Man upphör aldrig att förvånas...
Precis fick jag ett mail ifrån en intressent på min Tiger som jag mailat med tidigare… men avfärdat… då de inte verkade intresserade, de vill ha 600:- avdrag på priset för körsträckan mellan mitt hem och deras, då de tycker det är långt att köra 20 mil + eventuellt 20 till OM katten inte trivs och de vill lämna tillbaka den, såvida jag inte kunde ordna transport hem till dem, då kunde de tänka sig att betala det jag begär… detta + avdrag på 400:- för kastrering mot uppvisande av kvitto. Och ändå har jag sänkt priset till 3500:- på grund av att han har en minimal knick… vilket jag tycker är lågt redan det…. VAD tror folk egentligen, man undrar ju om dom prutar i mataffären med!!!?? Jag är ren ut sagt chockad OCH förbannad…. det är ju inte klokt!!! (behövde bara skriva av mig mina uppretade känslor)
/ Sophia

EEEEEEmn ok,, asså.. vad e det för folk egentligen,, ? Hoppas inte att du gick med på det,, tror inte det iofs eftersom du skriver detta inlägg. ;-)
Försår mej inte heller på detta…..
Givetvis får dom INTE köpa katt av mig…. 
/ Sophia
Vad tror de att en katt är för nåt??? Be dem köpa en porslinskatt istället… Tänk om alla skulle börja begära reseavsrag när de köper en katt tvärsöver Sverige, hur skulle det se ut??? samtidigt anser inte jag att 20 mil är någon romresa, fast det är klart jag bor ju på den norra delen av Sverige..

jag åkte 142 mil för min ena katt. och det var inget med det har man intresset för katter eller vad man nu är intresserad för så åker man.bara e så. konstiga människor

hände detta ikväll?

Avdrag för körsträckan? Om man köper diskmaskin eller något annat som inte lever så får man väl inte avdrag för körsträckan! Nötter, tycker som ovan att de ska skaffa porslinskatt i stället.

Kosntigt att många verkar resonera som att det är dyrt att köpa katt (med stamtavla) med tanke på vad man får. Jag menar katten är ju veterinärbesiktigad och vaccinerad m.m. Om man inte har råd att köpa en katt, hur ska man då har råd att ta den till veterninären vid rutinkoll, vaccination eller olycka osv. Det är ju inte precis gratis att ha en katt. Har man inte råd att köpa en katt så har man definitivt inte råd att ta hand om och äga en heller.
Tråkigt att folk försöker pruta, det är ju inte direkt någon sak du säljer utan en levande varelse.
#5 Ja detta hände ikväll…
Körsträckan dom har är alltså 10 mil enkel resa… en sträcka jag ofta kör för o hälsa på mina föräldrar, kompisar osv…. sanslöst… Jag har ju 3 katter från Norrland o vi bor i Skåne…. hade blivit billiga katter om jag kört med samma visa *haha*
/ Sophia

Det är ju otroligt vad konstigt folk det finns..

Men vadå Sophia man får väl alltid milersättning när man köper katt, visste inte du det
Idiotparagraf § 3746 i köplagen!
Ja det här var nog bland det värsta "prut" jag hört på längeeee…..vad är det för människor.
Man vet inte om man ska skratta eller gråta!
Kram på dig
Marie

Hahaha vilka spån det finns;)
Klart de ska ha milersättning Sofia och dessutom traktamente…hahaha
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Det var det dummaste jag hört på länge Dom måste vara helt dumma i knoppen!! herregud,jag åkte från östersund till tranås med bil sist jag hämtade hem min lilla kisse.det blir många mil det.Vill man verkligen ha en kisse så inte tänker man väl på att det kostar med bensin!! Dom människorna borde inte köpa nått djur överhuvudtaget med en sånn inställning.Ucsh vad arg jag blir
men kanske tur dom visade vad dom går för redan innan det blev nått kattunge köp av..

Men hallå ska de ha 600kr för 20mil??? Å sen när börjar man ge bensinersättning för att de ska köpa katt av oss.. de är väl snarare dom som ska vara tacksamma de får köpa våra ögonstenar.
30kr milen hmm.. inte lite fräck man kan vara då.. nej hua dit ska ingen Tiger i alla fall han är för fin för sådanna snåla människor som inte änns tycker han är värd 3500 + 20mil..

Vill man ha något får man betala för det helt enkelt! De borde inte få köpa katt över huvudtaget om de resonerar så tycker jag. Tycker de att det är dyrt med bensin, borde de ta tåget istället eller nåt annat. De kanske kunde gå till er, blir en härlig promenad!
Synd om katten då den får vara i buren så länge i såfall och få vara med såna människor som inte tycker att katten är värd sitt pris.
En del människor tror att de kan pruta när de köper en raskatt, men var tror de att det kostar att föda upp katter egentligen (är inte uppfödare, men vet att det är dyrt).
Om de verkligen vill ha en katt, betalar de vad uppfödaren begär och inget snicksnack!
//Susanne
//Susanne

Låter inte bra, skulle inte förvåna om framtida problem skulle uppstå oxå, om de fick igenom sina krav. Tycker inte de verkar seriösa. Vill man verkligen träffa en framtida familjemedlem som man är intresserad av, är det inget avstånd.
Ja du, hvilken tur at de bare bor 20 mil borte. Tenk om de hadde bodd i Japan, da hadde du måttet betale til dem for at de skulle få dekket det flygrsan koster 
På mandag skal jeg gå i en affär og kjøpe en brudekjole. Så skal jeg spørre, kan jeg få den for 300 kroner, jeg skal ikke ha den i mitt bryllup, men barna på mitt dagis , sjal få ha den til å leke med(aakkurat som noen tror at de kan kjøpe en katt mye billigere, for de tenker ikke avle eller stille ut den)
#16 *haha* den var bra den… o en jättebra liknelse…
Ju mer man tänker på det dessto mera irriterad blir man… o dessto mera skrattretande är det alltihopa… men skrämmande samtidigt att det får lov att vara på det viset…
Tack alla för era komentarer :)
/ Sophia
Alltså folk är ej kloka….Har varit med om en annan variant fast det blev köp.Sålde en kanin för 250kr o dom körde 30mil för att hämta den.Det kan man kalla seriösa köpare…
Lycka till med din katt.
Trollmyrens

Sådana människor kommer det alltid att finnas tyvärr . Men det gäller att inte ta åt sig och slösa en massa enerigi på dessa utan det är ett fenomen som bara är och jag brukaar säga vänligt men bestämt nej till den sortens folk . Lycka till med din Tiger 
MVH/Suzan