Ang kattannons
Jag hade för ett tag sedan en annons på blocket ang Norsk Skogattungar till salu.Hade ej satt ut pris men foto o länk till min hemsida.Det var en kvinna som ringde o va mycket intr av en hane.Hon berättade hur hon tänkt sig ang katten.Efter en bra stund så frågade hon vad jag ville ha för katten.Jag sa vad jag begärde.Ok svarade hon o sa att hon skulle ha en överläggning med sin man.
Jaha tänkte jag den människan hör jag ej av mer men hon ringde efter en kvart .Då hade hon diskuterat med sin man o de skulle bara betala 3000kr för katten.Det var rimligt enligt dom.Jag var trevlig men skrattade till o sa.
-Vet ni vad det kostar att föda upp en katt?Efter massa diskution så sa jag att jag ej var intresserad.Då säger kvinnan om jag ångrade mig så fick jag höra av mig.
Sagt o gjort så lade jag på telefonen o tänkte att folk är ej kloka.
Vad tycker ni????
Trollmyren´s

Tror det finns många sånna som tror att man kan pruta på priset. :/
Jo men man blir så ledsen man lägger ner tid o energi på sk puckon

De som prutar på djur skulle inte jag sälja till.
Sådana som prutar går direkt bort. 

Tyvärr blir man ju inte förvånad

Jag tror det råder stor okunskap kring vad det faktiskt kostar att föda upp raskatter. Men sedan finns det ju alltid de som ska pruta på allting, speciellt om det är privat försäljning och i form av annons.
4000-5000 brukar dom ju kosta!

Jag har oxå råkat för dom mest konstiga människor när vi har försökt sälja kattungar. Men denna gången har jag haft en otrolig tur, inte några konstiga mail eller telefonsamtal. Av mina 13 kattungar så är 8 bokade och det är till jättetrevliga människor. Inte en av dom har ifrågasatt priset på 5000 kr. Alla som ringt eller mailat har oxå dykt upp på de tider och dagar vi har bestämt att vi ska träffas. Annars har jag många gånger suttit och väntat på folk som bara skiter i att dyka upp eller höra av sej. Nä…denna gånger kan jag knappt tro att det är sant att vi har haft sån tur, känns underbart! //Kaisa
Jag begärde 5000kr för katten o dom ville bara ge 3000kr.Ursäkta men man blir smått förbannad att dom ska pruta.Sa oxå att jag följer sveraks rekomendationer.Då svarade hon lite putt att det finns dom som är billigare.Då sa jag att då fick hon ringa dom.
Oförskämt tycker jag. Vi skänker faktiskt bort katterna redan nu, i vissa fall betalar för att sälja dem. Ja, om man räknar på alla omkostnader så blir det ju så!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Jag kan bara säga en sak Vicket pucko!!!!!!!!!!!!!!
Jag kan bara säga en sak Vicket pucko!!!!!!!!!!!!!!

Jag skulle inte pruta på katter under ett halvår. Däremot så om dom tar fler än 1 så drar jag bort 500:- per katt och det säger jag själv innan dom hinner pruta. Jag sålde mina två sista honor för 9000:-. Dom var då 18veckor. Dom som diskuterar pruta med mig går bort.Det är prutat och klart 5000:-
Tack för era svar.Jag vet ej om man vill föda upp längre eftersom folk är så oförskämda.Men jag blev nyss av med två av mina tre ungar.Verkligen seriösa o fina människor.Ärliga från första samtalet.
Vill ge dom ett HURRA för fina köpare.
Trollmyren´s

Har svårt att förstå att folk har mage att försöka pruta!! Skulle inte ens komma på ide`n om jag är intresserad av att köpa en kisse.har folk inte bättre vett att förstå att det faktiskt kostar att ha uppfödning. Undrar om det är lika vanligt bland hundar?? Vore jag uppfödare skulle en som vill pruta gå bort direkt!! Då är dom inte värdig att köpa en kisse..

Jag tror man inte alltid riktigt fattar hur oförskämt det är att pruta när man köper sin första raskatt. När jag köpte min första lilla älskling tyckte jag att det var otäckt dyrt, fast det var reducerat pris. Nästa katt visste jag det mesta om vad det kostar med uppfödning och jag var helt beredd på att det skulle kosta mig också. Fast det beror ju på hur man uttrycker det. Samtalet som trollet_66 fick var otrevligt tycker jag. Om folk tror att det är ok att pruta borde de göra det mer diskret…
#16 tack för ditt inlägg.Jag tror det beror på okunskap.Jag Kände samma sak första gången jag köpte en raskatt.Man tyckte att det var mycket pengar men jag är nog av den typen som bet ihop o litade på uppfödaren o det har jag ej ångrat.Det är en underbar varelse.Jag tycker faktiskt att Skogisen borde få mera status.
Tack för mig/Trollmyren´s