Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett31-om-sajten-om-ifokus
Läst 1382 ggr
LenLass
0

Underligt forum detta!

Har nu i någon vecka flitigt följt detta forum och kan inte annat än att fundera…. vad står detta forum för?? Många trådar handlar om baktalande/skitsnack m.m. Man ventilerar div påhopp och andras aktiva skitsnack i ett forum som jag trodde handlade om vår Norska Skogkatt och hur man kan hjälpas åt att bli bättre på vår "hobby". Personligen tycker jag att det är jättetrist med allt "skitsnackande" och känner för de som blir utstatta, MEN de flesta har väll så en hemsida och där kan man kanske skriva ner sina tankar och funderingar. Där är det ju fritt att tala om vad man står för och den intresserade kan höra av sig för att få veta mer. Tycker nog också att de som lyssnar på "skitsnack" är värre än de som snackar för de dömmer på förhand.

Mizzi
0

Jag kan bara hålla med =)

Miraklis
0

:-)

Det verkar vara svårt att få igång andra diskussioner. Tro mig jag har försökt. Du borde väl kunna bidra med ngt intressant och kanske matnyttigt för nfo ägare och/eller uppfödare. Det är mycket uppfödarprat så varför inte inrikta sig på våra köpare som kanske sitter här och läser.*undra vad det får för tankar om oss*

Hur länger har du varit uppfödare?

Ixatrixa
0

Det är nog en bidragande orsak att många inte vill skriva saker eller lämnar forumet.

Jag tycker skitsnack hör hemma någon annan stans…sedan så finns det ju en besvärsnämn som skall hantera tråkigheter.

Att försvara skitsnacket med rätten att man vill informera tycker jag rimmar ganska illa. För mig ser det bara ut som man vill höja sig själv i skyarna men tänk om det vore så illa att man själv misslyckades på något sätt och blev uthängd på liknande vis som Klanen gjorde med de svarta.

Har tröttnat ganska mycket på detta forum då det skall hängas ut personer på löpande band istället för att helt enkelt prata om våra katter vilket jag tycker är mycket mera intressant.

WesthKiowas
0

Ja, det är knepigt. Jag har flyttat och inte haft tillgång till internet och det första som händer när jag loggar in hemma hos min mamma är att jag får ta bort inlägg! Tänk om folk kunde hålla sig i skinnet en enda gång. Jag börjar bli ivinnerligt trött på allt skitsnack på sajten.

Ska vi behöva köra med nolltolerans och kasta ut folk?! Jag tycker detta är hemskt tråkigt och det gynnar verkligen inte vår fina kattras.

/Camilla Sajtvärd.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

rockringen
0

Kan bara hålla med. Vi kanske inte kan hindra folk från att skriva skitsnack, men  vi kan låta bli att svara på inläggen och ignorera såna inlägg. Fot i munnnen

bustrollet
0

Ja verkligen tråkigt med allt skitsnack.Vissa saker kan man hålla inne med,man behöver inte vräka ur sig hur som helst! Undrar vad blivande kattunge köpare tänker om dom är här inne och läser?? Borde fokuseras mer på våra kära katter istället..

AFamosa
0

Inte min egen ras men det spelar ingen roll- finner många bra artiklar och trådar i Norsk Skogkatt-arkivet :-)) Kom hit första gången idag faktiskt.
Lite antydningar till små "hissningar" finns väl här o där men det skuttar man förbi.

Otroligt vacker ras!!

Louise

AsKetts
0

Det här är första tråden jag skriver på länge, man törs inte ventilera sina funderingar längre i detta forum, men som sagt man slutar aldrig förvånas över många uttalanden.

Mvh// Mats Askett

Pulcherimas
0

Bra #5, nog enda sättet att handskas med dylikt.

/Monica

LittleL
0

Kan bara hålla med. Forumet SKA handla om Skogkatten och inte en massa skitsnack. Tror också på att nonchalera inlägg som man retar sig på. Då kanske dom självdör?

För mig som ny i detta så ser jag forumet som en källa för information och kontakter. Men man måste sålla hela tiden mellan trådarna. Och det kanske inte alla människor kan. Jag hade hellre sett att det handlade mer om rasen i stort, standard, päls, avel stamtavlor osv, osv.

Hoppas att inte fler folk lämnar forumet för då finns risken att även den självdör, och vi alla missar denna port mot resten av skogisnorden. /Sylvia

Trim
0

Tyvärr verkar  det att vara ett vanligt forumsyndrom. Släng ut uppviglarna är min åsikt. Dessutom är det så lätt att misstolka vad som skrivs eftersom läsaren "betonar" texten på sitt eget sätt.

