Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1932 ggr
rockringen
0

Rastgården klar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är rastgården klar och katterna har flyttat in. Nu återstår bara att bygga lite hyllor och klättermöjligheter.
Vi valde till slut att sätta el-tråd upptill istället för nät. Orsakerna var flera, i första hand för att man slipper risken för att taket ramlar in pga snön på vintern, men även för att fåglarna slipper förvirra sig in och inte kunna ta sig ut. Vi har
frågat runt mycket och de som har el är jättenöjda. Än så länge har inte katterna klättrat i gallret, utan endast sträckt sig upp, det känns som detta "galler" inte är lika klättervänligt som nät med mindre maskor, vi får väl se hur det går. Här följer ett gäng bilder för den som är intresserad Glad

rockringen
0

S*Rockringens Attitude kikar ut genom nätfönstret

rockringen
0

S*Rockringens Attitude och Funky Pretty kikar ut genom samma nätfönster

rockringen
0

S*Rockringens Johnny Rotten på tur

rockringen
0

S*Rockringens Dinga Linga Lena, Funky Pretty och Johnny Rotten inspekterar

[michaelalundgren]
0

Vad fint det blivit, och finare blir det nog när hyllor och så är klart ;)

rockringen
0

Funky Pretty och Johnny Rotten slappar i solen

SpinE
0

Hej,

rastgården ser verkligen rejäl ut!
Fick mig en funderare själv, kanske en del av vår rastgård ska ha trägolv… Är den bygg i trä eller kanske något mer väderbeständigt material? Snyggt med svart, tycker jag.

rockringen
0

Funky Pretty och Johnny Rotten vid nätet

rockringen
0

Funky Pretty och Johnny Rotten vid nätet

Anneli_G
0

wow… vilken häftig ratgård!! och ännu finare blir det  med hyllor och skoj grejer!!

rockringen
0

Funky Pretty och Johnny Rotten slappar i solen blev visst en bild på verandabygget, här kommer rätt bild

rockringen
0

Nätaggregatet

rockringen
0

Eltråden och hållare

svarttraskets
0

Gemini & Yazoo (resten av gänget också) hälsar att de också vill ha en sån! Så ni är jättevälkomna hit Skrattande Annars går det bra att komma ner och hälsa på så vi också får inspektera denCoolFlört

Kramizzar från (avundsjuka) gänget i vackra skärgården

rockringen
0

Golvet är impregnerad trall, gallret är en gammal hundgård som jag köpte billigt, rostig och ful. Men orsaken till att jag köpte den var att den är 2,25 hög (inte 2,20 som jag skrev tidigare), sen har vi rollat den med en rostskyddande svart färg. Färgen är jag supernöjd med, det smälter faktiskt mycket bättre in i miljön än andra färger. Eftersom mina grabbar tyckte att man bara kunde ta tag i nätet på den gamla och kliva ut, så var detta enda alternativet med riktigt galler, den är otroligt robust.

rockringen
0

Ni är så välkomna så, kom en dag tidigare vetja…Om inte så ses vi på utställningen på lördag Kyss

Juliette-
0

Gud vad fint de vart.. vad härligt de kommer få de där ute

kerstin2181
0

Oh, visa inte Dogge den, han kommer aldrig trivas här, om han får syn på disco banan, den är verkligen skitsnygg, har ju sett den i verkligheten, krama Dogge, och hälsa att det är snart dagsKyss

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

ariel
0

Kanon fin rastgård! Blir riktigt avis,ska nog titta över min lite… Kissarna ser verkligen nöjda ut. Kramizzar /Marina o KissarnaSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

LittleL
0

Kanonsnyggt!! Tycker också att det svarta gör att det smälter in bättre i omgivningen. Bra att du visar bilder på eltråd och aggregat också. Funderar själv på hur det funkar och ser ut. /Sylvia

anakin
0

# 3

Det ser kanonfint ut,kombinerad kattgård och dansbanaGlad.

Vill också ha.

///Anki

Anne-Lie
0

Vad fint det blev!
Var köper man eltråd och aggregat?

rockringen
0

#22 Hos Lantmännen (Granngården)

Buskateigen
0

Kjempeflott ble den!

Vil ha vil haGlad

S-Pax
0

Det blev ju jättebra ju! Kul att ni också insett fördelen med eltråd:-)

rockringen
0

#25 Ja och ni är ju en väldigt bidragande orsak  Kyss kramis

Anne-Lie
0

#23 Tack för info :-)

SillyZones
0

super!!!!Skrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Zusann
0

Superfin rastgård:)

rockringen
0

#19 Tack, Cool bild Cool

Sjohorvans
0

Vilken superfin kattgård! Smart med eltråd … det har jag inte ens tänkt på. Har också en gammal hundgård som jag förökt göra rymningssäker … både inåt och utåt och här fanns ju lösningen, eltråd! Är det svårt att fixa det?

rockringen
0

#31 Nej, man skruvar i trådhållarna i rastgårdens överkant, viktigt att det är i överkant, för att de ska ta både djur som försöker ta sig ut och in. Sätter man den t.ex på insidan, så kan ett djur ta sig in och får ingen stöt förrän den är över stängslet…
Man drar sen en tråd från "nätaggregatet" och runt, denna tråd fäster man i hållarna. Man drar sen en tråd till ett järnspett (jord) och slutligen kopplade vi för säkerhets skull in jordfelsbrytare.

Lätt som en plätt och en ungefärlig kostnad på 1300-1400 kr. Definitivt både billigare och bättre än nät Skrattande

Sjohorvans
0

Låter superbra. Ja, då får det bli helgens projekt då! Skrattande

rockringen
0

#33 Lycka till

SKOGSGLIMTAN
0

Toppen fin rastgård,, vad Era katter ska må gott att få vara i den, vill också bygga en då vi bor på landet, men det får vänta lite tills jag är klar med min Sjukgymnastutb.

*Mvh Eva-Helen*

Mulan
0

Jättefin rastgård.. Jag sitter här alldeles grön av avund… ;) Jag vill också ha rastgård till mina kissar, men tyvärr har det inte blivit någon än..

mvh Malin