Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 3660 ggr
Awanathas
0

Yrke?

Hej!

Jag har funderat på en liten sak..
Jag är ju sjukligt nyfiken av mig Skrattande

Vad jobbar ni allihopa här inne med?

Själv jobbar jag som nattportier i centrala västerås.
(på ett fyrstjärnigt hotell, lite skryt ska man väl få göra ;)…

Önskar er alla en trevlig helg, själv ska jag jobba.. :)

/Malin

Merlyn
0

Jag jobbar på ett helikopterföretag i Göteborg, jag är ansvarig för bla. IT, Telefoni mm. mm. men min yrkestitel är Teknisk Sekreterare.

Jag får komma ut ibland å flyga och det är jättekul!!! Bland annat satt jag i helikoptern som filmade raset i Munkedal för SVT Skrattande så när ni ser de inslagen så är det jag som sitter däruppe å flaxar hihihi….

Kanske skall tillägga att jag är utbildad Mentalskötare och Undersköterska och har jobbat i många år inom mentalvård och äldrevård,, innan jag sadlade om till det jag gör nu.

lynxeyes
0

Jag är för tillfället hemma med barnen, men annars är jag djurskötare…. Jobbade tidigare på en stor gård med ca 500 kossor o kalvar ;))

Mulan
0

Hej!

Jag jobbar som pedagogisk assistent på en daglig verksamhet för killar o tjejer med autismliknande tillstånd.. Mestadels DAMP & ADHD, samt utvecklingsstörning. MEstadels är jag utomhus hela dagarna, cyklar tandemcykel, går långpromenader, tränar sociala färdigheter som att åka stadsbuss, gå på stan mm mm mm.. Jättekul jobb, men ganska krävande..

KUL idé det här! Jättespännande att läsa om vad ni andra jobbar med..

mvh Malin

Burken
0

Själv är jag förtidspensionär efter två hjärnblödningar och har mao ALL tid i världen för mina katter. Visst ibland saknar jag den sociala biten som ju faktiskt ett arbete medför, då tar jag bilen och kör och pratar skit med någon. Idag undrar jag: HUR 17 hann jag med ALLT detta + ca 90 t/v i en taxibil???? Nä idag vill jag inte byta, kattarna ÄR MITT JOBB idag!

Mylingens
0

Hej!

Jag är utbildad undersköterska och skötare och jobbar för tillfället som vårdare på ett trapphusboende för utvecklingsstörda. De bor i egna lägenheter i ett vanligt hyreshus och jag som personal finns i en egen lägenhet på bottenplan. Vi hjälper dom med mediciner, en del städning och handling men det mesta ska dom försöka göra själv, vi är mer där som ett stöd och någon de kan vända sej till om de behöver hjälp.

Jag är oxå utbildad nagelteknolog men har just lagt det på is ett tag då jag inte hinner med det.

Sen har jag läst på högskolan i tre år, miljövetenskap på Kretsloppsprogrammet i Malmö. Men det har jag tyvärr inte använt mej av ännu. Vet inte riktigt vad jag vill…//Kaisa

EddaM
0

Jag är arbetslös men jag är utbildad djurskötare/ lantarbetare och truckförare. Jobbade senast som truckförare och söker jobb som det med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Burken
0

Ps Egentligen är jag utbildad mentalskötare, men har genom åren tagit in på några stickspår som tex: Systembolaget, djuransvarig på Parklek och som sagt taxibilen där jag satt i 22 år! Ds/Häxan

Kajsamatte
0

Hej

För att sprida yrkesrollerna lite kan jag bidra med jobb på bank. Arbetar centralt i Stockholm med konkurser. Det är roligare än vad det kanske låter :-)

P.S Vi har startat nedräkningen för vår nästa Juvelkull, ca 10 dagar kvar!

Frostvikarna
0

Och så är det jag då, som sedan nyår arbetar i receptionen på en missbrukarmottagning. Det handlar om alla sorters olika missbruk, alkohol och narkotika i alla dess olika former. Är i grund och botten undersköterska, men har precis avslutat min anställning inom läkemedelsbranschen, då jag har arbetat främst mot apotek, hudkliniker och primärvård.

