Dunderförkylda!
Jag har två honor som har blivit riktigt dunderförkylda, de nyser och snorar mest hela dagarna och ser alldeles hjälplösa ut. 
Finns det något som kan påskynda läkningen förutom att se till att de har det varmt samt att de får i sig lite extra vitaminer? I övrigt mår de toppen!

Vore det mina honor hade jag uppsökt veterinär omgående. De kan behöva antibiotika för att motverka att förkylningen sätter sig i bihålor och lungor/luftvägar.
//Annika

Jag har varit i kontakt med veterinär och de tyckte att jag skulle avvakta i några dagar eftersom det tydligen var förkylningstider nu… (?!) Tack ändå!

Man kan påskynda förkylningsprocessen med Vetremoxin, och även kan man få andvända Fulcitalmic till ögonen, men man tar till det först, när det kommer färgat snor, och färgad gegga i ögonen,
Hoppas det snart ska bli bättre
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Och du bör tänka på att kattens förkylning kan vara luftburet, stor smittorisk, även om den inte är farlig, så bör man var extra noga med hygien.
PS, jag har själv vårdat hemlösa ganska länge, med kraftig förkylning, därför insatt i det, dock inte här hemma, då jag skyddar mina egna katter, och har fullt hus ändå
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus