hur ser de på tester
Jag kom på lite tankar som jag tänkte ni kunde få ta del av. Jag uppfattar att många sällskapsköpare inte riktigt kan se värdet i alla tester man gör på sina avelsdjur innan kull.. Att de inte bryr sig ett dugg om de kanske är de okunskap? men även när man förklarat de så tycker de kanske att de var en aning onödigt??
Vad har ni för uppfattning om detta?
Nyfiken

Det är väl lite olika det där,dom flesta verkar ju tycka att det är bra med vissa tester oavsett om dom inte ska gå i avel,men det är ju min uppfattning….
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Hej!
Jag har haft kanonsällskapsköpare till mina två senaste kullar, de har verkligen satt sig in i rasen och varit intresserade av tester mm samt frågat en massa. Ett argument som en av mina kattungeköpare hade var att hon hellre köpte från oss som testade, till samma pris som de som inte testade sina katter för HCM och fiv/felv. Generellt har de flesta tyckt att det har varit bra att man testar, och jag har förklarat vad det finns för övriga tester t ex GSD IV mm, men att vi hittills inte har testat för det. Jag är ju också noga med att berätta att det inte finns några garantier för någon sjukdom.
Mvh Malin