LenLass
0

#2 Jag har varit uppfödare sedan -99 så jag är rätt färsk inom detta även om jag hållit på ett par år. #3 Försvara skitsnack gör jag inte men det beror kanske på vad saker handlar om?! #4 Bra skrivet och kanske är det en bra ide! #8 Så himmla trist att du inte törs ventilera saker, även om jag förstår. Många blir gjorda till åtlöje och kraftigt ifrågasatt vilket får till följd att man faktiskt inte törs dryfta sina funderingar. Präktighet och förstå sig påare finns alltid, men inga frågor är väll för dumma att man ej kan få vettiga svar, alla är vi barn i början. Det finns gott om trevligt folk med goda kundskaper som svarar så man får sålla bort de som bara "fräser" med klorna ute.

LenLass
0

#10 Håller helt med dig skulle också se att det handlade mer om just detta vilket skulle göra det hela mer intressant. #11 Visst är det så att läsaren kan betona texten på sitt eget sätt men det är ju också en viss skillnad i hur man skriver….. "Hur inteligent är du då?" eller "Kanske inte är det bästa du kan göra!" Det är också så att sådant som skrivs på dessa forum är och kan bli åtalbart, vilket kanske inte alla tänker på. I många trådar läser man "Jag måste få ha min åsikt och säga vad jag tycker" och självklart får man det, kanske kan man bara tänka efter på hur man uttrycker sig.

Signe-Jonna
0

Håller med om vad som skrivs i detta inlägg. Som ickeuppfödare, men som köpare så kan jag ju säga att jag efter att ha varit här en tid numer vet vilka jag inte vill köpa katt av. Vissa här inne vill bara hitta fel och hoppar på alla nya och varje litet ord blir granskat och vissa vill gärna tolka det man skriver negativt, och så är skitsnacket igång. Men jag bryr mig inte, vill man slösa bort sitt liv på att snacka skit så varsågod! Och som skrivs ovan så är ju de som lyssnar på skiten än värre!

Froydis
0

Det var mange gode diskusjoner her inne på begynnelsen..

Nå er jeg her og ser på bilder bare hehe.

Ikke alle trives sammen, og det gjelder nok på "web verden" også. Da bør man vel heller  tusle stille og rolig ut og finne seg en annen arena. MEn så er det jo noen som LIKER å lage problemer også da desverre.. Dem kommer man nok ikke utenom. Man kan bare overse dem.. De aller fleste kjenner jo igjen "problem-innlegg" når de kommer..

[Pimme]
0

jag tycker oxå att det lätt blir missförstånd å att de man skriver tolkas på ett helt annat sätt än de var tänkt men jag har bestämmt mej för att försöka strunta i när de blir så. Huvudsaken e ju att  jag vet vad jag menar

Fast de e klart att de vore ju synd om någon blev avfärdad som uppfödare bara för att det denne skriver missförstås

Signe-Jonna
0

Problemet är ju att många nya försvinner och inte kommer tillbaka eftersom de direkt blir påhoppade. Och det har knappast med att göra att alla inte trivs ihop, utan att vissa är ute efter att jävlas!

[Pimme]
0

# 17 ja kännde oxå så när ja blev medlem så ja förstår va du menar

Signe-Jonna
0

#18 Vissa har uppenbarligen satt det i system att hoppa på alla nya!

Lenlita
0

Håller med fullt ut… Man kan inte skriva en enkel fråga längre, utan att få en massa dumma komentarer tillbaka. Det är meningen att man ska kunna dela roligta och kanske även sorgliga saker… men det kan man inte göra här längre….

Det har tyvärr urartat totalt… Det är synd.

Kram

annise
0

ja det är inte kul när det blir påhopp.

men ja det löser sig säkert.men jag har läst denna tråd och jag tycker man bara försöka blunda och gå vidare så gått det går

[Pimme]
0

#18 ja å det alla kanske inte vet e att en del pm inte heller e så trevliga Lessen blir man…

Signe-Jonna
0

#22 Precis! Jag fick också mängder med PM när jag var ny. Frågan är om det inte startar snart igen eftersom det har börjats att vända och vrida på varje ord i mina inlägg igen. Men hur anser man sig kunna tolka någons inlägg rätt om man varken har kännedom om personens kunskaper eller okunskaper i ämnet, och när man uppenbarligen inte heller kan enkla Skrivregler inom svenskan! ? Vad gäller PM: Det är ju bara att radera. *Blink*