Lycklig Puh ;)))
Idag har jag varit på utställning i Järna …. Gissa om jag är GLAD 
En helt perfekt dag … Matte lyckades hitta till utställningen direkt och hör och häpna .. vi kom hem igen utan att göra en sightseeing genom hela Järna och dess omnejd.
Det är vad jag kallar en perfekt utställning … Lillmatte har ärvt stormattes talang … hur man läser kartor
… Tänk om hon kunde fått lite av husses DNA …
Dessutom kan jag bara tala om att vi var omringad av 2 stiliga herrar … en stilig Baron och en choklad-grabb … så jag var ju tvungen att hålla koll på min tonårstjej ….
//Puh …. och efter utställningen är min kommentar … Puh
Grattis till dagens utställningsframgångar. Jag var också där men hamnade lite vilse på vägen. 

Vet hur mattar kan vara (vilse i pannkakan) de kan bara läsa kartor uppåt landet
… Sorry om jag missade dej … var ju tvungen att hålla kollen på lilltjejen ..det var ju premiär för henne …
Fast jag tycker det var en Jätte-trevlig utställning även om jag missade dej 

Men Puh,, hur gick det då?? Nyfiken Knasen undrar,, berätta, om blommor & blader för mig

Men Knasengubben … är du inte ett dugg intresserad av MEJ (din gamla polare)
Du vet ju att matte sa att jag var i klass för sej. Dom hade ju ordnat så att inga andra vågade ställa upp och tävla mot mej … så jag grejade det där oätliga godisbandet.
Angående blommor & blader … så har jag ju tränat den lilla blomman ordentligt. Lärde henne några franska fraser som hon skulle viska i örat på Yan …. passande nog så ropade hon "Vive la France" … du vet ju att det var deras nationaldag igår … så gubben blev alldeles tills sig och gav henne en sån där liten pyttematskål där endast 5 stycken ynkans torrisar får plats.
Inte nog med det .. stackars liten blev panelhöna … inte nån bjöd upp henne där … trots att hon flörtade med en tjusig MC … hon var helt tagen av honom … Snackade nåt om Norsk Coon
Knasen … det är inte lätt med tonåringar
//Din bästa polare Puh

Hej Puh!
Det ante mig att lillblomman var i panlen……så vacker som hon é!!! 
Här väntas för fulla muggar på småttingar som inte bahagat komma än…*suck*
Hälsa tjocka släkten från oss….kram på dej Puh!
#2 En så glad matte som dig var svår att missa. 

Hörru Puh,,,, Grattis till både dig och den lilla panelhönan.
Brorsan fick visst på moppen av en Birma.
ha' en bra dag din kompis Knasen & Co

Hej Ylva!
Ja, det var trevliga dagar i Järna. Och äntligen fick jag träffa dig och Nalle Puh samt choklad-grabbens stilige halvbrorsa Baron.
Men hur kunde jag gå och glömma att det var Frankrikes nationaldag på lördagen
men "grabben med choklad i" fick sitt CACE ändå trots att han inte viskade "Vive la France" i Yans öra. Merci beaucoup Yan!
Och choklad-grabbens lille son blev BIV på söndagen. Tack så mycket Raymond. Pappa och matte är jättestolta.
NOM och BIS gick till urläckre Purple Haze Blue Tains som var ett riktigt charmtroll 
Stort GRATTIS till katt och ägare.
Ha det gott och ge en extra kram till "lille" Puh från oss! 
Mvh, Ingela, Anthon & Co
PS! Choklad-grabben viskar ALDRIG!
DS

Jag får tacka för alla gratulationer å panelhönans vägnar
… hon är inte så duktig på att skriva krumelurer än … även om hon kan lite franska.
Matte har varit upptagen med annat så det blir väl jag "Herrn i huset" som får stå för det.
Tinis: Nästa gång vi ses MÅSTE du visa dej för oss - och inte ligga och trycka bakom burskynket
Blankan: Tror att du är lite partisk. Toppen att Stina klarade föda Pongo utan min hjälp.
Knasen: Du var i alla fall lite impad av mitt cert???
Ingela: Grattis till lill-pralinen (Albin) som blev BIV.
Ojojoj … vad ska det bli av denna härliga grabb? Han lär väl bli lika ståtlig som farsan sin.
Men Ingela, nästa gång vi träffas måste du träna lite mer innan … så du orkar hålla mej!
Gissa om extrakramen värmde.
Nu är det bara avkoppling som gäller för min del efter en hektisk utställning

Ha en bra dag …
//Puh
Hur kunde du bara missa oss. Vi stod ju alldeles bredvid dig. En mullig matte och en långsmal, pälslös silverskogis. 

Tinis …
Nu äntligen förstår jag … matte är halvblind.
Då är jag ännu mer tacksam att vi kom hem helskinnade från utställningen.
Men ve och fasa … hörde att matte ska åka ut på egen hand i morrn … tänk om hon inte hittar hem. Hon skulle nedåt och då står ju krumelurerna upp och ned på kartan. Hon får väl backa dit så det blir rätt.
Håll tummarna för en orolig Puh 

Hörru Puh,,, jag tar hand om din matte i morron, nedför kommer hon ju alltid, men uppför kan vara jobbigt har jag hört, man behöver klor när man ska klättra har din matte det
.
/ Kansen & CO,
Ses i morron "faster" !! Ja eller vad du nu e!!!
# 11 Äntligen! Hihihi…. Ses vi på Järva också?