SE*Torplyktans andra kull
Vi har tre kattungar som inte är tingad än. Dem kommer att visas upp i Eskilstuna på Utställning. Dem är född 1.Mai och är 13v nu men flyttar först efter Eskilstuna (förutom om man vill komma dit själv med kissen).
Än så länge diar alla flera gånger om dagen och bli tvättat och ompysslad av både mamma och stora syster ;-) Men dem klättra som små apor och spinner att det hörs genom hela huset när dem diar :-)
Alla sex kattungar har anlag för non-agouti (mamman), dilution och tabby mönster (från pappan). Det finns några amber katter bakom både mamma och pappa ev kan dem bära anlag för det också (kan testas vid intresse)
Två hankatter
Elvin n 22 (störst och längst i kullen, diar fortfarande mest av alla ;-)
Emil n 09 22 (stilig och busig liten kille som mamman har kortat av alla morrhår ;-)
och en hona
Ebba n 09 23 (alltid med oss och titta, gosa börja kännas sträv på pälsen redan nu)
mer info på hemsidan www.torplyktan.se
www.torplyktan.se
Nu är Elvin Tingad.
www.torplyktan.se
Vad kul om ni kommer till Eskilstuns, det gör vi också.
Ser fram emot att få träffa dina små :)
/Eva
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
Vad roligt att ni också kommer! Har ni med någon av dem två sista kullarna? Skulle ju vara so kul att se den senaste kullen som är född nästan samtidigt som min!
Synd att det inte är nån skogis special då! Kan ni inte fixa en till ;-) , jag har missad alla i år pga dräktighet av Fiona och kattungar etc.
www.torplyktan.se
Lady från senaste kullen kommer med tillsammams med Krokant.
/EvaS
Du är inte sugen på DÄK i september?
Där blir det skogisspecial på lördagen
/EvaS
Jag tro det finns inga platser kvar, tyvärr.
www.torplyktan.se
Specialen blir på söndan istället (europespecial på lördagen) och de har släppt extraplatser :)
/EvaS
Precis! Fler platser finns, vi kanske skulle kunna samåka?
Jag anmälde mina bebisar till söndagen, efter viss vånda… Det är inte så lätt att vara för den nya 4-månadersregeln och sen själv anmäla dem när de precis på utställningsdagen blir 3 månader, det blev lite fel känslomässigt… Egoistiskt nog vill jag ju få ställa dem "under egen flagg" i alla fall en gång, och det finns ju knappt några utställningar under hösten…
Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Ah, jag vill så gärna åka med och samåka skulle också vara perfekt! Men denna vecka kom antagningsbesked från Universitet samt preliminärt schema. (det är distansstudier i biologi) och enligt den är det just 28/29 sept första obligatoriska träff med labb övningar etc. Nu vänta jag på mer info, det brukar kunna vara två olika helger / vardag att välja emellan. Få se och håller tummarna att det finns platser sen…
Jag hoppas att få veta mer till måndag.
www.torplyktan.se
Då ska jag passa på att hälsa på dig och missarna i Eskilstuna :) Kommer dit med min skogis hane och min huskatt :)
Nu är Ebba också såld :-) Bara Emil kvar.
#12 Vad roligt att du också kommer Annso_ ! Ser fram emot Utställningen!
www.torplyktan.se