Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 645 ggr
karins
0

Vad är detta.....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en långhårig Huskatt. Vet inget om hans föräldrar. Har han något av Skogkatt i sig? Eller är det en blandning av olika raser. Bara lite nyfiken! Ludde har blivit så storFörvånad

Anneli_G
0

Ser ut som han kan ha lite skogkatt i sig tycker jag… men jag är lite ny med det här… han var iaf en väldig fin kille!!!

Kronängens
0

Det hade varit lättare att säga om man såg honom helt i profil eller helt framifrån.

karins
0

Här kommer då fler bilder på Ludde.

karins
0

Mera…

karins
0

mera…

karins
0

Ett till… Fick raka Ludde när jag tog hand om honom för han var full av tover. Så det är först nu pälsen växt ut. Det översta kortet. är det som är nytaget.

Kronängens
0

Han har inte någon skogkattprofil i alla fall och inte lynxtofsar.

Svårt att säga om någon av hans förfäder är norsk skogkatt. Eftersom han är en huskatt eller bondkatt och du inte vet vilka hans föräldrar är så betyder det att han är en blandning av olika katter, troligtvis en blandning av olika huskatter/bondkatter.

Tovor är inte heller något jag förknippar med skogkatter även om det händer att en del får det. Vare sig någon av hans förfäder är skogkatt eller ej så är han väldigt söt.

karins
0

Tack för svar! Han kan vara vad som helst, Men det gör detsamma. För han är så fin. Har två långhåriga små troll till som är 5 mån. Mamman är en randig lite sköldpaddsfärg Pappan ingen aning. Men alla hennes ungar blev långhåriga. Så här ser dom ut….

karins
0

Tjejen är den som är långhårigast…..

karins
0

Ett till på My….

Någon som jag känner trodde att deras pappa var skogis. vad tror ni här inne? Gulliga är de i vilket fall som helst!