Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1995 ggr
Signe-Jonna
0

Super-temperament!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har du en norsk skogkatt med superbra temperament? Då kan du väl skriva lite om kattens personlighet och visa en bild.

Först ut är Jonna som är hur go, snäll, social, lätthanterlig och kelig som helst. Hon älskar att bli buren och klappad. Kyss

Kattfarmen
0

Vale Viggesson aka Blomman är nog den katt vi har haft med ett alldeles unikt supertemperament. Förra lördagen åkte vi in till veterinären med honom för att han höll på att snabbt tyna bort. Veterinären blev orolig för att han var så lätt att hantera och trodde att det var för att han var så sjuk. Efter en massa prover och kontraströntgen bestämde sig veterinärerna för att öppna honom. Där hittade de en gummiboll i 2 delar som fastnat. Mindre än två dygn senare ber dig mig hämta hem honom på permission eftersom han inte vill äta själv. Inte för att han verkade stressad utan han gick omkring och snuffade på omvärlden i lugn och ro.

Väl hemma började han äta lite själv men vi har tvångsmatat med AD för säkerhets skull. Igår tog min man stygnen och det såg nästan ut som han njöt.

Signe-Jonna
0

Stackars Vale Viggesson som ätit gummiboll. Hoppas han mår bättre nu.

LenLass
0

Världens härligaste kastrat S*LenLass Ludde. Social och har ett super temperament, en cool "kille".

Zusann
0

#3 Vacker kattGlad

LenLass
0

#4 Tackar!Glad

Mulan
0

Hej!

JAg har halvbrodern till Vale Viggesson, med namnet Bruce Viggesson och han har samma temperament som halvbrorsan… Skrattande

Bruce är en mycket godmodig herre, på utställningar är han cool o lugn, bryr sig inte nämnvärt över allt stim o stoj, ligger gärna på en stol eller på en bänk o kollar in konkurrenterna… Här hemma går han o myser, om han inte är inne i en hanperiod, för då gör han tappra försök att uppvakta damerna, men oftast är han lekkompis till Wilma, 4½ år, och hennes kompisar.. Jag har nog aldrig sett den mannen stressad.. Hanar brukar ju kunna vara lite "hormonella", men detta har vi ALDRIG sett hos honom… En helt fantastisk katt, och om jag inte tror helt fel så ser jag samma temperament som pappa Vigge Vildbatting har gett sina barn! Superkillar med hjärtan av guld..

Mvh Malin

UncutDiamond
0

Hildur har ett såå trevligt sätt hon sitter gärna i knät och slickar på armarna. hon har ett hjärta av guld men ser ut som ett rovdjur.

UncutDiamond
0

Maccus är en stor snäll nallebjörn som vill ha mycket uppmärksamhet. Han vill inte att man slutar att klappa honnom, följer en som en skugga

UncutDiamond
0

Blade är en knäkatt som älskar mat i alla dess former. Han är en riktig fredsmäklare. han vill kela med alla.stor som ett hus med det är han inte medveten om han tycker att han är väldans smidigaste.

Margona
0

Amadeus är en katt som har ett hjärta av guld och ett underbart temperament. Han ligger ofta i knät och spinner.

UncutDiamond
0

Miracelflickan kurrar så fort man tar i henne. Men hon är en bestämd liten dam. Jag tror att hon är en aning bortskämd :)) Pratar hela tiden och är som en liten svans efter alla. tycker inte om att bli buren så det övar vi henne på nu . men sitter alltid där vi är och umgås gärna vill att vi klappar henne, om vi inte gör det så skriker hon på ossGlad

Myskatten
0

Oj  jag har flera st här hemma som har ett härligt Temprament

S*Knoxville´s Alice Copper är en godning  :)

UncutDiamond
0

Miracel är en otroligt snäll katt honnom kan man göra vad man vill med .trevlig på alla sätt utom att han inte äter pga att han är hanig det är det ända felet på honnom och jag hoppas att det är övergående. vi jobbar på det.

UncutDiamond
0

Tindra är snällheten själv

Signe-Jonna
0

Vilka goa katter det berättas om här, och snygga är dom också! Här kommer en bild till på vår goa Jonna som här ligger hos husse och myser.

UncutDiamond
0

Tove har inget dåligt temperament. men hon är ordningspolis så det är hon som ger däng i huvet på dom andra om dom inte lyder . Men hon är snäll mot människor och väldigt lätthanterlig

angstorpet
0

Här måste jag bara bidraga med min S*Skattkammarön's Cat Ballou NFO d 03 22. Han har spunnit ända sedan han kom hem till oss i feb-07. Domarna på utställningarna är alltid så imponerad av hans temperament, han bara spinner och spinner och gosar med dem på bordet. Alla mina katter är helt underbara till sättet men "Ballou" tar alla pris, det kan jag inte sticka under stolen med.

Malin S*Ängstorpets

SussieBuzzie
0

S*Vimmerskogen´s Dennis har verkligen ett super temperament. Vi kan lyfta honom precis hur som helst och han tar det bara med ro. På utställning blir han inte stressad fast husse och matte är det, så han är verkligen lugn som en filbunke. Vi är så glada över att han är så lugn som katt. Han skulle aldrig göra så att de andra katterna skadas när han far genom rummen som en rymdraket.

Kattfarmen
0

#2 Vi tog stygnen själva i fredags på Vale och glömde tvångsmata på kvällen. På natten var han uppe och knaprade i sig torrfoder och på morgonen åt han med glupande aptit. Idag vägde vi honom och han har gått upp 7 hekto. Det verkar som om han tillfrisknar även om det kommer att ta tid. /Anna

Margona
0

#19 Hoppas han kryar på sig och blir frisk snart.

