Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 822 ggr
Pias
0

Temperament?

hej!
jag är nyfiken: Hur är rasens temperament? eller är det inte så utpräglat som hos vissa andra raser?

Miraklis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom ingen har svarat tar väl jag mig an frågan ;-) 

En viss individualism finns ju alltid. :-)

Jag kan ju bara tala för mina katter som jag har haft under mina 20 år med rasen:
Det jag tycker har präglat samtliga skogisar är att de är BUSIGA , påhittiga, sociala, älskvärda, intelligenta(man kan dressera dom, vilket är jättekul), ibland är de LUGNA och inget kan skrämma dem. Jag vet när jag har tappat tex en gryta i golvet då är det ingen här som hoppar högt de bara kikar på mig och fortsätter med vad de gjorde.

Oftast älskar de barn trots att de inte alltid är uppväxta med barn. De är väldigt lekfulla och ofta hittar jag mina skogkatter tillsammans med barnen. Det är ju jätteroligt att sno leksaker mitt i barnens lekar. ;-) Samtidigt ligger de gärna och gosar med barnen framför tv:n.

Min ena son brukar alltid säga" det är så skönt att ha katterna för jag är aldrig ensam"

Seerath
0

Det som är gemensamt för mina katter är att dom väldigt ofta är med i samma rum men brukar inte vara mitt i det man gör. Dom tycker inte om att bli placerade i knät däremot kan dom ligga ovanpå en om dom själva fått välja det. Dom är alla busiga och lekfulla i lagom mängd. Keliga och gosiga men inte alltid. Ganska lagom kattras tycker jag. :)

av Edelmann(N)
0

Japp…. Norsk skogis är bästa rasen… hihi

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Sagolika
0

Sociala, kärleksfulla, keliga, vänliga, ömsom busiga och ömsom lugna. Intelligenta! Charmigt att de apporterar Skrattande

Ofta mer lätthanterliga än bondkatter (glöm att sträcka ut min huggande husis exempelvis hehe).

ariel
0

Barnkära o sällskappsjuka skulle jag säja om mina.Går jag ut till kattgården o ska städa tömma lådor o.s.v. så är hela ligan med o räjsar runt.När jag går in igen så har jag svansarna med mejSkrattande(Min kattgård är ansluten till huset,så de kan gå ut o in som dom vill) En helt underbar ras!!!!

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter