En liten efterlysning
Jag var på ett djursjukhus förra veckan i Strömsholm med min iller såg en ledsen kvinna.Hon hade med sig en liten vit söt Norsk skogkatt .Hade brytit benet och det var var tydligen något med hjärtat oxå.Vet ej vad den hette men hörde något om Axel._Är det någon som vet vem denna kvinna är?Tänker på er./Bernthugo o Conni

Ja då, jag vet vem du talar om. Det är Inger och Axel. Vilken fantastisk människa du är som skriver och skickar dina tröstehälsningar till henne här på vårt Forum för norskskogkatt.
Att du hittade hit, bara det…….=)
Axel hade ramlat ut ifrån ett fönster och brutit benet, han skulle opereras och då en veterinär tyckte sig höra ett blåsljud på hans hjärta (och en annan sa att han inte hörde ett blåsljud) så beslutades det att Axel inte skulle sövas utan fick ha benet i "sträck" och blev sedan gipsad.
Jag skall hälsa Inger att du varit orolig för henne och Axel.
//Annika
Axels uppfödare.

Hallåj Conni eller Bernthugo!
Kan det vara mig du/ni menar?
Allt verkar stämma i alla fall.
Kommer ihåg en något "virrig" kvinna(ursäkta uttrycket) med en illerr som hade förstoppning.
Ärr det du så svara tillbaka.
Kul om vi hittade varann via denna tråd
kram Inger o Axel
Hejsan.
Vad kul att jag fick tag på dig.
Sorry visste inte att man fick efterlysa någon här….Ber tusen ggr om ursäkt.Ursäkt att mitt virriga beteende.Jag mådde lite dåligt.Lider med dig ang din katt.Tack för att ja fick reda på att det va blåsljud.Funderar på att köpa en kompis min orm.Vet du NÅGON SERIÖS UPPFÖDARE som man kan köpa katt av.Är det ärftligt det där HmC el vad det heter.Man vill ju ej Kåpa en Sjukk katt.Tyvärr fick han avlivas.
Så nu vill jag prova på något annat.
Berthugo/Conni

Hej igen!
Måste beklaga sorgen
Jag var lika ledsen när min man dog ,om man nu kan jämföra honom med en iller.
Spelar ingen roll vem eller vad som dör,lika ledsamt i alla fall.
Håller med Annika att du måste vara en fantastisk person som lyckats leta reda på mig och dessutom skänker en tanke till en medmänniska.Sånt värmer ska du veta.
Det där med ormar ska du nog ta med nån annan.Tycker att dom är lite för hala i mitt tycke.
När det gäller katt så ska du kolla med nån seriös uppfödare.
Men först o främst vilken ras du tänkt dig.
kanske rent av en vanlig bonnkatt.
Lycka till!!
kram Inger o Axel
Tack för ditt svar.Jag beklagar sorgen…
Jag ska nog köpa en skogkatt med ja kan inget om rasen.Vet du någon som man kan ringa…
Har fött upp bondkatter i 25år.Så nu vill jag ha någe exlusivt..
Min man vill att vi tar bort Sigge Vääs.Han är ej pålitlig längre.Så TYDLLIGEN så måste man ju vara seriäs när man fäder upp raskatter.
Berthugo/Conni

Detta har aldrig hänt mig förut ,att jag sitter och svarar på ett inlägg nästan samtidigt.
Känns nästan lite skrämmande
Uppfödare an bonnkatt låter lite !!
Tolka det som du vill,vill inte såra.
Sigge är det ormen eller älskaren??
måste få skoja till det lite trots allvaret.
kolla på skogkattslingan efter uppfödare eller några som jag har i huvudet nu
zygots,bustassens,Santitaz,wildwoods,trollmyrens(som har smokekatter om du vet vad det är)
Det innebär inte att dom är rökta
Tack för din vänlighet…
Jag ska kolla upp det i morgon…Låter intressant..
Jag är lite virrig
Kan vara att jag har lite problem med hälsan.Åldern tar ut sin rätt.Jag kan inget om färger o som sagt om rasen.Den är en vacker ras.Jag ska i morgon ringa upp dom el kanske man kan gå in på deras hemsidor o kolla först.
Änn en gång tack för att jag fick tag på dig/er.Jag hör av mig via mail till här på fokus.
Ha det/
Berthugo/Conni

Håller med Annika!
Får en konstig känsla i maggropen att du med illern inte är den du utger dig att vara.
Hoppas vi har fel
Du skrev om HmC men menar väl HCM?
bara för att en katt har blåsljud så behöver det inte innebära denna vidriga sjukdom.
Orkar inte argumentera med en vilt främmande människa om detta då det dessutom knappast angår dig eller??
Det finns så mycket ledsamheter så vi låter det stanna där tycker jag.
Om du vill ha en skogis(om du nu inte har nån)så kommer du säkert att finna en lika underbar som mina katter är.Skulle inte byta bort nån av dom mot allt smör i småland.
kram från Inger o Axel