Välkommen till världen Pongo!

Vilken underbar teckning.. välkommem till världen Pongo

Hej!
Grattis! Vilken läcker teckning. Är det bara en i kullen?
//Maja.J

**Grattis & Välkommen till världen PONGO
**Nu väntar vi med spänning på att de övriga 101 ska titta ut 
För i Christinas första kull blev det ju bara 7 stycken …
Kramissar
Ylva & Tassemarksgänget
Välkommen Pongo! Passande namn.
Susanna

#5 Ja, det bidde Bara en denna gång! Konstigt nog…för i förra och hennes första kull så blev dem ju sju som Tassemarkens skriver.
Men denna lilla krabat är naggande god och har en jättestor mjölkbar så han har redan börjat få en rund och go mage att pussa på.
#8 Visst var det ett bra namn! 
Jag hade tänkt mig ett helt annat tema men med bara en kattunge så tyckte vi inte att dte passade utan att Pongo blev perfekt på honom och hans teckning. hehe

#7 Snacka om kontraster……först 7 och nu 1 ! haha
Tur att Pongo har de yngre tjejerna att leka med här hemma sen när han blir lite större och stadig på benen 

Tack alla för era gratulationer!!! 

Pongo är söt, tycker alla här, och alla hälsar honom välkommen till värden
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Grattis till sötnosen.
Ja det var ju verkligen ett passande namn, kunde inte vara bättre.
/Marie

# 12/13
Tack, tack!!!!! 

Stort Grattis 
Grattis! Pongo ser gätte fin ut. Hoppas att vi får se fler bilder på honom!

Funderar på en sak som jag och hans pappas uppfödare diskuterade tidigare idag!
Är han en 02 eller en 01?
Vad säger Ni allesammans?

Välkommen Pongo, så fin du verkar vara/bli.
*Mvh Eva-Helen*

#17 På skogkatterna så brukar vi ju endast hålla oss till procenten färg kontra vitt när vi avgör om det är en 01, 02, 03 eller 09. Vi har ju inte lika hårda krav som vissa raser, där man har höga poäng på färger och mönster.
Jag har ju fött upp en hel del höggradigt vita och fått lite egna erfarenheter. En kattunge som ligger på gränsen mellan van och harlekin som nyfödd, skulle jag utan att tveka registrera som harlekin. Orsaken är att kattungens färgade fläckar oftast sitter högt uppe på sidorna, vilket gör att när de växer och får päls så blir fläckarna större och större, vilket gör att en kattunge som ser ut och kanske rent av är vanfärgad utan pälslängd, blir en
harlekin som vuxen och i full kondition.
Jag hör även till dem som tycker att det är lite halvkonstigt att registrera en katt med vita ben och lite vitt skjortbröst och
ansikte som 03:or. Jag vill att även en 03:a ska kännas som en riktig "vitfläck", inte som en katt som bara har det vita går lite högre på benen. Man ser ibland katter som har vita ben, vitt under hakan och lite vitt i ansiktet registrerade som 03:or, det känns som om vissa hellre vill registrera en katt som 03 än 09
Vitfläck är ju ett anlag, så för mig känns det bättre att registrera en katt som 09 än 03 om jag inte tycker den är en "vitfläck" anlagsmässigt. Hoppas ni förstår hur jag menar

Oj, nu kom jag ifrån ämnet lite, men man blir sån när man diskuterar någon man gillar… Vad gäller min åsikt om lilla Pongo, så kanske du tycker han ut som en van idag, men jag tror han blir en harlekin :) Dessutom en väldigt vacker sådan och med den vita strimman över huvudet som är så läckert. Grattis!

ÅH GRATTIS!!! Va gooo en liten Pongo!!! GRATTIS!!! Min kompis har en Dalmatiner hane vid samma namn!! GRATTIS!!!

Tack för ditt svar……haha, jag hade nästan hoppats på att du såg detta och skulle ge mig ett svar också
Själv var och är jag fotfarande mest inne på att han är 02:a, men vi kunde inte undgå att börja prata om det då jag aldrig kunnat ana denna gradhet av vitt skulle komma. Visst pappan är ju en 03:a…men ändå. =)
Det roliga är att pappans två tidigare kullar knappt innehållit något vitt alls förutom två barn som blev s.k 03:a……så han måtte ha sparat allt det vita till Pongo!
Vi kan iaf hälsa att Pongo har det bra! Han njuter av den stora mjölkbaren heeeela tiden och smackar gott!

#21 Hur skulle jag kunna missa det, jag älskar ju vitfläckar och har är ju helt underbar

Hälsa tillbaka till Pongo i mjölkbaren, som han äter så kanske fläckarna på magen blir så stora så han blir en bicolour 
Hej Blankan å stort Grattis till den vackra dalmatinern ;)
Jag har själv fått 2 "enstakor" och mat fanns det gott om.
Som tur var hade vi också en 4 månaders katt som kunde leka med enstakorna. De gjorde det så fint och när leken var slut och minstingen somnade i en hög så tvättade lekkamraten henne.
Det kommer nog att bli en härligt trygg grabb av Pongo!
GRATTIS igen

#24 Kommer han från Caroline, S*San Titaz möjligen? Tycker han liknar en av hennes killar jättemycket! Han ser i vilket fall som helst, kanonfin ut! Lycka till med honom! //Kaisa

Jo, visst är det hennes lille Mister Chaplin =)

Hej på er igen!
Ville bara säga att nu finns det nya 2 veckors bilder på Pongo att kika på 
Jag lägger ut ett smakprov här också =)

Så söt han är! jag kollade också på dina andra kissar de var väldigt fina!

#30 Tackar tackar!!! 
Men åååh, vilken sötnos! 

Vilken söt liten "valp" =) Jätte härlig teckning!! *sötnos*