Uffe
0

Jag är Excerpist Skrattande

Frostvikarna
0

#10, vad gör en sådan då??

Uffe
0

Han sitter och läser gamla sockenstämmo- kyrkostämmo- och kommunalstämmoprotokoll från 1700-talets början och framåt.

Skriver in dem i ett specialprogram och publicerar  dem sedan på nätetSkrattande

Maxwell
0

Jag har i 20 år jobbat som frisör, min arm blev förstörd och har dom senaste 2 åren jobbat som Optikerassistent, ett mycket trevligt jobb.

/Lisbet

Lo-Looks
0

Jag är förtillfället sjukskriven, då jag var med om en ridolycka för 7 veckor sedan och bröt sönder axeln, men det ser bra ut, men efter operationen kan jag inte använda högerhand..det kunde ta 3-4 mån innan det vart bra. Har det inte blivit någon förbättring om 6-7 veckor, blir det nevrologen.Detta tar psykiskt på mig och jag klättrar på väggarna snart..

Annars jobbar jag med att lägga servisar, utbyte och kreditbeviljan mot återförsäljare. Produkter som skrivare, kamrer, datorer osv. Jag saknar jobbet o mina arbetskamraterna..

Mina katter och Jasmina (hunden) håller mig sällskap just nu. Men ska börja att träna på Pacegym..så jag träffar lite folk..och samtidigt träna axeln,armen o handen…

Tänk, nu när man är hemma, så skulle man kunnat fota som jag älskar, men avtryckaren sitter på fel sida..suck.. Eller försöka sy..men det går inte heller. Sticka, virka eller brodera..glöm det också.

Mitt jobb idag är att träna och vänta tills handen o armen är ok.

Kram

Eithels
0

Jag jobbar som leg. Biomedicinsk Analytiker på Södersjukhuset i Stockholm. Ett MYCKET varierande och roligt arbete!

Eydimork
0

#1 Jag blir alldeles grön av avund, jag är som en unge, trots mina 34 år, och blir alldeles lyrisk när jag ser en helikopter :-)

Själv studerar jag till teckentolk. "Bara" tre och ett halvt år kvar *skratt*

Nordlibakkens
0

Hei! Kanskje ikke den yrkesgruppen som er mest representert innin katteverdenen, men jeg er altså yrkesmilitær, offiser i Luftforsvaret og speialisering innen uskadeliggjøring og rydding av miner, ammunisjon, eksplosiver og terror-bomber. Topp jobb, topp kolleger, men litt for mye reiser, som gjør det vanskelig å planlegge utstillinger etc!

Margona
0

Jag studerar turism och sociologi på högskolan. Men har också jobbat som undersköterska och kontorist.

MissMikkus
0

Jag är sjuksköterska. Jobbat största delen i mitt yrke inom akutsjukvård. Arbetat med intensivvård, på ambulans, akutbil och ambulanshelikopter bla. Denna period var den roligaste i mitt liv. Skadade tyvärr ryggen när jag jobbade på ambulansen och är nu halvtidssjukskriven sen ett par år tillbaka. Kan inte längre lyfta tungt, så nu jobbar jag i hemsjukvården på halvtid. Naturligtsvis enorma kontraster, men jag trivs med detta också. Har numera rätt mycket tid för mina katter och det är verkligen toppen.Skrattande

ChopSueys
0

Har jobbat som barnskötare på förskola i många år. Har dock varit sjukskriven sedan 2002 och har nu fått sk "sjukpension" i 2 år.

offsides
0

Hejsan

Jag jobbar med IT inom Försvarsmakten ett roligt och omväxlande jobb.

Innan jag läste på högskolan jobbade jag som kock ett yrke jag ibland saknar.

/Johan S*Offsides

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Nenya
0

Jag jobbar som konsult inom IT-system och projektledning. Väldigt varierande och oftast väldigt roligt jobb, även om jag just idag är helt beredd att kasta ut både dator och telefon ned på motorvägen utanför fönstret!

