Bad m.m.
Hur ofta badar ni era katter? Hur ofta gör ni rent öronen? Hur ofta klipper ni klorna? Hur ofta borstar ni era katter? Frågar av ren nyfikenhet.

Jag badar mina katter inför utställningar men det händer att jag badar dem i alla fall om de ser för risiga ut. Klipper klona gör jag en gång i veckan på två av katterna. De andra två blir det mindre sällan. Feztiz borstar jag nästan varje dag medans det är mer sporadiskt som blir på de andra. Öronen har alltid varit rena på mina katter och jag har aldrig behövt att göra rent dem.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag badar mina katter inför utställningar om dom ser ut att behöva det. Klorna klipper jag kanseke varannan vecka alt. var tredje vecka, beror på när jag tycker att nån har skaffat sig för vassa klor. :)
Borstar gör jag en gång i månaden eller mer sällan om det inte är fällning, i fällningsperioden blir det nästan varje dag. Öronen kikar jag i inför utställning men det är oftast rent där då jag har en liten tvättare. :)
Jag badar också inför utställning. Klipper klor var tredje vecka på vår innekatt, borde klippa varannan men det blir sällan så… Min ena katt älskar att bli borstad, så jag borstar varje dag som mys, andra katten gillar det inte alls, så det blir någon gång i månaden. Ingen av dem behöver borstas förutom inför utställning. Utekatten som inte ställs ut är förresten aldrig badad och hon är fyra och ett halvt år. Vi laddar för det … men vi får väl se, det kan blir spännande… Öronen kollar jag inför utställning och någon gång ibland annars också, de behöver sällan göras rena.
Susanna

Diego badar jag ca var tredje månad (hans päls har mer behov av det än mina honors päls), Hera 1-2 ggr. per år, likaså Tiffy plus inför utställning. Ibland underhåller jag med lite puder. Öron, ögon och näsborrar torkar jag ur ca varannan vecka med en babyvåtservett el. mjuk näsduk (oftare vid behov), tandborstning ca varannan vecka. Klorna klipper jag också varannan vecka ungefär. Jag borstar katterna 1 gång i veckan, men när de fäller blir det nästan varje dag så att de slipper få slicka i sig för mkt. lösa hår då de sköter om sin päls.

Jag undrar över det här med tandbostning på katter. Använder ni en vanlig eller någon speciell tandborste? Använder ni nåt som "tandkräm"? Har funderar på att börja borsta tänderna på tjejerna här hemma, men vill ha lite mer info om det.
//Sussie
Det finns tandkräm för katter som finns på djuraffären.
Klipper klor gör vi varje helg,nån får borstat päls två ggr i veckan och samtliga varje helg.
bada behöver jag sällan göra då dem går inomhus och på innätad balkong(där det städas varje vecka)Klart om en olycka händer får man ju bada men annars använder jag mig av talk och ett suveränt torrschampoo.
rensa öron kanske 1 gång el 2 gånger/månad.

Jag undrar,,, ni skriver om tandborstning? Vissa gör det, andra inte.. Varför är det så?
Jag gör det inte, men visste ärligt talat inte att man skulle /bör eller kan..
/Linda 

Badar aldrig mina katter då de bara är inomhus och aldrig ställs ut. klorna klipps när det behövs, blir var tredje vecka kanske. Öron och tänder har jag aldrig behövt ägna mig åt…

Här badas det var 3-4 mån efter behov, klipper klorna 1 g/v, tandborstning 1 g/v samt kammar 1 g/v, men det är med savannah det, så får se hur lilla Tutankhamun vill ha det*ler*
Mvh/Eva-Helen
Min vita han katt måste badas oftare än de andra! Vet inte riktigt hur han bär sej åt ibland!! Allt syns på honom!!! De badas ofta inför utställningar. Men också bara vid behov!
Jag badar min katt ca. varannan månad,Badat honom idag :)
Han är en utekatt så vi klipper klorna så ofta.
Borsta ska man göra varje dag annars blir den tovig