Ever cleans multiple cats
Jag har nu provat dom flesta av ever cleans nya sorters kattsand.Hittills tycker jag cedar är bäst.men lite nyfiken på muliple cats.Nån som provat den? var är det för särsklilt med den isåfall??
Det roliga med ever cleans är att dom höjs med 20 kr på Måndag såå passa på att köpa kattsand idag såå sparar ni några slantar.. Tyvärr har ej prövat muliple cats.. Men jag älskar ceder…

#1 Gör dom? Var har du hört det ifrån?
en jag känner har en djurbutik här i Luleå… Hon ska det till mig igår..

Min erfarenhet av ever clean är att jag vart inte så förtjust i den, men har ialla fall prövat den,,). Jag använder istället Cal le cat istället, den passar mig bättre i smaken. Jag tyckte ever clean inte räckte så länge, har 3 katter och jag fyllde fullt i lådan, rensar ofta, men fick byta allt efter 1 vecka, hört den ska hålla längre. Kanske olika beroende på om man har en eller fler katter. Har två katthus nu istället för en. Ever clean är väldigt dyr, tycker jag. Cal le cat kostar 129 kr för 10 kg, man kan få kattsanden hem till dörren.
*Mvh Eva-Helen*

#3 Ajdå, det var en rejäl höjning. :(

Hörde om höjningen från en djurbutik i Borlänge att Ever clean höjer till 199 kr/paket.
Det blir dyrt.
/Åsa S*Rumpetrollets

Ever Clean Scented och Unscented kommer att kosta 189:-
Övriga sorter kommer att kosta 199:-
Jo, det känns lite dyrt det håller jag med om. En tia eller två gör ju endel i längden men det är också 1,3 kg extra jämfört med de gamla sorterna. Är man dessutom uppfödare och med i klubben så är det var 5e frp gratis.
Multiplecats har förstärkt antibaketeriell effekt och är tänkt till de som har flera katter i hushållet.
Jag är väldigt nöjd med EC LowTrack. Bästa sanden hittills. Jag har 4 katter och en kartong räcker ca en månad.

#7 Vad är det för klubb och hur blirman medlem??
Har just nu bara deras stämpelkort och då är var 11:e paket gratis.
/Åsa

#8 Gå till din närmsta zoobutik och be om att få en blankett om medlemskap i severas uppfödarklubb. Butiken faxar sedan in medlemskapet och du får hem ett litet plastkort med medlemsnummer. Du kan då också utnyttja uppfödarrabatter på Iams och Eukanubas foder. Där gäller var 4:e förpackning gratis på säckar om minst 7,5 kg.
Jämför man med ex. Royal Canins rabatter (20%) Så är detta över 30% rabbat om man slåt ut det per frp. (499:-)

#9 Tack för hjälpen!!
/Åsa S*Rumpetrollets

Är toknöjd men Low tracken jag med :)

Oj vilken dyr sand! Hur länge varar Ever Clean och Golden Grey då? Hur skiljer dessa sorter sig annars från billigare varianter? Själv brukar jag köpa Kompakt Pussi.
Jag har 3 stora lådor och 7 katter, jag gör av med ca 2 påsar golden grey på 1-1½ månad. Pussi kompakt är oxå en bra sand, men med en fertil hane som jag har så tar den inte bort lukten tillräckligt, dessutom är klumparna mkt hårdare med golden grey. Ever Clean är oxå bra, men jag blev besviken på de nya sorterna sen de börjat med ny leverantör/fabrik har dock inte provat Cedar varianten. Men kilopriset på Golden Grey är ju 10.60 (där jag köper den idag) och 9.80 för Pussi kompakt (i min mataffär)så det skiljer ju inte så mkt o den kronan det rör sig om är den helt klart värd!!! Man kan oxå gå med i uppfödarklub för Golden Grey och då får man 15% rabatt.
/ Sophia

Jag men golden grey skickas ju bara om man bor i sth,uppsala området:( vad jag kan förstå?
Inte om man går ihopa och beställer hel/halv pall om jag förstått det rätt…? Men jag har förmånen att min djuraffär tar hem sanden
Man kan ju altid höra med sin djuraffär om de kan tänka sig att ta hem….
/ Sophia

tack för tipsen.kanske skahöra mig för om nån djuraffär vill beställa golden grey åt mig..