I badkaret...
Varför kan en del katter bajsa i badkaret? Finns det nåt man kan göra åt det, t ex medel eller liknande?
Berätta gärna om ni har någon erfarenhet av det!
//Susanne

Är det ingen som vet varför de gör det?
Näe, tyvärr!
Ibland kan de göra så när de protesterar mot något, t ex en för smutsig toalåda eller om det skett någon sorts förändring i hemmet, byte av torrfoder, ny kattsand, en ny katt (konkurrent) i hemmet, osämja av något slag, känner sig ensam…ja man kan spekulera i all oändlighet!
Fundera på om det hänt något som gjort din katt missnöjd, de brukar ofta visa sitt missnöje genom att kissa eller bajsa på icke önskvärda ställen.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hej Susanne, katter bajsar inte för "skojskull" i badkaret så visst finns det en anledning till det. Min personliga erfarenhet är att katten antingen protesterar eller så pga sjukdom.
Du kan väl maila mig privat så kanske jag kan hjälpa er!

En av våra katter kan kissa i vasken eller badkaret när han tycker toaletten är för skitig och jag tror att han gör det för att då rinner det ner i avloppet helt enkelt. De är ju väldigt renliga djur. Kan tänka mig att din katt bajsar i badkaret eftersom han tror att även detta ska ''försvinna'' precis som kisset. De är mycket smarta dessa djuren ;)