Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 2127 ggr
jn84
0

Blåsköldpadd sökes

Vi ska köpa en norsk skogskatt-unge och vill ha en som är blåsköldpadds-färgad, men det verkar finnas väldigt få sådana så därför försöker jag här.

Om någon stöter på/har en blåsköldpaddsfärgad skogis-unge som finns max 20 mil från Stockholm kan ni väl pm:a mig.

Tack på förhand!

[michaelalundgren]
0

Har du kollat på http://www.skogkattslingan.com och sedan kattungar till salu? Där ser du ju också kön och färg på kattungarna.

/Michaela

jn84
0

Ja, har gått igenom listan flera gånger, men inte hittat nån som sett rätt ut och funnits tillräckligt nära..

Här är vi kräsna Flört

[michaelalundgren]
0

Det är bra.. Då vet jag inte vad jag ska tipsa dig om..

jn84
0

Kan visa förslag på hur vi vill att hon ska se ut:

Klicka på Envy Me

Hon finns för långt bort och dessutom redan såld nu. Tror att hennes färg kallas blåsköldpadd iaf?

Malin1
0

ah hon e fin!
Men så är hon oxå frostad, så hon kommer att bli mörkare i sina färger längre fram ;)

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Hon är jättefin men jag ser att hon var frotstad som nyfödd och har fortfarande en del frost kvar i sin päls, därför är hon oxå mycket ljusare i sin färg. Frostning är något som med tiden försvinner och hon kommer förmodligen att bli mörkare.

Jag känner inte till någon blåsköldpadda som är till salu för tillfället tyvärr. Själv har jag beställt en tjej från S*Poimandres i Malmö som är blåsköldpadda, dock tabbytecknad, men där är inte fler blåsköldpaddor i den kullen.

Här är en bild på en blåsköldpadda som vi födde upp förra sommaren, S*Mylingens Dilba.

Mylingens
0

…här är hon nästan ett år. //Kaisa

Sissi
0

S*Räserråttan's har en blåsköldpadda till salu!

http://www.raserrattans.se/

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

jn84
0

#6  Vad menas med att de är frostade? Har noll koll på raskatter och färger, han jag har nu är en 20-kronors katt från stall, men nu vill vi ha något lite "exklusivare" =)

Jag gillade färgen på din katt, även på den andra bilden. Jag vill att hon ska ha ganska mycket brunt (ljust) på sig, gärna i ansiktet. Eller egentligen är jag väldigt öppen för färger, vill ha något med mycket vitt, men sambon (som äntligen gått med på en till katt) insisterar på sköldpaddsfärgad. Så då försöker vi kompromissa med en ljus sköldpadda =)

VillHaStorKatt
0

Jag skulle också vilja veta vad som menas med frostad. För övrigt är ju blåsköldpadda superfint!

Emely
0

# 9 & 10: Läs den här tråden.

Mylingens
0

#9 Jag vet faktiskt inte riktigt vad orsken är till att vissa kattungar föds frostade. En av teorierna är att mamman kan ha haft en infektion när hon varit dräktig så att det är därför som de blir frostade. Men här är säkert någon annan som kan svara bättre än jag om detta. Men det är något som i alla fall försvinner när de blir äldre och då blir de så klart mörkare och klarare i sina färger.

Det ljusa eller bruna som du kallar det är färgen creme. Det är väldigt olika i vilken mängd det creme-färgade finns i men vackert är det, det håller jag med om. Jag har hittat en leveransfärdig kattunge hos S*Asphagen som är en blåsköldpadda, gå gärna i och titta på henne! http://www.asphagen.se/Cats/index1.html   

Här är en bild på min lilla tjej som jag har bokat, S*Poimandres Lady Anne Finch Conway som är 5 veckor nu. Hon har bara lite creme på den högra sidan och lite ut mot klorna, det är allt. //Kaisa

Kakarikos
0

jn84 vad kul att du tyckte min pärla va fin =)

hon är verkligen helt underbar.. och jag håller med dig.. blåsköldpadd är såå fina =)

lycka till hoppas du hittar dig en riktig skönhet!

ha de bra MVH Sanna

ps en ny färsk bild på pärlan =)

jn84
0

#13 Hon är verkligen kanonfin! Både jag och sambon tyckte det, men tyvärr bor ni ju för långt bort. Inte enligt mig, men enligt han med pengarna ;)

Det är verkligen en sån teckning och färg jag vill ha, även om hon är frostad och kommer bli mörkare sen. Tror hon kommer vara kanonfin då också!

Tusen tack alla som kommer med tips och förslag. Ni får gärna fortsätta tills jag hittar "min" katt =D

Seerath
0

Om du vill att det ska bli ljusare så finns det något som heter silver som gör att pälsen närmast botten är kritvit. Det brukar kunna lysa genom pälsen och får den att se ljusare ut.

Kronängens
0

Ibland kan man behöva vänta på att rätt katt dyker upp. Du kan ju hålla koll på väntade kullar där det kan komma blåsköldpaddor. Titta på uppfödares hemsidor. Vi får sköldpaddor i juni om det blir honor men Göteborg ligger mer än 20 mil från dig…

MissMikkus
0

Jag har inte förstått var du bor? Jag har en hona som är blåsköldpadda med vitt som är på parning just nu. Men det kanske blir för långt fram i tiden för er. Sen vet man ju inte om det blir nån hona eller om de blir blåsköldpaddor heller, men chansen finns ju. Vill du se honan så heter hon CH Fin* Deimos Century Seamaid och finns på min hemsida www.missmikkus.se  På kattunesidan under planer kan du även se den blivande pappan, stamtavlan och förväntade färger. 

Lycka till hur det än blir. Du hittar säkert nån med tiden som passar dej.

jn84
0

Det är ingen brådska med kattunge. Eller egentligen är det ju det, jag vill helst ha en igår! ;) 

Men som sagt, en riktigt fin katt är ju värd att vänta på. Och när hon väl dyker upp så hinner säkert nån annan tjinga henne först =P

#17  Jag bor i Bålsta, fem mil från Stockholm. Hur länge är en katt dräktig? (det heter så va på katter). Mamman var kalasfin i färgen! =)

Kronängens
0

En katt är dräktig i ungefär 65 dagar.

jn84
0

ÅH! Det är ju verkligen EVIGHETER! Det betyder att om vi ska ha en katt från en mamma som ännu inte är dräktig så måste vi vänta i nästan ett halvår(!)

Då ska hon verkligen vara en perfekt kattunge ;)

Mindfields
0

Jag *lovar* dig att det kan vara värt den väntan!

Kronängens
0

#20 Man säger ju att "den som väntar på något gott…"

Fast visst är det tråkigt att vänta, jag är som du, vill ha NU när man bestämt sig. Har en månad kvar tills min gullunge ska få ungar (förhoppningsvis) och det känns som 100 år.

Juliette-
0

vill bara säga jag håller ögonen öppna och hoppas du finner din blåpadda.. jag har inga sådanna planer just nu dock tyvärr..

Lycka till

eccentrics
0

Jag kan få blåpaddor i min kull som kommer att landa v24-25

du kan kolla på far och mor på

http://hem.passagen.se/eccentrics

jn84
0

#24 Jag håller koll på din kul =)

jn84
0

Puttar upp mitt inlägg igen.

Hoppades innerligt på en kull som föddes i dagarna, men turen verkar inte vara på min sida för det blev inga honor Skrikandes

Nån annan som har blåpaddor på G eller som sett nån trevlig annons som jag kanske missat?

SillyZones
0

#16 Gå till  t ex Tigerögas länklista, som är väldigt bra och komplett,  och titta igenom uppfödarna. Det är inte alla som annonserar.Skrattande Lycka till!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Juliette-
0

Du kan inte tänka dig en créme/vit eller röd/vit tjej då? Flört Kolla in hemsidan.. då kan du få hem tjejen när du vill Skrattande

Kolla in min hemsida i så fall..

http://www.lapommis.se

eccentrics
0

Nu efter halva tiden så kan jag säga att det är bebisar i magen på min chloe och beräknad nerkoms kommer att vara vecka 25 på torsdagen den 21. så nu längtas det i massor.

jn84
0

#29 Vilka färger förväntas?

lynxeyes
0

Ev. väntar vi en kull i slutet av juli och där kaaan det bli blåpaddor, med eller utan vitt och med eller utan silver och med eller utan mönster…Flört

www.lynxeyes.se

jn84
0

#31 När vet man om parningen tagit sig?

