Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 473 ggr
Miraklis
0

Stolt mamma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag hr jag fått träffa en av kattungarna ur min A-kull. Han var så härlig! Jag bara älskar färgen på hans ögon som är orange-gula*MUMS*.

Pälsen hade börjat komma…åhh så stolt man blir!

Astrix är 8 månader och det ser ut som om han blir en stor och härlig katt. Idag väger han lite över 5 kg så ett par kg till hoppas jag på.

Sedan är jag ju lite öronfetischist…mmmm

Miraklis
0

en till i helfigur…

Signe-Jonna
0

Han är supersnygg! Kyss

Miraklis
0

Tack så mycket! :-))

men han skulle ha behövt en dusch. :-)

Signe-Jonna
0

Har han hittat på bus och smutsat ner sig?

Miraklis
0

Bus det hittar han nog alltid på. ;-) Men jag har aldrig sett en katt vara så flottig i pälsen som han var.  Så jag hoppas att hon tar och hivar in katten i dushen omgående. :-)

Signe-Jonna
0

Ja det låter ju rimligt. Men han kanske är svår att duscha?

bibbi50
0

Undrar om det inte är så att hankatter har lättare att få ofräch päls.

Min Bibbi har jag bara badat 1 gång och hon är 1 1/2 år.Hon får jätte bra bedömning för sin fina rena päls.

Sen är jag rädd att om man badar katten för ofta så stimuleras väl fettproduktionen och därmed hamnar man i ett ekorrhjul.

Håller med dig om att det är en fin kisseKyss 

kram Inger

Miraklis
0

#6 nja det tror jag inte alla i kullen är vattenfantaster. :-)
vi sa det att hon skulle bada katten i Yes…*skratt* Hon trodde vi skämtade. :-))

#7 Jag vet inte om det är så att hankatter oftare får fet päls. Jag har aldrig märkt av det iallafall. Om man nu inte syftar på fetsvans för det borde rimligen vara vanligare hos hanar.

Mycket beror säkert på kosten. Han var flottig över hela pälsen  och inte bara på vissa ställen. :-)

Cesar har bara badat två ggr, har inte behövts mer på honom heller.

Sedan har vi Alice(Astrix syster) som absolut inte behöver duscha men som kräver det… hon går gärna med in i duschen när vi duschar. Sedan brukar hon sitta i handfatet och tvätta sig och leka med vattnet. ;-))

Signe-Jonna
0

Mina katter gillar inte alls att bada. Men Jonna är så snäll så det går ganska lätt ändå, det är värre med Signe. Alice är så fin och Cesar är ju hur snygg som helst! Kyss Fler bilder på honom?

Miraklis
0

mm han är go han. :-) Min stora kille. Jag bjuder på en bild när han kikar på mig*smälter*

Sedan finns det fler bilder på hemsidan på hans galleri. Jag har inga dagsfärska.

Miraklis
0

#9 hur gammal är din skogis?

Signe-Jonna
0

#11 Min skogistjej är född i november 2006, så hon är 9 månader nu.

Miraklis
0

Hon ser fin ut! :o)) jag är ju lite fantast av röda katter!

Signe-Jonna
0

Jag är också väldigt förtjust i röda katter, vilket du ju säkert förstår av val av kisse. Det var ju inte helt lätt att hitta en röd honkatt. Glad

Miraklis
0

jamen då ska vi visa rödingar….har du fler bilder på din tjej..

Här kommer  en hona Kitchi Ciqala som jag  beslöt mig för att kastrera pga temperanmentet. Jag är väldigt förtjust i looken. :-)

Signe-Jonna
0

#15 Hon är jättesnygg i alla fall.

Min Jonna har supertemperament som hon har ärvt av sin pappa. Jag har mängder med bilder på henne, finns fler på hennes hemsida också. Här är en när hon väger sig.

Signe-Jonna
0

Här är en på henne när hon klättrar i träd.

Signe-Jonna
0

En till i trädet…