Är det verkligen samma katt??*S*

Oj… vilken skillnad… =)
Verkligen skillnad! Vad vacker han är i vinterpäls.
Susanna

ser inte ens ut att det är hon på bilderna..
vill ha tillbaka min lurvboll.
men är det nu för det är sommar. att de fäller bort allt eller varför blir det så?
Vilken vacker katt, både som sommar-och vinterkatt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Åh, vad vacker han är Cornellen….=). Jag hade ju en planerad parning med hans pappa Ori-Nocco, men när jag väl skulle para då hade Ori-Nocco varit kastrerad sedan i våras. Jag är SÅ besviken, för jag fick ingenting veta förrän nu………=((
Jag får titta på vackra Cornell i stället.
Krama det lilla lejonet ifrån mig.
//Annika

#9 ja det verkar ju som bara vissa tappar päls för mina andra har fåt mera päls.. så konstigt. undrar varför det är så?

#10 Jag vet faktiskt inte men det är lite konstigt det kan jag hålla med om.

haha ja visst är de skillnad de är de som är så deprimerande.. att dom inte kan ha full päls jämt.. men för den som inte vet om de vill ha långhår eller korthår är de ju kanon hahaha

kolla här!
köpte min ängel i oktober förra året.
han blev sjuk i början av året-
tappade sin päls och va allmänt dålig. va med han hos olika veterinärer men de hittade inget fel. de testade han för FIV och FELV. det hade han itne som tur väl va. det visade sig iaf att han bara hade haft en infektion i kroppen som inte velat ge med sig.
här är en bild där han är som mest dålig.
han gick ner sig i vikt och tappade päls både på kroppen och i ansiktet.. ja ni ser.

#0: Han påminner onekligen om sin hm.. vad blir det moster? :)
Hon såg inte ut som en skogkatt pälsmässigt sätt! om somrarna!:) Allt fullkomligen trillade av.. såg nästan skabbig ut ;)
Men om vintrarna var hon utsökt vacker!!:)
De brås väl på en o samma.. pappa/morfar Aragorn!;)
Det finns også skogiser, som er fullpelsad om sommaren…men uten pels om vinteren……
Det kan være de er inne hele tiden, og om vinteren varmer vi våre hus, mens om sommeren lufter vi hele tiden
Ja, Cornell är ju ute på dagarna hela året, och pälsen känner säkert av vädret och beter sig därefter.
Innekatter kanske inte får samma växlingar i temperaturer som en del andra får.
Men det är lustigt att en del är fullpälsade på sommaren och andra är tvärtom….
#8 Vad synd att Ori-Nocco blev kastrerad utan din vetskap, han har ju gett så fina kattungar!

#21 Ja, du kan tro att jag höll på att tappa hakan när jag fick reda på att Ori-Nocco varit kastrerad sedan länge, det låg inte ens ute på hemsidan, så jag hade ingen aning……=(. Det bestämdes redan då Ori-Nocco flyttade till sin nya ägare att jag skulle ta en kull efter honom. Men där ser man, man SKALL skriva papper på vad som gäller, men jag litade på hans nya ägare, och jag fick mig en rejäl läxa. Synd att inte Cornell är fertil för han är allt bra lik pappa, speciellt när han är så vackert pälsad som första fotot.
//Annika