VARFÖR???
Kissar är de där igen???
Jooo när jag var till Forshaga på utställning så kissade Tessan i sin liggkudde i buren ja innan jag han sätta dit kisselådan o NU när jag tvättat den så är någon där o kissar igen 2g om nu???
Åh även i element hyllan samma där jag har tvättat den med olika tvättmedel o även sköljmedel MEN de är där o kissar igen VÄRFÖR???
Va ska jag göra för att de kan lägga sig i där i lugn o ro utan o kissa?? ELLER? måste jag slänga elementhyllan ( en mjuktyghylla som man hänger på elementet??) Jag kan ju inte ha de framme föränn de är där o kissar igen fast kisselådorna är ny tömda med NY sand!!!

Du gör nog bäst i att slänga den, om den inte var alltför dyr, riksen är ju att dom fortsätter, för det blir lätt en vana. Annars finns det medel o köpa, just för sånt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Men va för medel??? Kudden är precis ny hon fick med den från sitt förra hem! Men elementhyllan är ju gammal men de har ej legat i den på länge bara använt den till kissehylla blääää

Tvätta den i ättika först. Det är det enda som verkligen döljer doften för katten. Prova iaf först innan du slänger den. Tvätta även elementet med ättika så det inte sitter där. Kanske ska du även hänga upp den på ett annat element så du bryter vanan. /Sylvia

Jag hade tvättat och lagt undan, en stund så att dom kanske kommer att glömma sedan när jag tog fram det igen så lägg en skål med mat där en tid bara om dom forsätter att kissa då ja då har dom nog sett att det är deras nya låda. Jag tror att den katten om gör så vill utvidga sitt revir…detta är mitt..typ.för det är klart att ingen annan katt vill ligga där om det luktar pink. Vet du vilken katt som pinkar i den? Men jag tror att det är viktigt att bryta vanan så fort som möjligt
/Theresa
Tvätta dom i PISS OFF citrus, häll 1dl i tvättmaskinen… har provat det och det har fungerat kanon bra…

OK!!! Tack för tippset!!

Tvätta och spreya sen med urin gone, ett ganska så dyrt preparat men det tar bort kisslukten. Finns på en del utställningar att köpa.
MVH Åsa

Hörde det ngnstans att katter kissar på mjuka saker för att det är en reflex som aktiveras då de trampar på mjukasaker. Kul vetande ;-) sedan vet jag inte hur mycket sanning det ligger bakom.
Har oxå provat "piss off"…det får tummen upp från mig!