Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 1179 ggr
Labolina_73
0

Kattlådor

Hejsan,,

jag tänkte höra med er vad ni anser och varför ni anser det,, hur många kattlådor bör/ska man ha och vilken storlek på lådorna om man har som jag 6 katter? Skrattande

/Linda

kerstin2181
0

Tycker man ska ha medelstora lådor, och hur många? beror på hur många gånger om dagen du rensar? jag har en jättelåda som rymmer 30kg sand, sen har jag 4st som rymmer 10kg, och en till mamma katt i sitt rum

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

ariel
0

Jag har 6 katter o har 5 stora lådor,funkar bra härRäcka ut tungan

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sagolika
0

6 katter. Hm, det blir 12 lådor. Två per katt ju Flört eftersom vissa av dem vill kissa i en låda och bajsa i den andra. Nä, men vars en kanske? Jag har 2-3 stycken till mina två som är hemma nu.

Silverfarans
0

#1 HJÄLP!!! En som rymmer 30kg sand?? Men har du 30kg sand i den oxå ;-))

Jag har 4st katter hemma o då har jag 3st i badkaret o en med tak på golvet.

MEN Kanske en bra ide o ha en JÄTTE balja som Kerstin har??

Jag är ju tvungen o ha de utan tak i badkaret för min kastrat hane får för sig att när han kissar o ställa sig upp o har jag ingen med tak så kissar han på golvet eller på väggen!

Men Kerstin #1 va för typ balja har du det kanske funkar med en balja här med höga väggar alltså riktigt djup en? Men då får man ju använda säckar när man ska tömma dem o göra rent? Eller hur gör du??

Malin1
1

vi har 3st lådor, 1 jättestor - rymmer 20-30kg sand, sedan 2 st medel som rymmer typ 10kg. :)

till 4 katter. :) varav två är utomhus oftast så det blir inte så mkt i lådorna =)

men man brukar ju säga 2katter på 1 låda..
men många katter vill ju iaf ha 2lådor : en till varje behov!:)

hade en katt som var så… och fick hon inte två lådor så protestbajsade hon genast… ;)myyysigt värre.. särskilt om det var i ens säng.. *urk* ;)
så man lärde sig snabbt! :)

kerstin2181
0

#4 ha ha, man har väl musklerKyss

Det är Ikeas jättestora låda, katterna älskar den, dom behöver inte krypa ihop i den, lite jobbig att skura, men det är det värt, och höga kanter har den med. Dröjer inte länge, innan kattungarna hittar den, och även dom, går helst på den. Och när jag tömmer den, häver jag över i en annan. Jag spritar mina lådor, vid varje rengöring, och köper nya, och byter då o då, och Ikeas jättelåda, är billigare än nån annan kattlådaFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Mmm ok,, men varför har ni/ man/ jag så många lådor egentligen, om man tömmer dagligen i lådan, och dom som regel inte bryr sej om att kissa i en och bajsa i en?`

Då borde det ju faktiskt egentligen räcka med en stor eller kanske 2 lådor?

Sagolika
0

De kan ju vara nödiga samtidigt ju och inte vilja gå samtidigt på samma toa Flört

Silverfarans
0

#6 Oki!! Jo ungefär hur mkt sand har du i den??? liter/kilo??? Va heter lådan??? Vi har ju precis oxå fått IKEA hit!! JIPPI!!!