En liten presentation
Hej!
Jag heter Metta, är medlem både på Hittekatter i fokus och Katter. Nu har jag för första gången i mitt 63-åriga liv fått en Norsk Skogskatt. Min dotter köpte honom, men hade problem sedan honkatten försvunnit. Efter flytt och hund i huset, började han gå vid sidan om lådan och on var mäkta irriterad.
Jag menade att han protesterade mot något och då troligen hunden. Den 18 december följde han med mej hem. Först var han rädd för de andra katterna, även de 5 mammalösa omplaceringskatterna. Men efter hand har har lärt sig att han också får existera och nu visar han att han finns. Han är lika snabb som den andra hankatten att rusa fram, när det ringer på dörren. Han vill smaka på allt vad jag äter, men han stjäl inte (som den andra hankatten). Nej han sitter lugnt och vätar på att bli bjuden på vad det nu är jag äter. Glass, äter han inte från skål eller tallrik, nej han ska äta från en sked och jag ska hålla den till honom.
Han är 5 år gammal, kastrerad och har aldrig lärt sig leka. NU har han lärt sig det och han är en förträfflig och trygg "mamma" till min lille hittekatt Lillemis Semlan. Bifogar en bild på honom.

Grattis till din första skogkatt och välkommen hit!

Välkommen hit. :)

Du är mycket välkommen till oss..
//Linda

Vink vink.och välkommen
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Välkommen!
Välkommen! Så bra att Archie trivdes hos dig.
Susanna

Vill också säga varmt välkommen till dig. I vår familj är vi aktiva i jämtlands kattklubb för hittekatter, det är en ära att få hjälpa min mor när jag åker hem till Ö-sund, min mor städar/ger katterna mat, hon älskar sitt arbete där, hon har själv 3 Katter bla en hittekatt. Jag är så glad att människor bryr sig om hittekatterna, men det behövs fler som kan/vill hjälpa till.
*Mvh Eva-Helen*

Tack för välkomnandet! Ja, jag är så glad för Archie, för han är verkligen underbar. Redan när han bodde hos min dotter tillsammans med honkatten Wilma, var det hos mej katterna låg när jag sov över. Dottern var lite sur, för de ville inte ligga hos henne. Men sedan kom hon på att det alltid varit likadant med hennes katter och mej. Kanske det beror på att katterna får bestämma själva.
Det är i alla fall härligt med Archie och hans goa sätt mot Lillemis Semlan. Lillemis tyr sig helt till honom, de sover ihop och Archie leker med honom. Han slänger sig om halsen på Archie och busar och Archie är lugnet själv. Jag tror inte att han KAN visa humör.
Är alla skogisar lika lugna till humöret?

Välkommen hit! Och ja, skogisar ÄR underbara!! /Sylvia
Roligt med en solskenshistoria. Märks att Archie funnit sej till rättaoch känner sej välkomnad och älskad. Du är också välkommen här på forumet. Jag har 9skogisar som alla är lungna men kan få tokryck och älskar att springa runt i kattgården. Skogisen är känd för att vara en lugn o trevlig ras.Ha det nu så bra med dina fyrfotingar./Laila.

Välkommen hit.. Vilken fin kille du har.. skogisar är helt underbara så jag förstår du trivs med killen :)