Kräsna katter
Min smeagol är den mest kräsna katt som finns. Det är nästan ingenting som duger. Det enda han äter är RC Maine coon och torsk och inte vilket märke som hellst. För någon dag sedan köpte jag hem Kycklingfilé som jag kokade. Amadeus älskar det men han äter vad som hellst och han verkligen älskar mat. Men smeagol går bara därifrån och förväntar sig något annat. Är det fler som har kräsna katter?
Kom ihåg Margona, det är vi mäniskor som gör katten kräsna ;-)
Katten vet hur dom ska lura oss… hihi, och vi går på varje gång 

Jag vet att det antagligen är jag som skämt bort honom men Amadeus äter ju vad som bjuds utan problem, han blir så glad när han får något extra. Smeagol kan väll smaka en bit skinka ibland eller några bitar kattgodis. Han gillar chips men det får han bara ett ibland. Han äter inte ens kött. Jag glömde att han faktiskt kan smaka några tuggor med Sheba ibland.

Hos mig finns ett matvrak och en kräsen katt. Men jag har inte skämt bort den kräsna katten, utan hon har varit kräsen hela tiden ändå. Hon tycker det finns roligare saker här i världen än att äta helt enkelt. Jag har därför gjort vad jag kan för att få det roligare att äta. Hon tycker om när jag kastar ut maten en och en så hon får jaga den. Då kan hon plötsligt äta mycket!

#1 Tror faktiskt inte att det stämmer. Jag har flera katter och här serveras bara torrfoder. Två sorters RC som jag blandar. Funkar på allas magar och katterna ser fina ut. Men en av katterna är kräsen. Hon äter bara så att hon klarar sig och inte mer. Kan tillägga att jag provat andra sorters mat men den som serveras är den enda som äts två dagar i rad. Nog är det att vara kräsen?? /Sylvia
Jag har fem st skogisar varav en är riktigt kräsen. Hon äter under inga omständigheter rått kött eller nya torrfoder. När jag skulle byta från Hill's till RC (pga att hon ej tålde Hill's) så tog det ca 3 dagar innan hon åt av maten…men nu duger den minnsann.
Men som sagt, det finns saker som hon helt enkelt vägrar att äta! För övrigt är hon ett riktigt matvrak!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Skönt att höra att det finns flera kräsna katter. Mina kanske är en aning bortskämda men som sagt en äter allt och den andra är väldigt kräsen. Amadeus största intresse är mat i alla former och Smeagol äter bara det han verkligen tycker om. Kanske lite konstigt jag har hört att fertila hankatter kan vara svåra men här är det som sagt den kastrerade som är problemet.

Jag har fyra kissar,tre av dom äter det mesta och älskar blötfoder.Men min ena hona hon är lite mer kräsen.men jag gör inget stort väsen av det,hon älskar som tur är torrfodret.. Min mamma har två halvskogisar som är så hemskt kräsen.men det har hon ställt till med själv.Vill dom inte ha det hon sätter fram,ja då tar hon bort det och så får dom nått annat.Ändå kan hon inte begripa varför dom är så kräsna! Det lustiga är att när hon är bortrest och dom är hos mig då äter dom minsann det som serveras..