Mindfields
0

Jag är utbildad massör o jobbar just nu som timanställd på ett spa här i Skåne. Massage o spabehandlignar.

Har tidgare arbtetat med försäljning, support o reklamationer på lite olika företag.

mariamia
0

Jag är undersköterska/mentalskötare. Jobbar på en vårdenhet där jag bor. Rehabilitering, demensvård & "vanligt" sjukhemsboende ryms på enheten och jag jobbar överallt. Utbildar dessutom våra anställda och kommunens sommarvikarier i förflyttningsteknik. Det är jätteskojigt. Sen är jag också arbetsplats ombud, alltså jobbar jag lite fackligt. tyvärr börjar min kropp säga ifrån detta tunga jobb, så jag är på jakt efter något nytt…

/Mia

Syllan
0

Roligt att läsa vad alla ägnar sin "icke fritid" åt. Själv jobbar jag som fritidsledare, både på fritidsgård på kvällarna och i skolans uppehållsrum på dagarna. Ett trevligt omväxlande jobb där man verkligen får möta en massa trevliga ungdomar. Innan dess jobbade jag inom vården. Men jag är även utbildad till både pyrotekniker och till parkeringsvakt. Fast kanske ska tillägga att jag ägnat nästan hela mitt liv åt att jobba med djur av alla slag. Både i stall, djurpark och zoo. /Sylvia

WesthKiowas
0

Jag har precis fått bytt jobb. Tidigare har jag jobbat som driftslaborant på Gruvöns Bruk i Grums. Jag jobbar fortfarande på bruket men nu som hjälprullare på en pappersmaskin.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

skogsdimmans
0

Just nu jobbar jag i barnaffär… Men håller på att vela mellan 3 frisörskolor, så förmodligen om jag har tur så pluggar jag i mars… annars så väntar det till augusti!

Anne-Lie
0

Jag jobbar som narkossköterska sedan 10 år. Har varit sjuksköterska i tjugo år och hoppat runt lite bland specialiteerna, psykiatri, äldrevård och dialys bl a.

Runsviks
0

Är för närvarnde sjukskriven… "utbränd". Annars jobbar jag som webbutvecklare. Men få se vad jag kommer att göra i framtiden.. odla gurker kanskeFlört

Mindfields
0

#25 Syllan, PYROTEKNIKER??? COOLT! :) Skrattande

#29 Odla gurkor tror jag är mycket behagligt :) Jag har varit sjukskriven tidigare, då plantade jag fröer o hade överallt. Riktigt kul att se dem växa upp Flört

//Malin *torftig* haha!

Keso
0

Helt otroligt vad mycket vi kan tillsammans, jätte kul att de vad alla sysslar med.

Själv är jag miljö- och hälsoskyddsinspektör och ägnar den största delen av mitt arbete åt djurskydd (har tack och lov ännu inte fått in ngn anmälan på en porslinshund:-)

Tita
0

Har haft sjukbidrag sedan 6-7 år tillbaka så jag pysslar om mina katter hela dagarna =)

erspers
0

Det var kul att se vad ni jobbar med : )..ibland funderar man på vad den o den jobbar med..: )..själv så är jag utbildad Verkstadsmekaniker inom Svarvning o Fräsning men jobbade bara med det i ca 2 år,sen började jag på en Fabrik som gör Bergborrar o Stenverktyg..Lödde Bergborrar i ca 20 år men är numera på en annan Linje som gör Konstänger..fick precis Guldklocka så man är gammal i gården så att säja..: )..Jobbar Kontinueligt Två-Skift vilket innebär att man jobbar eftermiddag en vecka o Förmiddag+ Helg veckan efter..o den här veckan är en sån vecka så jag jobbar den här helgen..sen är man ledig i 7 dagar o sen börjar det om med eftermiddag osv..gillar att jobba så..skönt att vara lite ledig emellanåt ..Glad

//Stefan

Kronängens
0

Det var verkligen en bred yrkeskunskap vi har!

Själv är jag lärare i grundskolan och tampas med en massa illbattingar varje dag ;)

SannaE
0

Jag jobbar som innesäljare mest mot butiker, men också restauranger och storkök. Ser till att butiken har hemma dom varor som ni vill handla när det är kampanjer och extrapriser på dom.

//Sanna

Restless
0

Har precis gått tillbaka till mitt arbete efter föräldraledighet. Jag jobbar på Onkologiskt centrum i Göteborg som (bio)statistiker. Kommer ha lite olika ansvarsområden framöver och det är både spännande och utvecklande :)

vettan
0

Ja det här var ju spännande. Jag har jobbat inom vården i många år, sadlade om inom trädgårdsnäringen. Jobbar fn som dödgrävare! (hoppas ni har humor)Jobbar som säsongsanställd på Veberöds kyrkogårgar. Det är tungt, skitigt och ibland bullersamt. men ibland är det jätteskönt jobbar ute alla dagar!!! i ur och skur./ Rosie

SpinE
0

Jag jobbar på en länsövergripande neuropsykiatrisk enhet som neuropsykolog. Härligt jobb med både arbetskamrater och patienter :)

UncutDiamond
0

Jag har jobbat som frisör i 21 år . Har varirt egen företagare hela tiden. Nu så har jag tänkt att jag ska flytta min salong till en stad med helt ny inredning, en stor sattsning när man har en salong som går superbra.. Lämna det och börja om..HMM. är man äventyrlig eller är man dum… Ja det får frammtiden utvisa.. Man har bara ett liv och det måste vara kul och spännande livet.. Med andra ord en utmaning . Jag lider inte utav dårligt självförtroende i alla fall *FNISS* Alla säljarna undrar om jag ska bli 40…. Ja det blir jag i November konstaterar jag snabbt.. Men jag byter ju inte man som många andra jag byter livsstil… Jag ska nämlingen försöka att sälja huset , Salongen, Solariumet.. VET NI MÅGON SOM ÄR INTERISSERAD?? HA HA HA

//Theresa

Vettarna
0

Jag är auktoriserad redovisningskonsult med egen redovisningsbyrå och en anställd.

//Ann-Christine

knajt
0

Jag jobbar som djursjukvårdare på ett stort djursjukhus här i krokarna :)

Akasmas
0

Jag jobbar på ett callcenter där vi slöter kundtjänst åt företag så som Onoff, Siba, Rusta, Solresor, Megaphone, Cellbes, Haléns osv osv…även it-support och sitter med i en backoffice grupp som arbetar gentemot service verkstäderna som Onoff använder sig av.

Snusan
0

Jag är undersköterska och jobbar natt på en avlastningsenhet för multihandikappade barn och trivs superbra.

IreneR
0

Undersköterska, av och till sen 80-talet. Nittiotalet var en katastrof arbetsmässigt sätt, som räddades med ett antal utbildningar för att komma in på högskola. Tanken var att bli teknikredaktör, hann till 22 p och kroknade. Snopet efter alla år jagandes efter behörighet plus datautbildningar mm. Jag vill bara tillägga att vi var många som säkerligen gjorde denna resa.

Nåväl, småbarnsmamma då, med högt tempo som kom på, att lägga in en lägre växel, så det fick bli utbildningar på hemmaplan, lite administrativt och sista utbildningen till webbdesigner som många andra. Jag har alltid haft nytta av mina utbildningar även fast de inte gett så mycket jobb jag strävat efter.

Det jag brinner för, och har gamla kunskaper av, får jag ständigt uppdatera. Det är det som är tjusningen tycker jag, att utvecklas.

Planer ja, jag är nog ett "stort" kontrollfreak men allt går inte som man vill.

Kolla här vad som hände år 2000 nyss fyllda 40 med en anställning i siktet.

http://hem.passagen.se/iramberg/aplanemi.html

Med det vill jag säga att livet är som en motorväg med lite olika avstickare. Jag rekommenderar: Ta av, sänk hastigheten eller gå ur. Andas in ett djupt andetag, blunda när du frågar dig:

-Vad ska jag göra för kul idag då?

Min Hobby: foto, webb, teckna/akvarell och softa som barnen säger : ) och promenader.

Slöseri med tid: strykning

Älskar: förutom min familj inklusive katterna förstås, Torpet m vedspis och svamp runt knuten, lugn och ro, sätta igång projekt m.m.

// Trevlig helg Irene, oj det blev en lååång avstickare

Theernligans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! Har arbetat som maskin operatör i 37 år

och då på Pharmacia på penicillin &  cytostatika avdelning

och sen  Ramlösa Mineralvatten som dom flesta nog druckit någongång Flört

har också sadlat om då skift arbete kom in i bilden för 2 år sedan,

så nu har jag både nytt arbete och gått ner på antal timmar och har  6 tim arbets dag , det bästa jag gjort Skrattande

Hälsning Gunilla

Titti
0

Jobbar som lokalvårdare på en av Ålands skärgårdsfärjor. Trivs som "fisken i vattnet".

Har även jobbat på "landbacken", då också som lokalvårdare, både på ålderdomshemmet och på skolan. Även på dagiset har jag hoppat in som vikarie, är ju utbildad familjedagvårdare från början. Var inte riktigt min grej.

Niffi
0

Jobbar som vårdsamordnare på en vuxenpsykiatrisk vårdavdelning för personlighetsstörningar och självskadebeteende. Jobbet innebär främst att jag jobbar med intern/extern patientöverföring, ut mot 18 psykiatriska öppenvårdsmottagningar, 27 vårdcentraler och 16 kommuner.

chivasilverviva
0

jobbar som receptionist på ett litet mysigt hotell nära där jag bor :D är egentligen utbildad kock men har valt att jobba med annat inom service ist och ägna mig åt matlagning hemma ist Cool

magic
0

Egenföretagare inom ljud å ljus.. konserter, festivaler.

dvs slit å släp ofta 7 dagar i veckan

Ixatrixa
0

Har varit kock….läser till gymnasielärare i svenska och jag har inte riktigt bestämt mig för vilket andra ämne jag skall ha.

Har just nu en liten paus från studierna och jobbar lite…städar bland annat extra på Filmstaden på helgerna.

Viktoria
0

Jag jobbar runt 85% på en restaurang/café/kiosk för att finansiera mina juridikstudier. Är lite halvdrygt med både jobb och skola men fr o m mitten av mars slutar jag jobba och läser på 200% ist. Ska bli skönt att bara behöva koncentrera sej på plugget. Om ett år beräknas jag vara färdigutbildad…  Glad

Vildvittra
0

Hej!

Jag jobbar som nätövervakare i ett av sveriges mobiltelefon företag. Ser till att våra master funkar i hela landet så folk kan ringa.

//Veronica

fiskerjentas
0

Jeg er Pedagogisk leder i en førskole(eller barnehage som vi sier på norsk) det vil si at jeg har hovedansvaret for den ene avdelingen med 20 barn daglig .(3-6 år)

Jeg har jobbet som pedagogisk leder i 14 år i forskjellige barnehager

SweetScarlet
0

Jag är utbildad undersköterska och mentalskötare samt beh assistent. Har jobbar en hel del år inom rättspykiatri och akutspykiatri.

Som undersköterska har jag jobbat mest inom akutsjukvården. Nu jobbar jag på Karolinska universitetssjukhuset i Solna inom neurokirurgi /intensivvård.Mycket lärorikt och inget pass är det andra likt. Stor variation alltså.

exemerikas
0

Oj så många yrkeskategorier! Vi skulle kunna bilda ett eget samhälle - Katteborg kanskeFlört

Själv är jag utbildad kock, har arbetat inom restaurang, barnomsorg och inom livsmedelshandeln tills jag började läsa till socionom för tiotalet år sedan. Idag jobbar jag som gruppchef på ett äldreboende med ansvar för personal, verksamhet och budget. Ett roligt och omväxlande jobb men ganska slitsamt. För mig innebär kattuppfödningen att jag har en fantastiskt rolig hobby som tar mycket tid i anspråk. Tid som jag nog annars kanske hade lagt på arbete. Katterna tvingar hem mig om kvällarna. Och tur är väl det - utbrända chefer finns det redan gott omRäcka ut tungan 

Emelie pluggar andra året på turismgymnasiet i Göteborg och vill, som många andra ungdomar, därefter resa under ett antal år. Sedan är siktet inställt mot socionomprogrammet och arbete med ungdomar på glid.

