Vitt syskonpar...
…vill så gärna visa upp sej! De blir 6 veckor på torsdag och båda är hörandes. Det är ju nästan varit hysteri här inne på forumet innan när vita skogisbebisar har visats upp, så jag är bara tvungen att visa upp mina. Visst är det något speciellt med vita skogisar
…
Först ut att visa upp sej är S*Mylingens Pretty Woman… //Kaisa

oh, jag blir sjuk, måste nog genast lägga mig, oj oj, vilka sötnosar
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#2 Hihi…tack!
Själv tycker jag nästan att det ser ut som om i alla fall Braveheart förblir blåögd, men det är kanske för tidigt att säga nått om. Nån som vet? //Kaisa
mums vilka godingar 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej! För mig ser det ut som om Braveheart är oddeyed! Du ser på fotot så reflekterar ena ögat rött och andra inte? De blå ögonen reflekterar alltid rött eftersom det saknar tapetum lucidum, en hinna som reflekterar ljuset och förbättrar mörkerseendet hos katten. Pupillen i det blå ögat hos en oddeyed brukar således vara litet större, för att kompensera upp detta. Jag sätter in en bild på den vita killen i min senaste kull som är dubbelsidigt blåögd.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#5, En sanning med modefikation. Jag har fullfärgade katter vars öga/on alltid refflekterar, dessa har dock inga blå ögon.
Du kan alltså ha en katt vars öga/on reflekterar men som inte blir blå.
Tycker att dina hona ser kanonfin ut.
//Annika
#6 Reflekterar rött? Vore intressant att se!
Ja, och förlåt Mylingens, jag glömde ju att säga att dina bebisar är jättefina!

Har tittat om jag har foton, verkar dåligt, det är ju inte direkt de man publicerar. Men jag skall titta mer noga en annan dag.
//Annika
# 9 Haha, nej och har du som jag en miljard kattbilder på datorn så förstår jag om det är svårt att hitta. Men som sagt, skulle var kul att se.

Att alla katter reflekterar olika visste jag för en del katter är ju hopplösa att fota med blixt, medans andra går ganska bra. Men det är bara min blåögda som lyser rött, trodde precis som SillyZones att det "hörde ihop".
Och Kaisa, att jag gillar vitt behöver jag väl knappast säga, eller? *mums*/Sylvia

Tack allihopa!
Jag har oxå hört det tidigare att om de vita katterna får röda ögon vid fotografering så skulle de bli blåögda. Men det stämmer inte för de flesta av våra vita har gett röda ögon och inte en enda har varit blåögd eller odd-eyed. Här kommer ett foto till på hanen och där är båda ögonen röda.
(Men som Annica säger så har jag inte så många foton sparade där de är rödögda, de slängs oftast för de är inte så roliga att visa)

Mums vilka snöbollar!!! De är jättefina Kaisa!!!
pussa dem massor från mig :-)

Min kattkvot är för tillfället full (säger min man) men jag VILL ha en vit skogis någon gång!