Hur ofta städar ni hemma?
Hemma hos oss bor en dvärgpinscher som hårar minimalt och två huskatter varav den ena (med norsk skogkatt som mamma) hårar väldigt mycket i perioder. Väntar också på en norsk skogkatt bebis i mitten av juli.
Så vi städar varje dag, dammsuger och torkar golven.
Hur ofta städar ni hemma? Kan också vara kul att höra hur många katter ni har eftersom det ju påverkar en hel del…)

Varje dag? Nä…roligare än så kan man ha. Jag vill ha rent och fint runt om mej men dammsugaren kommer fram varannan eller var tredje dag och golven tvättas som oftast en gång i veckan. //Kaisa

Dammsuger två ggr i veckan och våttorkar golven varannan vecka. Har två Skogisar varav den ena hårar lite mer än den andre.
Ojdå, jag är nog lite av städfetishist! Nejdå, men vi har vänner som är känsliga så då känns det bra att städa ofta. Det är inte direkt så att vi storstädar varje dag, men drar av snabbt…

Har två katter och en hund. Hunden fäller just nu gräsligt mycket så dammsuga får jag nu göra varje dag.

Vi har förutom våra skogisar 3 barn samt även 3 hundar och jag städar varje dag… dammsuger och torkar golvet, dock inte i hela huset utan där vi är mest.
Jag ser inte det heller detta som en storstädning utan mer som att jag håller rent efter allt som kommer in utifrån samt från kattlådorna. Jag trivs bäst när det är rent och då får jag ge det en stund varje dag
Trots allt jobb så är jag en lycklig katt och hundägare 

jag har 3 skogisar och snart en liten till.Dammsuger ca 2-3 ggr i veckan och torkar golven vid behov.Blev lite oftare att jag torkade golven när jag hade hund som drog med sig smuts in… men tar ju ändå lite tid att dammsuga,är ju inte bara golven utan alla klösmöbler mm.
#6 Jo hunden drar in en hel del och när man sedan har tre bustroll hemma så blir det snabbt smutsigt i hela lägenheten. Skönt att höra om fler som städar varje dag. För mig började när en bekant frågade om vi inte hade jättesmustigt hemma eftersom vi har två katter? (Denne hade inte ens varit hemma hos oss och visste tydligen inte heller att katter är väldigt renliga av sig). Efter det har jag halvt städmani, men vill ju ha snyggt omkring sig!

Jag har 7skogisar + bebisarna Och jag dammsuger varje dag torkar golven en gång i veckan eller vid behov. Min man är allergisk, och jag vill absolut inte att det ska lukta katt. Jag trivs med att det är rent.
/Theresa

#9 Har sett att de säljer sådana ibland, men trodde inte att de skulle fungera så bra med katthår och allt. Måste testa!

Vi har 3 katter ( Tutankhamun och Sebek som är norsk skogkatt och Savannah som är huskatt men alla har en otrolig päls) så jag städar ganska ofta, damsugan åker fram varannan dag och golven moppas vid behov. Jag älskar katter men vill också kunna ha rent och fint, för att alla ska trivas. Vi har ganska liten lgh 45 kvm just idagsläget så vi måste hålla ordning. Ska ta köpa en hårborttagare som liknar en svamp( fast hård) som ska vara super bra för att få bort hår och liknande som fastnar på soffan och kläder, finns på djuraffären. Men jag skulle aldrig kunna vara utan mina små älsklingar så folk som inte gillar katter med lite hår på köpet, behöver inte komma förbi och hälsa på*blink*
*Trevlig midsommar imorgon vill vi önska Er*
3 tonåringar,1schäfer och 8 skogisar= dammsugning varje dag,tvätta golv 1 gång/vecka ibland 2.Tvättar även golvet med vircon 1gång/månad och sprayar mattor,klösmöbler samt på balkongen där katterna vistas dagligen.
För övrigt städas även balkongen1gång/vecka.
Pedant?Nej det tycker jag inte.Jag tillhör också kategorin som vill ha rent och snyggt omkring mig.
Jag städar varje dag! Eftersom jag har 4 barn & en hund samt 9 skogisar samt kull

Hahaha, ja gör man något annat eller? Jag tycker man städar konstant men ändå blir man aldrig klar;) Vi har visserligen 3 barn i varierande ålder, 9 katter och 1 hund. Jag tror inte att jag kan säga att jag städar si eller så många gånger per vecka. Det beror på många faktorer, hur vädret är, hur katterna fäller för tillfället, om den lilla tösen har många kompisar som springer ut och in, osv. Och nu på sommaren så tycker jag att tonåringarnas badhandukar är det som skäpar mest. Tydligen måste dom skakas av i tvättstugan istället för utomhus. Att husdjuren skapar städtillfällen får man helt enkelt räkna med, ett pris som jag iaf gärna betalar. /Sylvia
Städa!!!!!
Huja, det borde man kaaanske göra igen. Har införskaffat en mörk hallmatta så nu krävs det att dammsugaren åker fram lite oftare, varenda hårstrå syns ju…

Här står dammsugaren framme för jämnan. Dammsugning en gång per dag där katterna vistas, (tonårssonen vill inte ha dem i sitt rum) och sen ett svep till om det behövs. Torkar golven en gång i veckan. Vi har en huskatt, tre skogisar, en britt och skogiskullen. Dessutom en 7-åring och en 5-åring.

Vi damsuger minst en gång varje dag och torkar golven 1-2 gånger per vecka. Sedan får man alltid torka och plocka iordning där huliganerna dragit fram…;)
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus
Vi har 3 katter + en bebis, 2 hundar och 2 barn. Jag dammsugar oftast varje dag och våtttorkar alltid något rum, mestadels sovrummet-nästan varje dag.
Jag är kattallergisk men känner inget om mina egna katter , men vill inte riskera detta.
Sedan är jag pollen lr gräsallergiker så värsta tiden är nu. Nu bara måste det städas, trots att jag blir dålig av dammsugning som har allergifilter….det ska aldrig vara lätt ;)

Jag släpper aldrig taget ens om sugaren, han förföljer mig, eller jag den
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Jag dammsuger varje dag & torkar golven varannan dag ungefär.,