Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 12-omplaceringar
Läst 609 ggr
Chippers
0

Hjälp! Akut!

Två katter behöver nya hem snarast, annars tas de bort, ägaren är svårt allergisk och måste få bort båda snarast. Jag tror det är en hona och en hane, båda kastrerade. En norsk skogskatt (trodligen) och en renrasig cornish rex, ljus. De är några år. Väldigt mysiga enligt ägaren. Hanen är nog norska skogskatten. De finns i sthlm, älvsjö. Skänks. Vill komma till varaktigt hem… inte omplaceringshem eller dylikt. Ngn hade redan tagit ena men det funkade inte i dess flock då katten bara "slängdes"in där å då blev det tjafs. Så hon fick tebax katten . Hon vill inte att de ska få komma till fler än ett hem nu, blir för jobbigt för kissarna annars.

Snälla, är ngn intresserad så skriv PM till mig så ska jag ge nummer och adress till ägarna.

ps. Jag känner eller har ej pratat med ägarna men därimot med några bekanta till de som bor nära dom. Jag försöker bara hjälpa till så att katterna slipper avlivas.

Signe-Jonna
0

Om ni inte hittar hem till dem så kontakta då djurhem som kanske kan ta dem, så de små liven slipper bli avlivade. Har du lagt in detta på Hittekatter?

Chippers
0

#1 Nej, ägaren vill inte lämna de till djurhem eller liknande, då måste de flyttas ännu mer sen till ett nytt hem, osv, de måste (enligt de bekanta som känner ägarna) flytta direkt till ett långvarigt hem, och skulle det inte funka och katterna lämnas återigen tillbaka till ägarna så avlivas dom, ägarna tkr det är bättre så att de slipper bli stressade och sånt typ.

Chippers
0

Obs: Är inte säkert att alla dessa uppgifter stämmer till 100%, detta är bara vad jag fått höra av de bakanta jag känner. Hon var inte helt säker på att det var en norsk skogskatt, men nästan.

+ Att båda är utekatter, kan jag lägga till.

Signe-Jonna
0

Så det är värre att bli lite stressad än att dö? Säkert kan vissa individer fara illa av att flyttas runt, men jag tror inte det gäller alla. Och jag tror också att den stressen går över när de sedan kommer till sitt nya hem. Men det är ju ägarna som betämmer…

Chippers
0

#4 Ja, jag kan inte göra så mkt. Det är vad jag fått höra av de jag känner… har ju inte pratat med ägarna.

Chippers
0

Ev att en är intreserad av cornishen!

Chippers
0

Honan såld, andra ska avlivas.

Signe-Jonna
0

Finns det inte någon som kan ta den andre då?

Chippers
0

Nej, de sa att vill ngn försöka sig på honom så visst, men de tänker inte direkt leta hem åt honom, han är 9 år, kastrerad dominant hane… de tkr att det bästa är avlivning, men om ngn är intresserad så säg till. Han lär få gå bort väldigt snart annars.