tänker på vad min älste son sa till min svägerska när han var liten:
vad feta lår du har moster och vilken jätterumpa,då svarade hon kvickt att hon hade kraftig benstomme.Men det ligger väl i släkten då jag själv är byggd likadant
kram till er alla från Inger

# 17 Där kom 10-kg-killen som jag tänkte på 
Har just varit och smygkikat på honom och hans bebisar -
O, O, O :OOO)) 
Kram, Ingela

#7 Blankan
Om du menar … Tassemarkens Nicole så väger hon bara 5.3 kg men hennes dotter Peggy Sue har nu en matchvikt på 6,4 kg utan att var tjock.
Dessutom är hon min största katt om man räknar höjd och längd … inte ens Nalle Puh har de yttermåtten … fast viktmässigt så leder han ligan ;)))
Vad Peggy har fått lite av sin storlek ifrån är nog pappa Botvid och farmor Cassandra och mormor Kitty …d.v.s. katter som har lite tyngd och mycket pondus
Nalle Puh's & Nicole's storebror Nintendo ligger ganska bra till i tungviktsligen med sina 10,3 kg utan att vara kastratfet

#20 Jag menade Peggan! =)

# 20 Hej Ylva
Har följt tråden och saknar Nalle Puh.
Katten som jag knappt orkade lyfta i Södertälje i somras.
Men Nitendo ser ut att vara en "näpen pjäs" han också 
Härligt med så stora katter !!
Mvh, Ingela

Jag har sett en stor hane på en utställning, han vägde 9,2 kg.

Jag har haft äran att bära Lisjöskogens Foyers (som har nog lite fluff runt magen) och Lisjöskogens Bishop i panel, bägge mycket stora o välbyggda katter samt att Bishop är mycket låååång i kroppen. Väger nog 10 kg båda två.
// Mats

#26 ååå jag bara älskar Foyers, helt urgo och
supersnygg är han ju.
Träffade Kicki & Jörgen på kattens dag förra året
då dom var på en djuraffär och hade katter med sig
så folk kunde få se den vackra Skogkatten och ställa
frågor om den osv.
Foyers verkade ta det hela med ro och spatserade runt därinne
precis som om han vore hemma 
Störtskön katt måste jag säga
love 

#24 Ingela … Sorry, det är Peggy Sue som är på bilden (#20)
,,, hamnade under fel text.
Det är fler domare som tyckt att hon lätt hade kunnat tävlat mot grabbarna
Men Ingela nu gäller det att ligga i hårdträning om du ska orka hålla min Nalle Puh.

# 28 Ylva, träning pågår med både hantlar och skivstång. Hoppas det gör verkan. Vill ju orka med tungviktarna.
Krama på Puh och "Chokladgrabben" samt "Lillpralinen" skickar nosgos till er alla 
Bilder på konfekten får vänta för de har ej kommit upp i den största divisionen ännu.