/Marika

Seerath
0

Jag är student, läser Civilingenjörsprogrammet i teknisk datavetenskap och så jobbar jag extra på postens brevresning.

Drygt ett år kvar sen ska jag slå mig ut på arbetsmarknaden. :)

Mizzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är förskollärare och har jobbat på ett stort ställe som ligger i Löddeköpinge, med 10 avdelningar nu i två år, så jag kände att jag behövde lite miljöombyte och nya erfarenheter. Så om ungefär en månad ska jag byta till ett lite mindre ställe med bara två avdelningar som ligger i Barsebäcksby. Ska bli hilma skoj!

LosGatos
0

Jag jobbar halvtid med repro (digital bildbearbetning) och administration/ekonomi på ett kortförlag sedan dec-04. Vi har funnits i Norge sedan 1997 och startade även här i Sverige i år. Så just nu är det fullt upp med att få allt på plats på nya hemsidan, det planeras inför två mässor de kommande helgerna, fakturerings- och bokföringsprogrammet ska installeras o s v, o s v.Trivs otroligt bra!

Glimman
0

Jag studerar Systemvetenskap vid Växjö universitet

Mylingens
0

puttar upp eftersom vi har så många nya medlemmar… //Kaisa

mina
0

Jag är sjukpensionär sen i maj innan dess jobbade jag som kokerska på ett dagis och hoppade in på posten ibland./Marina

melissa_
0

! Jag jobbar på volvo på kontor kvälls tid, vilket passar mig bra bara 7 timmar och man   får massor med bra ob =)

bibbi50
0

Jag jobbar sedan 10 år tillbaka med datasupport till företag och privatpersoner.Mycket snack i telefon med allehanda problemlösningar.

En stor skillnad mot det jobb jag hade på volvo i 20 år.

HJÄLP!!!!!!!!!

jag börjar bli gammal!

//Inger

Humletassens
0

Hej, Heli  & Jag (Henrik) jobbar inom IT.

Heli arbetar på Volvo IT (Lastvagnar) och jobbar med support och projekt. Och jag sitter på WM-data och har hand om EDI för nögra stora kunder.

Heli jobbade innan  på WM-data eller Sema Group som vi hette då…så nu när alla räknat ut hur vi träffades..ja det blir mycket datorer hemma CoolSkrattande

Silverfarans
0

Ja jag har haft sjukbidrag i 2år o nu när de skulle ha ett nytt läkarutlåtande sa Försäkringskassan NEJ!!! Ja nu undrar jag va jag ska göra jag har ju Fibromylargi, ADHD (hittade de när jag var 44år kunde de ju utrett förr så kanske jag haft MKT bättre betyg) en ledsjukdom, utbränd ja mm mm. Men jag fick NEJ p ga att de inte tyckte jag hade medicinska själ till en förlängning!

Så nu undrar jag va jag ska ta mig till hmhmhmhm jag har gått o tecknat mig arbetslös o ska dit den 26 Juli för o ha ett samtal med arbetsförmedlingen o Försäkringskassan *pust* jajajaja jag får väl försöka hitta något nytt lättare jobb!! Men har ju 3st hundar som VÄGRAR o vara ensamna de ylar o biter sönder….. Så "tyvärr" va det ju bra när jag gick hemma med dem i från o till 4-5år. Men nu har ju Moderaterna bestämt att vi som haft sjukbidrag ska ut i arbete igen men hur ska man ORKA???

När jag arbetade sist hade jag ju 4-5 jobb för att kunna klara mig jag hade en travhäst på heltid o träna o starta oxå sedan jobbade jag inom hemtjästen, diskare på en resturang, städade bussar på Swebus, veterinär assistent vid travet på Färjestad (vid trav), jobbat med missbrukare, utvecklingstörda, vakt, jobbat inom travet med hästar i c:a 25-30år mm.