Mvh Margona

ariel
0

S*Karmskogen's Alovera som vi beslutade att behålla själva, hur cool som helst! En tjej med skinn på näsan! Här är hon o min dotterSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Kattfarmen
0

" 20

Blomman är mycket piggare sedan vi tog stygnen på honom.

Nu äter han själv med god apti.

Mulan
0

#22 HÄRLIGT! Vi är så glada för att Blomman mår bättre! Massa pussar från barna! Kyss o resten av familjen!

Snusan
0

Vi har en liten Isländsk skönhet vid namn Aliosha`s Alrùn Asksdòttir och vi hämtade hem henne för två veckor sedan från Island. Hon är helcool, i planet när vi startade så låg hon och spann i transportburen och tyckte att det var väl inget Skrattande Sen nu har hon varit med oss i husvagnen ett par dagar och gick där som hon alltid hade varit där . Helt otroligt temperament på den lilla damen (5månader) Spinner och gosar hela tiden.

Signe-Jonna
0

#24 Åh, vilken fin tjej!Glad

UncutDiamond
0

#24 Grattis till henne:)

LittleL
0

#24 Grattis till den lilla, skönt att ni äntligen fått hem henne. /Sylvia

Snusan
0

#25,#26,#27

Tackar och bugar Hemlis

Draken_old
0

Det finns vell ett antal här hemma med super temprament. Men mest outstanding är nog Buster Lunkentuss.
Han har aldrig i sitt 12 årig liv varit arg på en annan katt förutom en gång när han blev retad i veckor. När bägaren ran över drog han in huvudet mellan axlarna och gick rakt mot sin översittare. Den drog som en avlöning och det var slutet på dom hyssen..
Annars ha han aldrig varit svårhanterlig på något sätt även fast han var fertil i många år och ställdes ut. Han brydde sig aldrig om vad andra hanar skrek och bråkad om. Aldrig några problem med att sitta brevid en annan hane heller.

Dessutom fick han diabetes på gamla dar. Men det är aldrig några problem med att ge honom sprutorna eller ta blodprov.
Syns på bilden som små röda prickar i öronen.
Han har blivit väldigt berest. När vi åker bort följer han med. Även om det betyder bilresor genom Europa. Att stanna och få mat och spruta brevid en motorväg.
No problems!
/Kattis

Signe-Jonna
0

#29 Vilken härlig katt det verkar vara. Och snygg är han också! Kyss

Mulan
0

#29 Bustermannen är Bruce's idol!!! Skrattande HÄRLIG katt!!!

Draken_old
0

#30 & 31
Tack!!!
Idag håller vi på att ta glukoskurva för att se om diabetesen ev. växt bort…
Så idag är det blodprovstaging varannan timme.
/Kattis

Sissi
0

Jag har en kastrat hona som heter S*Kaup Home Cat's Adidas och hon är nog den snällaste och gulligaste katt jag träffat. Hon älskar att bli buren och på utställningar skulle man kunna ha bur dörren öppen hela dagen utan att hon skulle försöka rymma, det ändå hon gör när man öppnar är att åma sig, se söt ut och stångas lite för att få komma upp i famnen på en.

Ända gången som hon blir lite spänd i kroppen och försker ta sig iväg är om det kommer en brummande bil, de är riktigt läskiga dem.

Till min stora glädje har hennes två söner, som också bor hos mig, ärvt detta underbara temprament.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

The-Photo
0

Jamie kan man göra vad som helst med.

en riktig gosing

Signe-Jonna
0

#33 Låter som en go katt.

#34 Vilken härlig bild! Han ser gosig ut.

LittleL
0

En rolig tråd men den är omöjlig för mig att svara på;))

Har 7 katter och ALLA har ett helt otroligt temperament. Visst skiljer det något mellan varje individ, en är övergosig, en är stencool, en är supersocial, osv, osv. Men alla är dom skogkatter och har då givetvis ett supertemperament. Skrattande Det är den största anledningen till att jag ÄLSKAR skogisar. Att dom sen är snygga som tusan är ett plus i kanten. Kyss /Sylvia

Sissi
0

#34 Ja det var en härlig bild!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

trollet_66
0

När jag bodde i Dalarna så skrev jag ett repotage i våra lilla tidning ang min hane Raphael.När jag fick hem honom så hade jag en hona som var dräkig med S*Vätten´s Adam.Ville ha sällskap till henne.Tiden gick o jag undrade hur det skulle sluta så han busade som sjutton med honan.Men allt gick bra.Dagen när hon födden var jag livrädd att han skulle hitta på någe bus men han vaktade bolådan hela tiden.Varje gång de små pep så var han först framme o kollade.Mamma katt litade 100% på honom.Han tvättade dom o fostrade dom med vacker tass.Tiden gick o han blev äldre.Funderade på att se om dom kunde bli ett par.Det ångrar jag inte en sekund.De fick 3st vackra bebisar och Raphael är nu IC o på alla bedömningsedlar står där vilken underbar kille han är+att hans först födda bebba visades oxå i lördags i Eskilstuna och  o hon fick EX1.

Ursäkta nu blev det lite skryt men jag ville bara säga att han är Väldens underbaraste kille som tar han om sin familj.

Ps..Det är jobbigt att ligga på topp.Kyss

Kram/Trollmyrens