Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 849 ggr
Kakarikos
0

jag är jhelt knäckt!!

När jag gick in på blocket idag så ser jag till min förvåning att två av mina kattungar från min första och än så länge kull finns till salu!! jag är helt knäckt. jag sålde två av mina kattungar till dom här ägarna och jag litade på dom. vad får man tillbaka???

Hur kan dom göra så här utan att säga nått till mig?

vi har liksom kontakt med dom! Och att de inte sagt nått. jag fattar itne. Finns det något jag kan göra? det finns det inte va?

för jag skrev inte i kontrakten att jag ha förköpsrätt eller att jag ska få tillbaka katterna om de säljer dom. utan detta va nått jag endast sa till dom! Snälla hjälp mig! jag vet itne vad jag ska göra!

MVH Sanna

fiskerjentas
0

Vel, det første jeg ville gjordt var å ringe til dem, og fråge dem hva som har hendt, og om de kommer ihåg deres overenskomst

Labolina_73
0

Jaa du,, jag säger bara usch,, jag förstår att du är knäckt, skulle jag oxå vara. Jag tror inte att du kan göra så mycket tyvärr.. inte äera än att ifrågasätta varför?

Varför dom inte sagt nåt? varför dom inte frågat dej om hjälp eller om du vill köpa tillbaks dom? etc,,,,

Jag hoppas verkligen slippa detta.. Står det varför dom ska säljas? iofs, det spelar ingen roll varför som jag ser det, du borde iaf fått veta…

Kram och lycka till.. Linda

Kakarikos
0

allså jag tror enbart de ska sälja dom för att få in lite pengar.. tyvärr.. de har visat tydligt va de går för..

Labolina_73
0

Hm men fy vad jobbigt,,,, men som sagt,, jag tycjer du ska ringa till dom och kolla varför och precis som#1 sa,, fråga om dom inte kommer ihåg er överänskommelse.. :-S

usch vad jobbigt……

kerstin2181
0

Är det Silver Shadow och Deep Reed? som annonsen gäller?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Kakarikos
0

#5 ja det är det.

synd på så fina killar! hade jag haft plats här hade jag köpt hem dom. men det går inte. speciellt inte när man bor i lägenhet.

så himla synd…

kerstin2181
0

#6 jag är hemskt lessen för din skull, sånt gör ont. Det är ingen tröst, men dom begär ju en bra summa, och får då endast seriösa svar. Ring upp dom, och erbjud dom hjälp, då får du ju vara delaktig i omplaceringen.

Själv skulle jag aldrig omplacera nån av mina, innan kontakt med uppfödaren, och då ska det vara en giltigt själ

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

av Edelmann(N)
0

Du borde ringa dom så fort som möjlig.

Vad tråkig, jag har upplevd det samma och tog dirrekt kontakt med den nya ägaren eftersom annonsen var gammal.

Jag hittade den nya ägaren via ID registret, och tack o lov at dom hadde ändrat id över på den nya ägaren.

Jag fick en förlåtelse ifrån gamla ägare, så vi städade upp i detta. ;-)

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Zios
0

Inte roligt att se en annons på blocket på det viset… Jag råder dig att kontakta ägarna innan katterna säljs vidare för det kan bli svårt att hitta dem sen.
Förhoppningsvis så kan ni komma överens om att du får vara med och omplacera katterna eller något annat som känns rätt för alla parter. Lycka till!

Signe-Jonna
0

Jag såg annonsen igår och kände igen katterna. Jag tycker så himla synd om dig och katterna. Och stackars lille Deep Red som redan har fått flytta en del. De ska väl tjäna pengar antar jag, de tar ju vad jag förstår 5500:- per katt. Usch och fy för sånt folk säger jag! Gråter

Kakarikos
0

#10 ja jag e så ledsen.

visst jag har haft problem med dessa människor innan men så här lågt trodde jag aldrig de skulle kunna gå.

deep har ju flyttat runt en massa!

och att inte kontakta mig först!!?? jag fattar inte varför de inte gjort det!!

sikka idioter de finns!

Signe-Jonna
0

#11 Ja nötter finns det tyvärr gott om på detta jordklot! Jag tror dock att det kan bli svårt för dem att få 5500:- per katt, nu när de är 5 månader, det är ju dyrare än vad de flesta tar för kattungar. Om det nu var tjäna pengar de ville…

SpinEngine
0

Så tråkigt och förskräckligt för Dig och inte minst för katterna.

