Äntligen kattsäker balkong!
Jag har funderat så länge på hur det skulle gå till att kattsäkra balkongen på ett så snyggt och enkelt sätt som möjligt. Det blev klurigare då vi inte har tak på balkongen. Nu är det nästan klart. Hurra!
Kunde inte låta bli att skriva in det här.
Ska bli spännande att se vad grannarna säger, för vi gjorde det sent i gårkväll….
Susanna

Va snyggt det blev!! Jag kämpar med att få tillstånd till innätning av min nya uteplats… Har mest fått spydiga svar om att det är fult och ser ut som en bur än så länge… men ja, det är ju en bur… tycker väl personligen inte heller att det är jätte fint med en stor bur… men det är ju för katternas säkerhet… =)…
Precis. Vad gör man inte för katterna. Vår innätning syns inte särskilt bra på håll såg jag idag. Det är bara stolparna/pinnarna som syns. Det är ju bra i alla fall.
Susanna

Det blev ju fint, men ska ni spänna någon sorts nät över som tak, eller hur har ni tänkt? För annars klättrar de väl bara över?

Ser jättebra ut!! Tror inte att det ska störa några grannar men man vet ju aldrig..Folk är lite lustiga ibland.
Men jag hade nog satt nät i taket. Iaf i hörnet närmast hustaket. Att klättra i nätet kanske inte lockar dina katter men i det hörnet så "kommer dom någonstans". Om du förstår hur jag menar. Vore katastrof om dom kom upp på taket och sen ramlade ner. Usch.. /Sylvia
Min katt klättrar inte. Kattungen vi ska behålla vet jag ju inte hur hon kommer att göra förstås. Eftersom nätet är mjukt hoppas jag att det inte inbjuder till klättring, men vi måste ju pröva och se. Ja, till att börja med får vi vara med ute på balkongen. Det finns inte något räcke de kan gå på som det är nu pga nätet, så jag får göra en eller ett par hyllor eller sätta bordet så att de kan se ut. Så jag tror inte att det blir lätt att komma upp på taket, men jag har nät kvar, så det går att göra tak.
Susanna

#5 Det låter som om du har läget under kontroll
/Sylvia
#5 Vill gärna tro det…. men man ska aldrig vara för säker.
Susanna