Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 08-skogkattens-hälsa
Läst 1388 ggr
solfager
0

Pris på HCM

Då priser runt om i landet kan variera oerhört på vissa saker i vårat avlånga land så är jag lite nyfiken på vad HCM-tester kostar runt om i landet.

//Åsa

Vettarna
0

Jag har varit till Jens i Uppsala och fick betala 800 kr / katt.

erspers
0

Vi har varit till Jens i Uppsala ett par gånger också o betalat 800:- per katt

skogsdimmans
0

Vi går till Torkel Falk i Helsingborg.
Han tar 790:- för första katten, 640:- ytterligare katter med samma ägare och som testas på samma gång. + poliklinikavgift på 150:-/ägare

solfager
0

Happ happ ja där ser man ser ut som att det kommer att bli uppsala då iforsättningen om jag ska ha med mig mer än 1 katt. 1180 kr för första och 930 kr för andra katt där jag tar testet i stockholm.

Tackar för era svar

solfager
0

#3 tack!

Intressant och se vilken skillnad det är.

ariel
0

Jag var i Linköping hos Lennart Nilsfors i våras med 2 katter samtidigt 1972 kr fick jag betala för dom.

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Fairyhearts
0

Jah var i fredags på Kalmar Djursjukhus dit Torkel Falk kommer med jämna mellanrum. Jag betalade 990 kr totalt för 1 katt. Tror det är runt 600 kr för katt 2 vid samma tillfälle, osäker på det dock.

/Marie

erspers
0

ops..glömd säja att när vi varit till Jens så har vi bara haft en katt med i taget..har man fler katter än en med åt gången kanske det blir annat pris ?..

Dolleminas
0

Hörde av en bekant att Lennart Nilsfors tog 850:- här i Ö-vik (min ena katt är ännu för ung för att jag ska kolla, den andra är kastrat så det låter jag vara)

kerstin2181
0

Var hos Nilfors här i Örebro, betalade 750kr

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Margona
0

Jag betalade 1400 kr hos Nilsfors här i Stockholm i februari.

ariel
0

Förstår inte att det ska skilja så mycket på priset?Ledsen

Marina/ S*Karmskogen's

SirMaxwells
0

Om man testar hos Torkel Falk på MCO kattens testdagar kostar det 550kr /katt

Margona
0

Priserna verkar variera väldigt mycket.

solfager
0

Hittade prislista på Mainecoon sidan, där står det bla så här på blanketten:

Observera: Att priserna varierar mellan olika veterinärer beror på att olika veterinärer har olika kostnader för lokaler och personal. Vi hoppas att alla har förståelse för detta, och respekterar veterinärernas behov av att ta det pris de har gett oss.

Zygots
0

#13, när är MCO kattens testdagar då?

ariel
0

#15 Har kollat Mainecoon sidan ang HCM.(Tycker att det var så bra skrivet)Att alla har inte råd att HCM-Testa sina kissar alla på en gång ,utan ta den som är av mest behov först,osv….. Ska själv testa en eller två kissar i höst eller vår.Som sagt det kostar med alla tester.MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

SirMaxwells
0

http://www.jappcoons.com 

det finns info på Anna-Marias sida under Testdagar.

Frostvikarna
0

Jag ska ju beställa tid nu för test på båda mina, tur att vi bor ganska nära Uppsala dåFlört