Men ta kontakt som sagt och var behjälplig i omplacerigen så kanske dessa 2 herrar får en bättre bostad och på köpet en eller flera människa/or som älskar dem för deras egen skull.

fiskerjentas
0

Jeg har sett annonsen nå

Og jeg merner fremdeles, at du først bør ringe dem.Og krev i hvertfall å få nye eieres navn adresse og tlf nummer

Jeg tror forresten ikke at de får solgt kattene til den prisen 5500 kroner som de forlanger. Det finnes jo så veldig mange skogkattunger til salgs nå, og disse er jo ikke bebiser lenger. Det står mann kan maile og spørre om kattene, og jeg tviler på at disse to (bandittene) kan gi så mange fornuftige svar om rasen, foreldrene mm….folk kommer nok til å forstå at det er noe muffins der.

Så kanskje om stund, så vil de at du finner nye flotte hjem til kattungene

(Jeg er veldig fristet til å maile dem, og spørre om en hel masse, som de antakelig ikke fortår) slik at de kanskje innser, at det skal bli vanskelig dette her

Kakarikos
0

#14 jag e så förbannad.

jo jag har provat ringa en sådär 10 gånger! men de svarar inte!

alltså jätte bra råd och tips ni ger mig. visst jag är ung jag är 22 år gammal och min sambo 23 men vi är vuxna för våra åldrar och mogna! men de här som köpte deep och silver är 19 och 24 år gamla och de är fruktansvärt omogna! det går inte att prata med dom! jag lovar jag har försökt. de ville följa med till oslo förra helgen så jag anmälde dom dit i mitt namn då de inte hade fixat de med kattklubb. sen när utställningen började närma sig så svarade de inte. sen helt plötsligt skulle de inte med. de skulle inte betala för sig. men efter tjat från min sida  betalde de själva anmälningsavgiften tll oss. vilket va bra iaf.

jag e så trött på såna här oärliga människor. sen har hon bara bott här ( de bor i samma stad som mig) sen juni och de har köpt under denan tid 2 hundar, 4 katter och 2 råttor!

och hade jag vetat detta hade jag aldrig sålt till dom. men han hade bara en katt sen innan så jag tyckte det va ok. men sen när de köpte deep och silver köpte de helt plötsligt en massa djur. bara där märker man hur de är.

nu verkar det mest som de har tröttnat på dom och ska omplacera dom. suck säger jag bara

av Edelmann(N)
0

Vad tråkig det här måste vara.

Men et bra tips. Ring med dold nummer Flört

Eller res på besök till dom eller få någon andra till att ringa eller resa dit.

Om du ska köpa dom tillbaka så få några andra som du litar på att köpa dom tillbaka för så att byta över till dig som ägare igen… hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

fiskerjentas
0

Jo jeg hadde også vært meget meget sint! Jeg forstår deg godt, men nå må vi pønske ut noen smarte ideer for at, det skal løse seg på en god måte for kattene, og for deg.

Å få noen til å ringe fra en annen ort, og avtale et besøk, ville kanskje være en bra løsning(håper ikke de leser her på forumet nu)

Kakarikos
0

hehe jag tror inte de läser på detta forumet för jag tror inte de vet att det finns ens hehe

två av mina kompisar har provat ringa till dom men de svara itne.. varken via tele eller mail… konstigt…

av Edelmann(N)
0

hehe, det är ju bra men bor dom långt ifrån dig?

Kanske dom är på semester?

Har ni försökt att ringa dold?

Jag hittade inte annonsen på blocket. Kan du skicka länken via min mail här ?

Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Kakarikos
0

Ledsen, tog bort annonsen /Restless (medarbetare)

fiskerjentas
0

Tror ikke du har lov til å lenke til blocket her ???

SussieBuzzie
0

Vilka dumma och egoistiska människor säger jag! Har de bara pengar på hjänan eller….börjar verkligen fundera.

De försöker ju verkligen undvika sig, har de dåligt samvete eller? Om jag hade varit i sin sits, hade jag varit förtvivlad.

Kan vara svårt, men skicka ett mail till dem och säg att ni behöver bra om detta och hur ni ska lösa det. Du kanske vet något hem där de får de bättre och där du ev. kan träffa katterna i framiden.

Håller tummarna för dig tjejen!

