Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1224 ggr
rockringen
0

Rastgårdsinredning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var sonen Jonas hemma och kelade med katterna i nya rastgården. Han sa - Men de har ju inget att klättra i ??? Nej, sa jag. Vi måste hitta på något´. Vi åkte runt och kollade lite här efter vägarna om vi skulle hitta något lämpligt träd, men hittade inget. Ikväll klockan 23.00, jag sitter och jobbar med nr 4 av Våra Katter, då tutar plötsligt en bil som kört in i trädgården och upp på gräsmattan… Vi går ut för att se vad som hänt och ur bilen kliver Jonas, gissa vad han hade med sig :)

rockringen
0

Det fick ta vägen in genom verandan

rockringen
0

och vidare ut på katt-verandan

Runsviks
0

Kan bara skriva "läckert". Ser fram emot att få se hur trädet kommer att pass i kattgården. Katterna kommer att älska trädet. Lycka till… /Kristin

Zusann
0

Vilken gullig son:)

Det blir ju super,stort och fint klätterträd

rockringen
0

Världens goaste son Kyss

rockringen
0

Han hade åkt ut när det blev mörkt och sågat ner det, sen surrade han fast det och drog hem det efter bilen… Vilken syn det måste ha varit, det var inte litet precis Glad

kerstin2181
0

Ja du, du har en underbar son, hoppas min blir lite lik när han växer uppFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Rhapsody
0

Oj oj vilken kille. Min äldste son Oskar (19 år) vill helst inte erkänna att han bryr sig om katterna…. Ingen dum idé att släpa in ett helt träd!

Miraklis
0

Såg en annan typ av snygg rastgård när jag surfade omkring för någon månad sedan.

Detta kallar jag "hillton rastgård"  :

http://www.textochbild.se/lovelejonell/foton/kattgarden.html

Anneli_G
0

#9… vilken, förlåt ordet, skitsnygg kattgård!!! Va… helt otroligt vilket jobb de har lagt ner där!! WOW

Sissi
0

Vansinnigt snygga kattgårdar bägge två!

Jag kommer på mig själv med att alltid se möjligheter till eventuell innätning så fort jag ser ett hus *ler*. Är man lite "katt-skadad" då eller!?

…och Barbro, inte nog med att du har fina katter och en fin kattgård….vilken fiiin son du har!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Rhapsody
0

#11 Ha ha, då är du ungefär som min "miljöskadadade" 7-åriga dotter. I går åkte vi förbi ett hus med stor inglasad altan. Hennes kommentar var: "Wow vilken lyxig rastgård dom hade, där skulle vi bo!"

/Lena

Anneli_G
0

#11.. håller med!! Inte bara fina rastgårdar… en fiiiin son oxå!! =)

Jag är oxå likadan… ser rastgårdsmöjligheter överallt… hehe… förhoppningsvis bor man så man kan bygga så en dag… =)

Keso
0

Wow, vilken kille du fostrat var stolt över honom. Jätte fin kattgård och ditt nät är ursnyggt, gillar när man bygger rejält.

#9 Ops, den där rastgården skulle jag vilja ha som rekriation till mig själv, måste vara en lisa för själen att ha en sådan trädgård.

rockringen
0

#8 Nej, det var faktiskt riktigt coolt, fast det hade självklart varit förnuftigare och
lägga in trädet innan alla väggar kommit upp, nu hade vi ju tur som hade dubbla skjutdörrar som gick att lyfta av

#9 WAOW, där ligger man i lä, men man får lite inspiration…

#11 Tack, jag är villig att hålla med, han är fin både på ut och insidan. Ett bra avelsarbete vill jag lova Cool

ariel
0

Din son vet vad mamma vill ha! Jättegulligt av honomCool Kram/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Lo-Looks
0

Hoppas dina katter tycker det är kul. Vi fixade in en trästam åt våra, slit och släp, det var inte det lättaste. Och så fick de en  lite stubbe som inte ens är en halv meter hög.

Du ska inte tro att de var i trädet inte, nä de satt hellre på stubben och på hyllorna efter nätväggen. Tillslut åkte trädet ut, de var lättare att klippa det lilla gräsplätten utan trädet.

Vi har en gräsplätt, funderar på att utöka den delen. Övervägande är altangolv och ca halv den är tak på. Altangolvet är inte heller så populärt, roligare att jaga små möss som springer förbi i gräset. 

Går man till sig själv, så är det praktiskare med altangolv, då slipper man lertassar efter ett regnväder eller på våren när det tinar upp.. Men vad gör man inte för katterna…:).

Lycka till med trädet!!
/Veronica

rockringen
0

Arbetet med rastgården fortsätter, nu har vi fått en liten hörna att vara på, och katterna lite mysbelysning för mörka kvällar. Först ut är Honky Tonk Woman som inspekterar inkräktarnas hörna Cool, hälsningar Barbro och missarna

rockringen
0

Belysningen i dagsljus

rockringen
0

Och i skymning, nattbilder är svåra att ta Ledsen

rockringen
0

och en till

rockringen
0

Vill slutligen bara varmt rekommendera dessa sektioner av stängsel. Katterna klättrar inte i det, inte en enda gång… Förmodligen så är det för grovt, så de får inget grepp. Inte en av katterna har på dessa veckor klättrat i gallret… Helt suveränt jämfört med alla nät jag provat som de både rycker sönder och klättrar i Ledsen

Juliette-
0

vad fint de får de.. mysigt

kerstin2181
0

Ser kanon ut, där kan du ju även låsa in, jobbiga besökare, ha ha

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Signe-Jonna
0

Ha ha jobbiga besökare! Fast om de är jobbiga vill man väl inte låsa in dem, utan skicka iväg dem.

Väldigt tjusig rastgård.