Ja jag har ju utbildning som undersköterska, väktare, hygientekniker, fastighetsskötare ja va har jag mer tro….

NI kanske kan hjälpa mig med något LÄTTARE jobb som jag har erfarenhet av??

Hälst vill jag ju jobba med djur ja hästar eller inom djursjukhus mm.

Ja vi får väl se hur länge jag orkar jobba oxå hmhmhm det är ju så här att jag får ju inte bli sjukskriven igen inom det jag haft sjukbidrag för de måste "hitta" någon nytt, men vad ska de hitta HJÄLP jag tycker jag har nog med fel på mig??!!Fundersam

Marie_F
0

Jag är doktorand, och mitt ämne är Farmakologi, med inriktning mot neurodegenerativa sjukdomar (Alzheimers och Parkinson främst)

Så mina dagar går åt genom att pyssla med envetna celler som inte gör som jag säger till dem att göra… (för tillfället funkar inga fösök… blääää) 

Jag är även Receptarie (står på apotek), förskollärare (jobbade i 5 år som det) och make-up artist+hårstylist.

Juliette-
0

Nu i sommar städar jag.. inte så skoj men de ger rätt bra med pengar.. i höst börjar jag pkugga till förskollärare ska bli ganska skoj hoppas jag *ler*

Carrocs
0

För tillfället är jag arbetslös, men jag söker jobb som webbmaster/webbdesigner/fotograf eller liknande, då jag har viss erfarenhet av detta sedan tidigare.

Har gått lite arbetsmarknadsutbildningar de senaste åren, och däremellan söker jag alltså jobb för fullt…..*puuuh*

I övrigt knåpar jag med mina hemsidor….*S*

Anneli_G
0

Jag jobbar som support på ett dataföretag där man gör kassa och backoffice lösningar till butiker såsom coop, vi, plantagen och blomsterlandet. Trivs jätte bra med det och hoppas även bli utbildare inom Cash Guard systemet inom en snar framtid.

Jätte kul att läsa om vad alla har för sig på dagarna!! =)

Rhapsody
0

Hmmm vad gör jag då? Just nu är det lite vaacum så här på semestern. Jag jobbar som ungdomskonsulent inom nykterhetsrörelsen. Före det hade jag eget företag i ett par år, drev ett babysim och hade kurser i babysång, babymassage och därtill en nätbutik. Tufft, alldeles för tufft, och jag är glad att jag klarade att ta mig ur det innan den berömda väggen stod ivägen för mig. Där har jag varit en gång innan, och vill aldrig uppleva det igen. Jag har jobbat på Vägverket med teoriprov  och körkortsadministration,

Nu har jag bestämt mig för att "bli" något på riktigt. Man är väl inte klok som sätter igång att plugga vid den här åldern (40++) men till hösten ska det ske. Samhällsvetare på distans på Blekinge tekniska högskola, så är det någon som bor i Ronnebytrakten och vill ha nattgäst då och då så får ni gärna höra av er!

/Lena

marinis
0

#70 Kul att du jobbat som babysiminstruktör det har jag med.
Utbildad badmästare jobbat som det i ca 4 år. Sadlade om och började jobba som parkarbetare…hade hand om alla blommor i staden. Utbildad frukträdsbeskärare.
Eftersom detta var ett säsongsjobb sökte jag vinter jobb på Posten. Fick jobb, och nu är jag fast där…jobbat där i 7 månader. Trivs jätte bra älkar att vara ute i friska luften och sen även få röra på sig!