//Susanne

Kakarikos
0

vadå för man inte länka till blocket här??

i så fall va detta inget jag visste

Kakarikos
0

vadå för man inte länka till blocket här??

i så fall va detta inget jag visste

av Edelmann(N)
0

Ja ubs, du måste ta bort länken, men jag har redan tittat och skickat ett mail till dom… hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Kakarikos
0

jag plockade bort det nu hehe

tack för all hjälp!

av Edelmann(N)
0

hihi…. redigera en gång till och klicka på:

Ta bort länk ;-)

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Kakarikos
0

hm e nått konstigt.. hehe men nu syns det inget iaf hehe

av Edelmann(N)
0

Så där ja. Duktig du är :-) hihi

Om jag får svar så ska du få besked ;-)

Men du borde ju åka hem till dom när dom bor så nära?

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Kakarikos
0

#29 vad skrev du?

hihi jag känner mig duktig haha

av Edelmann(N)
0

hihi… skrev ett seriöst mail att jag är uppfödare och letar efter en ny katt och att jag vill veta mer om katterna eftersom det står så lite i annonsen…

Och ser fram emot svar ;-)

hihi…. tänk om dom läser här nu då? shitt shitt….. he he

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Labolina_73
0

jag skulle oxå vilja maila dom,, men hm jag hittar inte länken på blocket.. kan du pm:a mej.. :-)

Kakarikos
0

#32 jag har pmat dig hehe =)

#31 tack för all hjälp! nej jag hoppas inte de läser här..fniss

av Edelmann(N)
0

låt oss maila alla sammans…ha ha Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Kakarikos
0

usch jag gråter när jag ser dom på blocket…

de är så fina! varför göra sig av med dom!!?!?

hade jag bara haft pengarna hade jag köpt hem dom…

suck

att man ska vara student

Myskatten
0

#35 / Fy vad less samt sånt här är . Jag hittade ju en av mina på blocket utan att jag viste om det ..Hoppas du får tag på dom /Eva

Kakarikos
0

#36 ja jag hoppas verkligen jag får tag på dom.. ja sånt här är hemskt.. jag brukar inte vara inne så mycket på blocket.. men gick in där idag och till min förvåning fanns dom där. jag hade så svårt för att släppa silver. skrev ju här innan att jag funderade på att behålla honom. men sen så tog hon kontakt emilie..och jag tänkte att hon va såå snäll och trevlig.. ja se vad fel man kunde ha.. suck

av Edelmann(N)
0

Det kan hända vem som helst tyvärr.

Någon ser ut att vara mycket seriösa men ibland kan man inte lita på det helre.

Tycker att du omedelbart ska åka hem till dom. OM dom inte är hemma så skriv ett brev och lägg i brevlådan.

Men du måste göra något NU !!! Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Myskatten
0

#37 Jag tittar allt på blocket / Jag mail ju okså dom som hade kissen men fick inget gensvar . Som tur är hörde den nya ägaren av sig till mej & jag fick då vet varför hon såldes ..Jo dom hade köpt en skogis hane som jick bra i hop med henne som dom hade köpt i från mej . I dag vet jag okså att dom har köpt en  ny hona / Jag önskar dej lycka till /Eva

ariel
0

Om jag vore som du så skulle jag åka dit o ringa på.Om dom inte öppnar så kan du ju ha med ett brev o slänga in i brevlådan. Skriv hur du känner o be vänligt men bestämmt att dom hör av sej o tala om att du såg dina kissar på blocket o blev ledsen att hon inte tagit kontakt med dej först,o.s.v Lycka Till! MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Labolina_73
0

hur kommer det sej föressten att man inte får länka till en annons här.. på andra iFokus sidor får man det.. :-S

bibbi50
0

jag var in o kollade på blocket o hittade ingen annons.

hoppas att det löser sig för dig o kissarna i alla fall.

kram Inger

Sagolika
0

Vad tråkigt! Hoppas de får ett nytt bra hem och att du får kontakt med de nya ägarna, eller att köparna låter dig hjälpa till med omplaceringen.

Labolina_73
0

Någon av er som mailat som fått svar?

//L

Kakarikos
0

#44 hon är inne på sin msn nu och jag har skrivit lite försiktigt till henne nu.. att jag undrar varför de ska sälja dom sen att jag gärna hjälper dom.. men hon vill inte svara mig.. åh vad arg jag är… fy fan…

Labolina_73
0

#45,, mmm jag förstår dej,,, jag skulle f-n gått i taket vid det här laget….

