Ett rop på hjälp!
Jag har via mitt jobb kommit i kontakt med en dam som är psykiskt sjuk. Hon har ett hona som för ca 9 veckor sen fick 6 kattungar. När jag kom tillbaka till jobb efter semestern så hade hon gjort sej av med 2 kattungar redan, detta var för ett par veckor sen. Hon vill inte ha kvar de andra 4 kattungarna och inte heller mamman. Nu är jag jätterädd för vad som ska hända med den lilla kattfamiljen om vi inte får ordnat ett stödhem så fort som möjligt.
Finns det någon som kan hjälpa till med att bli akut stödhem eller vet om där är någon annan som kan. Jag har varit i kontakt med Kks och de ska se vad de kan göra men de är överbelastade med katter och massor av katter i kö. Snälla…vet ni någon som kan hjälpa mej så hör av er. Det går jättebra att pm:a mej här på fokuset! //Kaisa

Det verkar som om det kan lösa sej för den lilla kattfamiljen. Har hållt på med detta hela kvällen och har med hjälp av Kks fått fram ett stödhem till hela familjen. Problemet är att det nya hemmet finns i Växjö och kattfamiljen finns i Staffanstorp, strax utanför Lund. Jag har inte själv körkort och nu behöver vi någon som kan hjälpa till med transporten.
Finns det någon som ska åka från södra skåne upp till Växjö inom det närmsta? Snälla…hör av er i så fall till mej, det hade varit underbart om vi hade kunnat få upp kattfamiljen dit. //Kaisa

putt… finns här ingen skåning som ska upp mot Växjö-hållet inom de närmsta dagarna, till helgen kanske??? Transport inom skåne kan vi ordna… //Kaisa
Jag ska till Jönköping på torsdag och hämta Lotus, kan den nya familjen möta mig längs E 4 an kanske?

Jag är på jobb nu men ska snart hem, jag ringer dej Aggie när jag kommit hem!!! //Kaisa

Hur har det gått med det här ärendet..?

Vad skönt att det löst sig Kaisa!

Jag har precis varit och hämtat dom och lämnat dom till Aggie som kör till Jönköping idag och är så snäll och tar dom med sej. På vägen blir dom upplockade av min systers flickvän som ska lämna dom hos en stödfamilj i Växjö. Så det har löst sej och nu tar Kks över kattfamiljen. //Kaisa

Jippie! underbart
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Ok, toppen!

Underbart att det har löst sig! Jag har körkort, men ingen bil, tyvärr. Kanske jag kan låna om det skulle vara något liknande senare, men då måste jag få hjälp till transportkostnaden. alltså bensinen. Brukar tanka de körda milen x 2 när jag lånar en bil. Det brukar det vara värt. Då får jag låna bilen fler gången, när jag gör så.