Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 440 ggr
Bitte19
0

Köpa katt

Jag ska få en katt ifödelsepresent.Kan ni säga vad mina foreldrar ska tänka på när dem köper till mig.

Ska jag önska mig en katt som är blandad eler en katt som är renrasig?

Ska visa mina foreldrar sen vad ni svarat

Kronängens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis! Så kul att du ska få en katt. Underbarare djur finns inte.

Innan jag träffade min sambo som hade en Norsk skogkatt kunde jag inte förstå att man kunde köpa så dyra katter, men nu skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha något annat.

Skogkatter är så härliga i temperamentet. De är snälla, keliga, trygga men också busiga så klart och helt underbara. Bondkatter kan också vara det men man vet inte riktigt vad man får. Det blir mer en chansning.

Lycka till med att hitta din kattunge! Mvh Susanna

[michaelalundgren]
0

Det är ju lite efter smak och tycke. Men med en renrasig katt så vet du vad du får, och du får även OFTAST livslång support från uppfödaren.

Sen kostar också en renrasig katt mer än det dubbla mot en huskatt/bondkatt.

Bitte19
0

Tack.Finns det nån här som har kattunge till salu och kunna visa upp på bilder.

Varför valde ni just Norsk skogskatt bland alla som finns?

Bitte19
0

Susanna är den katten på bilden till salu?

Kronängens
0

Ja, jag tror det. Ev. ska en tjej titta på henne i helgen  men jag känner mig inte säker på att hon kommer.

Abigail som sötnosen heter säljes bara till sällskapskatt för hon har en svansknick. Det är inget hon har ont av eller som syns (man känner en liten ojämnhet längst ut på svanstippen). Men det innebär att man inte kan ställa ut henne på kattutställningar som fertil eller ta kattungar på henne, om du nu skulle vara intresserad av sådant. Alla är ju inte det och hon är en mysig och busig kattunge. Du kan se mer av henne på www.kronangens.se