Hoppas att jag får svar på mtt senaste mail men hm det undrar jag,, hoppas hoppas.. inte föär att jag vet vad det hjälper men iaf,,,,

ariel
0

Som jag skrev innan, i #40 jag skulle åkt dit.Man kan ju börja undra om det är något som hon vill mörka?MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

#47 jaa det kanske inte vore så dumt…. Frågan är bara vad man ska göra? Risk är ju bara att det blir ännu värre… Man har ju inte rätt att ta katterna,,, tyvärr…. i detta fall..

//Linda

ariel
0

#48 Nej ta katterna var inte min tanke,men om dom åker dit o föklarar som jag skrev i tidigare inlägg så kanske hon får svar på sina frågor.Det skadar ju inte att försöka….Men det var ju bara ett tips.//Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

#49, jo det förstår jag med,, och givetvis är det så.. jag vet bara att jag själa skulle bli så j-la arg.

Men såklart om man kan hålla lugnet så är det en ypperlig idé-- ;-)

Restless
0

Varför tog jag bort länken till annonsen? Jo, jag tycker inte den här typen av tråd har här att göra. Visst är det ledsamt om  kattungeköpare inte kontaktar sin uppfödare innan de annonserar
ut katt på blocket, men jag ser inte vad den här typen av tråd hjälper
till med?! Hetsa andra att gå till attack? Blir det bättre om hundra
forumläsare hör av sig på annonsen?

Kan vi inte använda forumet till något positivt och kreativt istället för allmänt skitprat om personer som inte
ens kan försvara sig här?!

Kakarikos
0

#51 ursäkta mig då om jag ville skriva av mig och kanske ville veta anledningen till varför de säljer katterna!!! det spelar ju ingen roll vad jag gör.. ringer jag svarar dom inte mailar jag svarar dom inte och står jag utanför deras dörr öppnar dom inte!! så förlåt mig så mycket då!!!!

herregud får man inte ens skriva av sig och be om råd.. roligt att höra andra som varit i denna sits vad dom har gjort.

ni som har hjälpt mig ska ha ett stort tack! det betydde mycket för mig!

MVH Sanna

Restless
0

#52: Det började med fråga om råd och fortsatte i mer detaljerade uppgifter. Det i kombination med kontaktinfo till personerna i fråga kändes lite väl mycket info att sprida på ett sådant öppet forum som det här.

Självklart ska man kunna fråga om råd, men när det går in på alltför mycket detaljer och personinfo är det väl ändå bättre att prata av sig med sina vänner privat och inte här där hur många som helst läser (alla skriver faktiskt inte, som ni säkert redan förstått).

Signe-Jonna
0

#51 Vad trött man blir! Får man skriva över huvud taget på det här forumet? Och varför ska hela tiden de som gjort/gör fel skyddas?! Och de stackare som blir drabbade ska bara stilla tiga? Stäng tråden då om den blir för mycket för dig! SUCK!!!

Restless
0

#54: För mig? Snarare mer PUL jag tänker på. 

Det handlar väl inte om att skydda, men ska forumet vara till 
för att hänga ut alla som gör fel och fokusera på missnöje, så 
känns det mest ledsamt.

Signe-Jonna
0

#55 Inläggs-skrivaren behövde stöd och tröst. Det var det tråden gick ut på. Länken är ju borttagen och då är det ju ingen som ä uthängd längre…

Mindfields
0

Jag tycker inte det är lämpligt att tråden har utvecklats som den gjort. Det är inte vad forumet är till för. Råd och stöd, absolut, och det är ingen här som vill hamna i Kakarikos situation. Men att folk hetsar till att mejla/ringa säljarna hjälper säkert inte.

JAG stänger tråden och hoppas det kan lösas utanför forumet!

Hälsningar
Malin

bustrollet
0

Nu blir jag arg,det är klart att du kakarikos måste få skriva av dig här och kanske få lite råd.Du ska inte behöva bli påhoppad här för det!! Jag skulle bli helt förstörd om samma sak hände mig.Funderat på att bli uppfödare men hur ska man kunna lita på att människor verkligen kommer att älska och sköta om katterna på bästa sätt.Fattar inte hur man kan sälja dom efter bara nån månad.Helt obegripligt.Min ena lilla kisse är född 20/4,skulle inte sälja för alla miljoner i världen!!  Hoppas du får nån reda i det här,jag håller tummen för dig..

Inlägget är låst för nya kommentarer