Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 958 ggr
trollet_66
0

Färg o psyke

Jag undrar om psyket på katten kan samband med färgen på katten?Eller tvärtom?Är det nån som vet eller har erfarenheter?

Ex hur är en blå i psyket,ns o a osv….

Trollmyren´sFundersam

Kronängens
0

Kan inte tänka mig att det hänger på färgen…eller?

Om man ska generalisera så tycker jag att skogkatter har ett fantastiskt psyke. Härliga, lugna och trygga men ändå roliga och lekfulla.

Labolina_73
0

*blink* skulle vara paddorna då ra… :-) en typisk padda har man ju hört att folk säger.. :-)

Sandra76
0

både ja och nej….

det finns väl inget bevisat, men enligt lite "bondepraktika" så finns det lite likheter mellan temperament o färg…men alltså inget generellt. Detta gäller inte direkt bara katter utan djur i allmänhet(har jag förstått)

svart- enmansdjur, lite misstänksamma, men trofasta

röd- temperament, envisa

*

Silverfarans
0

Jag har två paddor svartsköldpadd o de är helt "underbara" i psyket!!!

Sedan har jag haft en blåsilversköldpadda o hon var oxå en JÄTTE "underbar" katt!!!

MEN alla är väl INTE lika ;-))

Labolina_73
0

:-) hehe näe,, jag har en skåhona,, hon är oxå hur mysig som helst,, men det sägs ju iaf så att skp är tempramentsfulla.. stämmer säker iaf till 50%.. ;-)

Så som allt annat,, i vissa fall finns säker likheter mellan färger men i vissa fall inte.. :-D

Mizzi
0

Har haft katter i alla olika färger och har då inte märkt någon skillnad pga färg, det är bara skrönor enligt min mening. Glad

fiskerjentas
0

Nei, temperement og farge, har inget med hverandre å gjøre. DEt er bare myter