vacker och höggravid
Idag är det första gången på mycket länge, som jag fick ett bra kort på Princess, höggravid. Hon är otroligt välpälsad i pannan, och därför ser hon ut att ha en gubbnäsa, men hon har en spikrak profil
4 dagar kvar på graviditeten
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hon är nog färdig att spricka, sover mest. Hennes isoleringsrum är storstädat idag, isolerar alltid mammorna med bebbarna i minst 4 veckor.
Hur gör ni andra som ha ett flertal katter?
är det den honan som ska ha samtidigt med min?*ler ljuvt*
Har försökt fånga Xållans mage på foto men det är svårt då hon är så silvrig.
Vacker din flicka är.
Kram Susann

#2 tack, det värmde, din silverflicka är osso mycket vacker, vi får hålla tummarna för varandra

Lycka till med bebisarna.. vad spännande..
Jag isolerar inte de gick kanon ändå de var ingen som störde mammorna ändå.. hundarna är dock utstängda några veckor men de är på andra sidan grinden så de ser osv

Jag islolerar inte heller mina kattmammor ifrån resten av "gänget". Det har aldrig "hänt" någonting.

Det är mestadels för att jag ställer ut, ingen av mina katter skulle göra bebbarna något.
Eller ställer ni aldrig när ni har smått?

Isolerar är väl kanske fel ord, men vi brukar ha dom i vårt sovrum de första 3 veckorna i alla fall. Men så har bytt ut dörren mellan sovrummet och köket till en nätdörr så de ser och hör oss alla.
Ibland har vi mammor som vaktar väldigt mycket, som denna gången var det Moa, och då går det inte att de andra katterna går in till dom. Sen tycker jag att mammorna kan få lite lugn och ro de första veckorna så det är väl först och främst därför som vi gör så. Men som i så mycket annat så gör man så som man själv tycker fungerar bäst och känns bäst för en själv och sina katter. //Kaisa

#6 Våra andra katter skulle aldrig göra kattungarna något. Men vissa av våra mammor går till attack mot hanarna om de kommer in i rummet, och när mammorna vaktar sina bebisar så är dom inte att leka med… //Kaisa
Hej Kerstin
Har också Mamma och bebisarna i mitt sovrum de första veckorna helt själv så dem kan få lugn och ro. Barnen får inte heller va där dem veckorna.Har en flaska handsprit ståendes som används varje gång jag tar upp dem och de ska vägas.
Nästa vecka ska Xållan vara i mitt sovrum tillsammans med Lina(så hon inte känner sig ensam)
Har gjort tre bolådor klar så hon har att välja på.Misstänker nämligen starkt att hon lägger dem i min säng…hehe.Vi får se var hon tänkt sig nånstans.
Lycka till/Vi får kanske samma dag:)

Jag ställde ut en gång när jag hade små men då var de 9v och fått första sprutan i alla fall.. jag vet inte hur de kommer se ut i framtiden men de känns nog bäst att inte ställa när de är riktigt små i alla fall

Jag försökte isolera Angel nu när hon fick sina kattungar, men hon trivdes inte med att vara instängd i sovrummet. Så jag har henne och kattungarna i syrummet med en nätdörr till resten av huset. Därifrån kan Angel se hela övervåningen och nu är hon nöjd. Har satt galontyg på nedre halvan av dörren så att inte katterna kan sitta mitt emot varandra vid nätet. Jag ställer ju regelbundet och vågar inte fresta lyckan.
Lycka till med din blivande kull. /Sylvia

Tack, men jag isolera dom nog första veckorna nu, för jag har ju 2st utställningar på 8 dar, sen får han badas vid hemkost, och låta det gå ett par veckor, skulle aldrig riskera de små. För jag anser, om man ska ställa en katt, så bör dom vänjas från början, sen får han vila.

Ja Kerstin LYCKA TILL med din NYA kull o även nu till Dogges utställning!!!
Ja jag brukar oxå ha kattmamma o kattungar i sovrummet typ de första veckorna så länge jag är noga med att de ska dia o gå upp i vikt o så kollar jag ju vikten på dem flera gånger om dagen de första veckorna.
Men när de börjar höra o bli mer aktiva så öppnar jag dörren så de övriga här hemma i familjen hundar som människor kan gå in o hälsa på dem.
Sedan när de börjar röra sig mer i lådan o vill ut så brukar jag göra som en lucka i lådan så de kan komma ut o gå på golvet o så har jag ett täcke utanför lådan som de kan vila lite på när de känner sig trötta. Men när de börjar komma ut på golvet då brukar jag sätta upp kompostnär så inte hundarna går in o ev kan trampa på dem när de är så små jajaja så gör jag.
Ärligt jag har ej ställt undertiden jag haft kattungar änn så länge i alla fall men vem vet??
LYCKA TILL IGEN Kerstin! Kraaaaaam Susanne S*Silverfåran´s

Vid min förra kull, så var jag stenhård på att inte ställa, men jag var ute på andras hemsidor och kollade runt på kattungar, och utställningsresultat, många ställer samtidigt ändå när dom har smått. Jag tar alla säkra kort, före dom osäkra, håller dom isär, tvättar och spritar, och badar katten vid hemkomst

ja här har du en som väntar med spänning oxå? Hur många tror du det blir? jag gissar på fyra…så får vi se ;-)
Jag brukar ha mina kissungar i en STOR transportbur i vardagsrummet(atlas 100, tror jag det är). Öppen alltså. Det brukar mina kattmammor tycka är tryggt samt att kattungarna får mycket männskligkontakt och blir vana vid ljud. det vore stynd att ha dem i sovummet då min man snarkar så vi andra redan har svårt att sova*fniss* ;-)

#15 eh, lägg gubben på vinden om han snarkar, ungarna är viktigare, he he. Mina ungar har jag vid sängen, så jag hör om dom piper, för jag är lättväkt. Men just nu är det ett problem, för jag har osso en gubbe i sängen, vid namnet Dogge
och han har ju ena sidan på dubbelsängen bokad, så vad gör jag? Ska jag låta dottern ha bebbarna? eller gubben Dogge?
Hur går det Kerstin?
Har det blitt några än?
Min Xållan har tydliga förvärkar,magen blir stenhård..min lilla tjej:)

Undrar också hur det går? Blir det små söta bebisar snart där hemma Kerstin? *ler* Håller tummarna här hemma.
*Kram Eva-Helen*

Inga än här, men det lever om, och buken har sjunkit, och hon bara ligger, idag dag 63
Kul det här och se vem som får först…hehe