Någon som kan gissa?
Finns det någon som vågar gissa vilken ras som kan finnas i min lilla husis?
Mamman är Brittisk korthår men pappan är okänd.
Lilla Tut är relativt långhårig och har ganska stora tofsar. (Större än min skogistjej)
De enda raser jag kan komma på med tofsar och lång päls är NFO och MCO, och undrar om det finns fler lång/semilånghåriga raser med tofsar?
Jag är tacksam för alla gissningar
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej
Omöjligt att veta. Men han är ju en huskatt ;-)
Jo jeg er ganske sikker på at det ligger Dom lh på hans linjer
#1 Japp. Huskatt är det enda jag är säker på att han är 
Men det är ändå ganska kul att försöka lista ut vilken/vilka raser han kan innehålla ;) Det spelar egentligen ingen roll, han kan inte bli sötare än han är men ändå kul att gissa.
Han charmade min annars så svårcharmade skogis på bara 1 dygn och blir nu tvättad och omhändertagen dygnet runt av henne 
/Ingalill

Finns det fler bilder på sötnosen? Vad gäller att han är långhårig behöver ju inte innebära att det är skogkatt i henne. Man ska ju komma ihåg att det förekommer långhåriga katter även inom brittiskt korthår, eftersom man tidigare i deras historia parat in perser i rasen. Men vore roligt med fler bilder, så man kan gissa lite mer… Fast MCO eller NFO är kanske inte så dum gissning med tanke på huvudform och de stora öronen.
#2 Tack för din gissning 
#4 Tyvärr har jag inte hunnit få fler bilder på han då han aldrig e still länge nog för att hinna knäppa korten *s* men jag fortsätter försöka 
att han innehåller skogkatt för att han är långhårig har jag aldrig påstått utan jag undrar vad det kan finnas fler för raser utöver skogkatt och maine coon som är långhåriga och har tofsar eftersom jag aldrig sett en britt med tofsar. 
Nu börjar han växa in i sin kropp med stora öron och grova tassar men när han kom till oss för 2 veckor sedan var han jättesmal och lite uttorkad då han bara ätit från sin mamma i 9 veckor. (hon ville bli av med honom så tidigt.) När han kom till oss fick han börja med välling och nötfärs men har nu gått över till att äta RC kitten + burkmat =)
/Ingalill

#5 Det kan ju vara så att pappan är en blandning av lite av varje och då blir det inte lätt. Nej britter har ju inga tofsar, men det finns långhåriga britter. Jag kan inte heller komma på någon mer ras som har tofsar, men å andra sidan så har inte ens NFO och MCO tofsar i mitt kattlexikon. Kanske inte världens bästa bok, mitt kattlexikon. Man blir ju lite nyfiken vad som kan dölja sig i den lilla sötnosens bakgrund…