Hallå????Titta hit :-)
Vad tycker ni vilken färj han har??
NFO ns eller
NFO ns 23 - 24?
Ingen??? :-(((

ns 23/24.. 
..och ja, han är jättesöt!
Tack, ingen fler som gissar?
Jag har nemligen en liten hemlighet på gång ;-))))

Nå låt höra då! Jag ska iväg o kolla på bio ju.
Han är ns? Eller..? Vad vad vad??

ska du behålla honom själv?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Nej inte själv :-) hihi.
Jag ska bevisa att dom som inte tror han är en smoke tar nemligen jättefel när ni får se resten av bilderna :-))) hihihihi
Så vad tror ni???
ns eller inte???

Ha ha, tänk om jag osso kunde bevisa färgerna på mina, en gåta för dagen

du glömmer ju bilderna, ha ha

Nej min smoke kille får du inte behålla
hehehehehe…. varför inte? hihihi.
Bara skojar.

Han är min
och jag är envis med att han är smoke jag med.
Här kommer beviset och om 1 - 2 veckor ser man ännu tydligare ;-)

Han står som bokad till anonym, är det du Margona? ha ha
Margona då…hihi, du skulle ju vara anonym…hihihi !!!
Margona???
Nu kan du titta i min hemsida.
Jag har lagt inn ganska många bilder och en remix på hela 8 minuter som man kan njuta av många bilder och filmer på kullen ;-)

Kanske det men ingenting är ju klart ännu. Jag har min sambo som är så velig och osäker om vi ska ha en till, men övertalningen är igång vill jag lova.

Måste titta omedelbart. Jag riktigt längtar till nästa helg när jag får se dem live.

#22 lycka till, vill du ha tips, hur man får mer katter? kasta ut gubben, fniss

Nej det kan jag inte göra för då blir jag garanterat av med någon av mina killar och då med största säkerhet min älskade Smeagol. Han älskar nämligen katterna mer än något annat han med.

hehehehe men jag blidde lite ställd i förståa inlägget,, står ju att frågan lyder ns eller ns 23-24? dvs alldit ns,, sedan ställs frågan ns eller inte.. :-)
kanske blidde nåt fel? ;-)
ns, ja helt klart…… tror inte att det är mönster,, iaf inte ännu tror jag inte det.. :-)
//Linda
Jeg er ganske overbevist om at han er ns24

Heisan!
En riktig søt gutt det der. Jeg er enig med #27 han er ikke smoke fordi har ikke tegnene på på å være mønstret/tabby. Disse tegnene er hvite inne i ørene, lysere på haken og hvite render rundt øynene. Det er kUN mønstrede katter som får det. At han ser smoke ut på kroppn vil endre seg med tiden og betyr bare at han vil bli en lekker sølvfarget katt etter hvert med sterke kontraster.
Aragorn har ALLE tegnen på at han er mønstret/tabby. Han har nesten hvit hake, hvite render rundt øynene og han er hvit inne i ørene. Legger ved et bilde av en smokegutt som ikke har disse tengene. Han er også lys i fargen og en kan skimte tegninger under smoken, men som du ser ikke hvit i ørene, ikke hvit på haken og har ikke hvite render rundt øynene.
Lykke til!
Hilsen Brita

Hehe.. då ska det bli mycket spännande att få se honom om en till två veckor för jag kan inte annat än att stå fast vid vad jag har trott hela tiden, att han är mönstrad. 

Jag tror att om han har mönster så är han tabby.

Jag tror han är spotted, möjligtvis tigré.
Varför känns det som att jag hela tiden ska vara tvärtemot?
Tss.. =)

#34: Du är inte tvärtemot - jag håller med dig ;)
Brita.
Han er definitivt ikke en tabby om han skulle ha mønster i så fall , 
Solide katter har jo alle mønster og pelsen vokser jo hele tiden.
Samme for meg om han er smoke eller ikke, nyyydelig gutt er han uansett… hihi

Aragorn är för mej en klar ns 23 eller möjligtvis en 24.
Han är "vit" i öronen och övriga tecken som en mönstrad katt har som Brita säger.
Han är inte tabby (22) eftersom jag räknat till 7 markeringar på undersidan av hans svans.
En tabby har endast 3-4 markeringar,
Skulle gärna vilja se ett kort av honom som nyfödd eller innan hans päls kommit ut innan jag kommenterar om han är 23 eller 24.
Men en stilig grabb är han oavsett vilket mönster han har
Lycka till med en charmig pojk
//Ylva

Vad jag inte kan förstå om han nu är ns 23 eller 24 varför har han då inga ränder eller prickar på kroppen?
Oki, men om han är en ns 23 - 24, varför liknar han inte på sin bror Action som definitivt är ns 09 23??
Då kanske Aragorn kan vara en as 23 - 24 istället eftersom han har så grå nyanser till skilnad från Action som "är" svart silver???
Jag tror helre på as 23 - 24 än ns 23 - 24 om han skulle vara en agouti 
Titta på mina bilder i den här länken:
http://norskeskogkatter.homestead.com/litter11.html
Där hittar man en filmsnutt ( remix ) där han står brevid sin mamma som är as 09 23. Hans pälsfärj går i ett med hennes färj på et av dom första bilderna 
Här ser man:
Action som är tydligt ns 09 23
Men vist är det spännande det här?? hihi 

Heisan!
Tabby=mønstret og det finnes tigre tabby, spotted tabby, klassisk tabby og ticket tabby. Så når jeg skrv tabby mente jeg bare at katten var mønstret:-))
For meg er han klart enten spotted eller tigre tabby, men jeg syns at en kan se tydelige tendenser til at stripene brytes opp så jeg tror han er en spotted tabby.
Brita
Oki, men jeg og de oppdrettere jeg kjenner her i Norge så har jeg aldri hørt tigre tabby - spottet tabby osv, da er det en ny uttalelse på mønster enn jeg har hørt tidligere.
Tabby= 22 , tabby er tabby…. he he
Tigre = 23
Spottet = 24
Ticket = 25.
Så sorry da må jeg ha misforstått 

Det spelar då ingen roll vad han har för färg och mönster han ska bli min ändå, om jag kan övertala min sambo.
Nu gissar jeg snart at Aragorn er en as 24 evnt eftersom han er så grå i forhold til sin bror……haha. :-)))
Blir sprø av denne gutten altså
Han er så god. Det skal ikke noe til før han begynner å male. Når jeg stryker han lett over ryggen så begynner det å dure med en gang.. hihi
Två gissningar på Aragorn:
1. Jag gissar att han är svartsilver med ngt mönster tex. tabby eller tigre
2. Gissning nr två, Margona får svårt att övertala sambon men… hon vinner;-)
Tabby är han defenitivt inte, så säker är jag på det och om han skulla vara en tabby så slutar jag med uppfödning dirrekt.
Så säker är jag 
OM han är svartsilver så skulle han varit mycket mörkare som sin bror som ÂR svart silver ;-)
Min nya gissning är helre as 24 i så fall ,-)

Ja den där liknar mest av dom andra jag sett.
Får jag låna bilderna av dig?
Vem vet, kanske han är en ljusare variant av en ns, eller kan också vara en as som sin mamma 
putteli putt