Draken_old
0

Jag jobar som Visual Merchendiser på en stor klädkedja.
Är från början utbildad Formgivar för konfektionsindustrin. Men fastnade på mitt företag för 18 år sedan. Herre gud va tiden går…
Har under dessa år jobbat både som säljare, inköpsassistent, avd. chef och stf butikschef men pysslar nu mer med den estetiska biten av butiken. Så det blir en hel del varupresentation, fönsterskyltningar, inomhusdisplay och kampanjuppföljningar etc.
/Kattis

TessaW
0

Jag jobbar som System Engineer på ett stort världsomspännande IT-företag. Sysslar med drift av andra företags IT-system, främst epost. Är också med i diverse projekt när vi sätter ihop/uppdaterar nya IT-system åt kunder. Jag har också senaste året börjat inom området Nya Affärer där jag sitter med och försöker få nya kunder till vårt företag, dvs svarar på anbudsförfrågningar. Riktigt kul och kreativt. Tycker om mitt jobb, finns en hel del utmaningar och gillar att jobba. IT's frihet under ansvar passar mig bra också :)

SKOGSGLIMTAN
0

Tutankhamun, Sebek och Savannah säger:

"Våran matte Eva-Helen är i grund och botten  Frisör, Idrottsledare, Styrkeinstruktör och Undersköterska, men hon pluggar nu för att bli Sjukgymnast, det yrket är hennes drömyrke. Ni kan tänka vad bra vi alla tre har det*mjau*. Vi får pälsen tvättad, ansad och pedikyr kan hon fixa för en billig slant *mjau*,, sedan håller hon oss i trim, med promenader och god kost , (Tja, ibland får vi ngt extra, vi skulle vilja ha lite oftare, men då säger matte att vi lägger på hullet), men händer det ngt med våra tassar, så är matte där med sjukvårdslådan och plåstar om oss och inte nog med detta vi får massage när som helst på dagen, det är inte illa va!? Vi diggar vår matte. Fast pengabörsen den håller husse hårt om, för annars skulle vår matte skämma bort oss totalt, tur att husse jobbar inom finansbranchen.

*Nospussar från Tutankhamun, Sebek, Savannah*

SussieBuzzie
0

Jag studerar till förskollärare i Växjö. Hur kul som helst verkligen! Har 2,5 år kvar men tiden kommer att gå fort…

silverwolf
0

jobbar sen 5 år tillbaka på ett trapphusboende i centrala västerås (nätter) men skall  i höst ta tjänstledigt och utbilda mig till yrkesförare :)

knajt
0

Jag jobbar sen 3år tillbaka som djursjukvårdare på ett stort djursjukhus, spenderar tiden på operation eller röntgen avd.

av Edelmann(N)
0

Jag jobbar i klädskjedja som heter: Match VOICE Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

bustrollet
0

Jobbar som undersköterska på en kirurgavdelning.Jobbat här sen -84.trivs himla bra med mina arbetskamrater vilket är ett stort plus då det är ett mycket tufft jobb.Både fysiskt&psykiskt..Jobbar bara 50% så jag har mycket tid över för mina kära kissar:)

underverket
0

Jag jobbar som leveranschef på en bilfirma. Beställer massa, massa bilar. Någon som är sugen på att köpa? Flört hehe

Har tidigare jobbat som journalist och fotograf.

Är ju bara tjugo år än så länge så mer lär det bli. Glad

eccentrics
0

Jag jobbar för tillfället som butiskbiträde på en djurbutik. men om två veckor byter jag jobb och börjar jobba på ett företag som heter scandecor som lagerarbetare.. kommer att plocka ihop vykort, pennor och planscher till finland. Så inga mera 20kg säckar att lyfta för min delGlad kommer dock att jobba kvar på gunnars hudn och katt ett tag till som helgpersonal, så lätt blir dom inte av med mig Skrattande

kerstin2181
0

Undersköterska till yrket, hemlösa katter på fritidenFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Miraklis
0

#63 Men det passar ju dig! Vart jobbar du så jag kan ringa och tjata med dig lite ;-)

Själv jobbar jag som tulldeklarant(import av djur och djuratiklar från hela världen även lite export till norden) och ekonom.

Kul fråga förresten.

favoritkatten
0

Utbildad chefssekr/läksekr, men vill fortsätta att plugga till socionom, eftersom jag har 18 års erfarenhet av barn och ungdomar med DAMP/ADHD.

Afrodite
0

Jag jobbade som undersköterska på många olika avd.Mest och längst (35 år)jobbade jag på fölossningsavd.Mölndals sjukhus.Saknade både mamma/magarna och bebisarna när jag slutade

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.