Katt på rymmen
Är så fruktansvärt ledsen.
Jag var på väg till utställningen som skulle vara i Järna utanför södertälje i morse med Scarlet. Ca 12 m från porten så rymmer Scarlet ur buren. Jag gick glatt med min tunglastade kärra till bussen och märkte inte alls att hon var borta. Inte förrän jag står och väntar på bussen och tittar in i buren. Till min fasa så var luckan helt borta från buren och jag hade inte märkt det.Jag sprang med hela ekipaget hem igen och utanför huset hittar jag luckan men ingen katt. Jag brukar alltid kolla så att luckan sitter som den ska när jag transporterar en katt och så även denna gång. Tydligen hade Scarlet fått upp luckan ändå på något märkligt sätt.
Jag har varit ute och ropat efter henne i en timme men ingen Scarlet.Det blåser ordentligt ute och det är knappt min rop hörs känns det som.Jag har anmält detta till polisen nu och uppgivit signalement och ID nummer samt satt upp lappar i området.Jag har dessutom satt ut ett klösträd utanför min inglasade balkong så att hon kan hoppa in och om skulle hitta till balkongen.
Vad mera kan jag göra förutom att gå ut och leta efter henne?Jag känner mig så olycklig och jag saknar henne oerhört. Ebba min andra hona som är högdräktig går här inne och ropar efter sin kompis.Det är så sorgligt att höra henne.
Har ni några erfarenheter av katter som varit på rymmen. Berätta !

Men Jeanette, så fruktansvärt. Hoppas att du hittar henne snart eller att hon hittar hem. Håller alla tummar å tår för dig och Scarlet
//Rita
Lägg ut en efterlysning på alla hund och kattsidor på nätet.Annons i din lokala tidning.Ut och prata med folk så de får informationen. Sök upp katthem i närheten för att se om nån lämnat in henne där.
Jag hade kunnat gå så långt att jag kontaktade radion så de ropar ut en efterlysning där med.Vet inte var du bor men i här på radio kristianstad hör man ofta hundar efterlyses.
Hoppas innerligt du hittar henne,det är värsta mardrömmen det där/Håller tummarna.

Hej på dig!
Ja, det är ju alltid SÅ jobbigt när någonting sånt här händer. Men katterna brukar aldrig springa långt. Titta i den närmaste omgivningen. Ifall ni har några buskaget eller häckar i närheten av den plats där hon kom ut ur buren så tror jag att hon sitter där. Ta med en ficklampa och leta långt in i buskarna så skall du se att du hittar henne.
Lycka till, håller tummarna!
//Annika

Jag har haft 1st på rymmen, min vildkattshane låg uppe på torkskåpet, såg inte att han låg där. Jag skurade badrummet och öppnade fönstret, och gick ut o stängde dörren. 8 timmar senare kom jag hem, van att alla möter mig i dörren, men min NIsse kom inte
jag letade genom lägenheten, och hjärtat höll på att stanna när jag tänkte på badrummet, när jag öppnade dörren hördes ett pip utanför, han låg gömd i buskarna, och jag fick gå runt huset, och locka, han var livrädd, han skrek hela vägen in, och matte grät av ångest.
Själv tror jag stenhårt på att din kisse finns i närheten, var noga med att ställa ut mat
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Vet hur fruktansfärt orolig du är. Våran hane sprang iväg en dag o jag var ute hela dagen o leta. På kvällen när jag stod på tomten o ropa hörde jag att han svara långt borta. Närmare o närmare kom hans rop o jag grät o fortsatte att ropa. Efter ett litet tag så kom han springande o lyckan log igen. Jag tror snart att du finner henne men ju fler som vet om att hon är borta dessto bättre. Lycka till håller både tummar o tår för er./kram Laila.

Jag tycker väldigt synd om dig och förstår hur orolig du måste vara. Råden du fått tycker jag var bra. Troligen håller hon sig i närheten. Jag håller alla tummar för att hon snart ska vara hemma hos dig igen.
mvh Nina

Gud så fruktansvärt.. usch ja oron över en kisse på rymmen usch så fruktansvärt.. tack och lov har mina innekatter aldrig rymtmen de där platsburarna är då inte att lita på lutar de lite och gör man lite så så går luckan upp de är så läskigt.. på mina ena bur har den gått upp flera ggr tack och lov hann jag med så ingen rymde.. Lider med dig och hoppas din lilla tjej snart är hemma
Men oron när katten är borta usch.Måste ju vara ännu mer oroande när de är en katt som inte är van att vara ute.. När vi hade utakatter och de var ute lite för länge höll man på att dö..
Massa kramar jag hoppas verkligen hon kommer hem snart
Ojjj ! Va orolig du lär känna dig nu :(
Mitt tips är att kolla under bilar på parkeringar i närheten..
När min missebebis rymde ut för 2 år sen så tog det 1½dygn innan jag hittade honom.. och han satt vettskrämd under en bil alldeles utanför lägenhetshuset som jag bodde i.. :)
Han var smutsig,trött o hungrig.. och blev helt TokÖverLycklig när han fick återse sin mamma o bror igen *fniss* :))
Pep,skrek o spann som en tok :))
Du ska se att du hittar henne snart!!!
De är oftast framme när det mörknat lite ute…
Styrkekramar!
Åh, tack alla ni som har svarat och gett mig råd osv.
Jag har fortfarande inte hittat henne och jag är ute i omgångar och ropar på henne.Jag har kikat under bilarna här i närheten och i buskage, men jag ska fortsätta leta och ropa.Det går inte att tänka på något annat än att hon är borta.De här två dagarna jag är ledig tänkte jag bara njuta men det går inte nu. Är så orolig att jag har svårt att ta mig för någonting alls.
Hoppet är dock det sista som försvinner och jag fortsätter hoppas att mitt hjärta ska komma tillbaka till oss.

