Vilken FILM???
Vilken är den absolut bästa film du någonsin sett?
Mitt val är utan tvekan helt klart Titanic.
Se bara på denna… http://www.youtube.com/watch?v=PKLFfVMqe-I
Åååå helt underbar,, jag ryser i hela mej…..
//Kram Linda
AristoCats, så klart. ;)

Höstlegender!

Bravehart..Freedom!! Gråter varje gång.

#2 Jaa den är oxå superbra.. Menhehe ingen slår Titanic.. tycker jag ….
Men Blood Diamond är oxå bra,, hm låter som om att jag är Leonardo freak men så är det inte.. :-D
Kram

Döda Poeters sällskap! Den är hur bra som helst! :) Har sett den minst sju gånger och gråter lika mycket varje gång…..
Skrattar lika mycket varje gång jag ser Lars Molins Potatishandlaren 
Svårt de där. Finns många bra filmer tex Breaking the waves å sen är jag svag för Pedro Almodovars filmer oxå.
Jag har två: "The English patient" och "Pianot" 

Gilbert Grape!! En klar favvo hos mig. ÄLSKAR Depp och historien i filmen är så gripande. Leonardo gör sin absolut bästa roll också, fast han kanske inte är så snygg då förstås. /Sylvia

"Den gröna milen" med Tom Hanks.
Ingen annan film har gripit mig lika mycket som denna. Som mycket god två får det bli "Out of Africa". Mycket för den fantastiska musikens skull!!

Svart katt vit katt av Emir Kusturica är en av mina absoluta favoritfilmer. Den är sanslöst underhållande, galen, färgglad och befriande icke-amerikansk till sin utformning. Underbart! Soundtracket är också värt ett omnämnande - finns det något som gör en så glad som klezmer?
Här är imdb-länken, för er stackare som missat detta mästerverk: http://www.imdb.com/title/tt0118843/

Svart katt vit katt är helt klart sevärd..bra musik i den också..potatishandlaren är en klar höjdare också..
//Stefan

ohhhh! nu blir jag filmsugen, vilka superfilmen som nämns i inläggen ovan. Pianot..en av dom och naturligtvis Gilbert Grape. Stekta gröna tomater är också en vansinnigt gripande, suggestiv och även rolig film, fantastiska skådespelare, starka kvinnoroller, scener som man aldrig glömmer är väl polis och utredare som bett om ytterligare en portion av den goda fläskgrytan på cafét…samtidigt som man vinchar upp en bil ur floden men kroppen återfinns nog aldrig….märkligt nog *rap*
Dolores Clayborn en annan, i mitt tycke, vacker och gripande film om ett kanske inte helt ovanligt kvinnoöde- där kvinnan i detta fall tar "saken i egna händer" ….allt var inte som man först kunde tro !
Härlig OT tråd- Fortsätt snälla ni :-)
Louise

Kom på en till: Roberto Benignis "La vita è bella" (Livet är underbart). Har man mot förmodan missat den ska man ta sig i kragen och se till att få tag i den med detsamma :)
Jadu.. jag vet inte riktigt.
Finns många filmer som jag tycker väldigt mycket om. Och dom som har varit mina favoritfilmer har jag tittat mig less på :p men kanske Gökboet med Jack Nicholson. Den är fin :)

Oj, det finns så många bra filmer. Men i dagens läge så kanske Idocrazy inte är så dum ändå! Annars såg jag Bordertown här om dagen som är en viktig och bra film.