Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 530 ggr
KarolinaM
0

Vet ni vad....

Nu får man iofs inte starta såna trådar här, men jag vill bara säga att det alltid finns 2 sidor i "bråk".

Man ska inte lägga sig i eller tro på än den ena eller än den andra säger om man inte hört bådas version.

Att flera skånska uppfödare har gått emot mig just nu och skriver i varandras bloggar hur efterbliven och tappad bakom en vagn jag är visar kanske bara hur dom är som människor.

Jag ville med detta inlägget bara säga att jag hissar vit flagg nu, gräver ner stridsyxan och kommer från och med nu inte att lägga i mer bråk om vad som sägs om min hane. För det är om honom allt börjat. Jag vägrar tro att hans stamtavla skulle vara en bluff och därför är jag dömd.

Jag kommer göra allt i min makt att DNA testa katterna så vi en gång för alla kan reda ut detta.

Har han rätt farfar så kommer jag meddela det, även om han inte skulle ha det. Nu ska han ändå bli kastrat, men för uppkfödarnas skull som lånat honom måste det bli rätt.

Jag kommer ta bort min blogg där jag varit så korkad att jag lagt ut namn på uppfödare offentligt, vilket jag fått smaka nu i deras bloggar.

Till uppfödaren som jag pratade med i telefon idag…..(Du vet vem du är) Ett stort förlåt till dig att jag blev upprörd!

Kramar till alla från Karolina!

PS. jag lägger detta inlägget på "Utanför ämnet" så kan ingen klaga:)

KarolinaM
0

Ps….om någon har några tips på var man vänder sig för att göra DNA test så hör gärna av er. Jag har ringt runt till djursjukhusen och vissa veterinärer idag, men jag slussas bara runt.

Mulan
0

Hej!

Det finns ett labb dit man kan skicka blodprover http://www.vhlgenetics.com/vhl/index.html Det är väldigt dyrt kan jag tillägga..

mvh Malin

fiskerjentas
0

Karolina, om din hane har fel stamtavle(at han skulle ha andre foreldre) så er det da inte något som du er del av. Det er isåfall hans uppfødare som har gjordt en stor fel

Om jeg var deg, så ville jeg tatt det opp med hans oppføder, og om du ikke kommer noen vei med det, så spør noen i din klubbs styrelse om hjelp, hva de ville gjordt også videre

Katinka
0

Jag förstår inte riktigt. Har du en hane som inte har en riktig stamtavla och som har blivit pappa till flera kullar, eller är det bara negativ ryktesspridning kring honom?

Miraklis
0

Har hört att man kan DNA testa för en lite billigare peng Ska försöka leta upp vart det var, OK.

LittleL
0

#5 DNA-test för 300kr?? Snarare 3000kr men jag kan ha fel.

Och när det gäller detta ärendet så ber ju Karolina själv om att det får bli ett slut på detta. Så ta det privat om ni ska "prata" om det. Ok? /Sylvia

Miraklis
0

mmm…man skickar det till ett annat land. kommer inte ihåg vilket det var.

Signe-Jonna
0

Australien kanske? Har för mig det…

Signe-Jonna
0

De har något som heter: Cat Parentage (Dam, Sire, Offspring). Men det är kanske inte föräldrarna det undras över här?

Miraklis
0

#9 Kanske det var.

Jag vet ju inte om det var föräldrar eller vad det var. För jag har inte all fakta kring det inträffade. :o)) har du ngt pris vad det kostar?

Signe-Jonna
0

Det står:

Cat Parentage Verification $130 AUD (Approximately $108 USD / 80 EUR)

Additional Cats for verification $35 AUD (Approx $29 USD / 21 EUR)

Miraklis
0

Kan nog stämma.

Det är ju billigare än att skicka till Holland. :-) har för mig att det skulle kosta ca 160 EURO.

Signe-Jonna
0

Nu vet jag inte om jag hänger med. Står det inte 80 EUR? Eller tänker du på frakt och annat?

Miraklis
0

#13 Tidigare i tråden är det länkat till ett laboratorium i Holland som är dyrare än australien. Glad

Signe-Jonna
0

Okej!Generad

Signe-Jonna
0

Okej!Generad