Och om det var mamman under "Vi planerar" så var hon kalasfin! =)

lynxeyes
0

#32 jag bör veta i mitten på juni ocm hon är dräktig…. Men vi bor ju i skåne så det är en bit… ;) Mamma är svartsmokesköldpadda med vitt och ja det är hon under "Vi planerar" ;))

/ Sophia

mariamia
0

Här väntas en kull i slutet på juni, i förra kullen blev det 2 blåpaddor, så chansen är ganska stor…

Mvh Mia S*Eklövet´s

Nenya
0

Hos mig kan det också bli blåpaddor, mest troligt med vitt och mönster, i mitten på juni.
Jag och mina katter finns precis utanför stockholm, i G:a  Östberga (mittemellan Årsta och Älvsjö).

Bilder på föräldrarna och stamtavla finns såklart på hemsidan =)
http://www.nenyas.com

jn84
0

Håller koll på era hemsidor och paddor =)

jn84
0

Puttar upp den här tråden igen.

Vi söker fortfarande en blåpadda som är ljus i färgerna. Vi kan inte ta henne förrän tidigast i slutet av september, så en katt som är född de senaste veckorna eller väntade kattungar är av intresse. Säg gärna till om ni ser en blåpadda till salu.

[Pimme]
0

#37 tror att florinellas har en blåpadda i sin sista kull

Juliette-
0

Min hane är pappa till 2 blåsköldpaddsdöttrar på S*Zimexis

mammakatt
0

Hej det finns en blåpadda hos S*Darkisen´s den är född 30/7.

Dom bor i Hudding

mvh

Angelike

nosicats
0

Kolla in på www.nordiccharms.se Där finns superfina blåsilversköldpaddor. Visserligen ända uppe i Luleå men för oss är avstånden inget hinder. /Elisabeth

jn84
0

38-41  Tack för alla era förslag, men ingen av dessa kattungar är precis vad vi vill ha. Dom är jättesöta allihop, men inte helt rätt. Vi vill ha en med större fält creme och ansiktet i grått och creme.

Men fortsätt gärna komma med tips!

annise
0

vad tycker du om denna blåsköldpadd

annise
0

har en bild till

annise
0

en till

annise
0

en till

jn84
0

#46 Jag tycker det är kalasfina och den högra i inlägget är precis en sån jag vill ha! Men sambon tycker inte att de är lika bedårande Skrikandes

annise
0

jag har mejlat bilder på din mejl

dom blir rätt lika den du gillade bara att dom e knappt 4 veckor

kerstin2181
0

Här finner du en padda, som en kompis har, lite dålig bild tyvärr

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

jn84
0

#49 För mycket vitt för sambon tyvärr (han verkar ha sista ordet) Skrikandes

jn84
0

Puttar lite för mig själv.

Letar fortfarande kattbebis. Hittade en PERFEKT här, men hon är ju såklart redan tingad =/

Pulcherimas
0

Kanske hos S*Fridalas…?Skrattande

/Monica

av Edelmann(N)
0

Vi har ingen blå men svart padda utan vit hon är 14 dagar.

Hon blir möjligen med silver också.

Men beror på om du ska köpa till uppfödningen eller vilka planer har du?

Titta gärna inn i min hemsida här:

http://norskeskogkatter.homestead.com/entersiden.html

Stockholm är ingen problem

Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

pacados
0

jag har en blåpadda med vitt som är född den 14/7

kika in på hemsidan, www.bernalts-islandshastar.se/cats.htm

annars har jag oxå ev en blåpadda tigre, hon är 4 månader…

jn84
0

pacados - hon ser väldigt mörk ut?

Är det skillnad på ljusgrå och mörkgrå paddor? Syns skillnaden i färgbenämningen?

pacados
0

vilken menar du, Greta elr Rock.Greta är just nu väldigt ljus kring ansiktet men har i övrigt en väldigt ,vad ska man säga,kall blå färg och cremen gör nyansen varmare?svärt att föklara och beskriva en färg…svårt att fånga kontrasterna på bild oxå…

Rock är ju så liten än, men hon är mörkare i sin nyans, men så var hennes stora syster oxå, och hon är ev silver…

du får helt enkelt komma hit och kika ;) en bit att färdas antar jag…

solfager
0

Förhoppningsvis så väntar jag en kull i oktober. Mamman är gs (blåsmokesköldpadda) och pappan a (blå)

//Åsa