uppfödare
Jag har en fråga till er som är uppfödare och hållt på i många år.När kan man kalla sig seriös uppfödare?Och vad menas med seriös??Har ej själv hållit på så länge kan vara kul att veta hur ni tänker….
Trollmyrens

Måste man hållt på länge för att vara seriös 

För mig är att vara seriös att ta ansvar för sin uppfödning, vilka parningar man gör och också konsekvenserna av dom. Att sköta sina åtagande gentemot den klubb och organisation du är medlem i, samt att ta ansvar för den ras du föder upp.

Jag är inte uppfödare. Men mina åsikter är "sundt bondförnuft" dvs att man tar ansvar för sin uppfödning, att man tar ansvar för inköpen och parningarna som man gör och att man hela tiden strävar efter norskskogkattens utveckling. Att man är ärlig mot sig själv och sina medmänniskor och följer reglerna. Seriös uppfödare är enligt mitt tycke en person som gör allt för rasens bästa och som vet vad dom pratar om.
*Mvh Eva-Helen*
Tack för era svar..
Kul med olika svar.Jag tycker att man ska vara ärlig o ställa upp för sina kattungeköpare….Som jag berättat innan så har jag hållit på med både hästar,kaniner o hunduppfödning.Katter är nu min passion.Ingen slår mig på tårna när det väl gäller.Men jag är ej mer än människa än att jag kan ändra mig.
Har fortfarande kontakt med många som köpt djur av mig.är det några problem då pratar vi o löser dom.
Hur gör ni.
Ha det bra….
Trollmyrens