Hoppas du hittar henne snart. Jag tror också att hon hellre kommer fram när det mörknar om hon är rädd.
Mvh Margona

Hur långt har du till bussen? Du kanske får utöka ditt letande lite med tanke på att hon ju faktiskt kan ha hoppat ur buren precis vid busshållplatsen också. Mina katter har varit på rymmen allihop, hänt olyckor med att något fönster på altanen varit öppet o.dy. Vi bor dock på landet och katterna har alltid varit kvar på tomten. Men de gömmer sig och vill inte komma när de väl nått friheten. Men efter nån timme så har de snällt kommit i alla fall. Jagar man dom så har de bara hoppat undan och retats har det kännts som.
#11 Jag vet att hon rymde ur buren utanför mitt hus eftersom själva luckan hittades där när jag gick tillbaka igen från busshållplatsen.
Här blåser det något enormt just nu. Jag tror att jag skulle ha svårt att höra om hon jamade. Jag får hoppas att vinden mojnar framåt kvällen och att hon vill titta fram då. Jag kommer ändå att gå mina rundor ändå innan kvällen.Åh, jag hoppas så att jag hittar henne och helst innan jag går och lägger mig.Jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara för henne om hon måste vara ute hela natten.
Alltså detta är något helt nytt för mig. Jag har aldrig varit med om att någon katt har rymt tidigare.
Tack alla ni för att ni håller tummar och tår för min Scarlet.
#1 Ja du, det känns fruktansvärt det här. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Tack ändå Rita för att du håller tummarna för oss. :-)
/Jeanette

Hoppas att det går bra! De kan hända att hon kommer fram när det blir mörkt o hon skänner sig säkrare. Lägg ut något som hon brukar ligga på som luktar ER!! Så kanske hon känner lukten o håller sig närmare till det blir mörkt vem vet??
Grannens katt rammlade ju ner 4 våningar o klarade sig men var borta i 2 månader MEN vi såg o hörde henne på natten under balkongen som hon bodde. Hon höll sig i närheten hela tiden men var JÄTTERÄDD så vi fick låna en kattfälla o fånga henne i!
LYCKA TILL!!!

Usch, vilken jobbig situation! Hoppas att hon snart är tillbaka igen.

Hoppas hon kommer tillbaka helskinnad snart. Usch, det är så hemskt när en katt försvinner i stadsmiljö - en mardröm verkligen :( Tänker på dig och håller tummarna.

Gud vad hemskt Jeanette
Vi håller alla tummarna uppe att du hittar henne snart. // Jaana & Anders

Lider med dig! Hoppas du hittar henne snart!

Åh vad tråkigt Jeanette! Hoppas du snart hittar henne! Är du säker på att hon hoppade ut där luckan låg? Hon kan ju ha suttit kvar i buren en stund?
Många tröstkramar
Har du ta någon av din andra katt i sele o gå ut med o försöka locka fram henne. Förmodligen är hon väldigt rädd just nu o både törstig o hungrig. Väntar på ett glädjande besked från dej snart så ni får sova gott båda två i natt. Styrkekram Laila.

Jeanette … jag lider med dej
Sätt upp lappar i portarna och affärer runt omkring med foto på henne.
Skriv inte bara att hon är sköldpaddsfärgad (inte många som vet hur färgerna ser ut)
Sätt smålappar på efterlysningen med telefonnumret på så att de kan riva & ta med.
Om de hittar henne - Be dem att försöka ta in henne till sej.
Vi hade en nyinflyttad granne vars huskatt smet ut.
Lappar sattes upp överallt på portarna.
Många grannar var dessutom ute och lockade och letade efter henne.
Efter 2 dagar hittades hon välbehållen alldeles i närheten i ett buskage.
Vi håller tummar & tassar för att du även ska få lika lycklig slut
Kram
Ylva
#16 Ja det är en mardröm verkligen. Har nog inte riktigt fattat detta ännu.Jag känner mig chockad.Jag tycker att jag hör henne gosa med Ebba i sovrummet eller att hon är på toa och jamar.
#17 Tack för att ni håller tummarna. Ni vet ju vad Scarlet betyder för mig.
#19 Jag tror verkligen att hon tog sin chans och drog direkt som hon fick loss luckan. Hon tycker nämligen inte vidare om att vara i bur.Tack Annelie för tröstkramarna.
#20 Tänkte ta med Ebba i bur och locka på Scarlet senare i kväll när det börjar skymma. Vågar inte ha Ebba i sele nu när hon är högdräktig.Svårt att få selen att räcka om hennes runda mage dessutom. Tack för tipset Laila :-)
#21 Vad skönt att höra att grannarna var så hjälpsamma med med att försöka hitte kissemissen. Jag satte ut lappar i området redan tidigt i morse. Jag skrev som sagt inte att hon var sköldpaddsfärgad utan att hon ser brun ut med lite creme och utan vitt. Scarlet är en diskret sköldpadda så något direkt rött kan inte ses med blotta ögat.Jag skrev ungefär som du har beskrivit. Tack för dina tips och för den lyckliga historien. Jag behöver få höra sånt nu känner jag.

Hej! Men vad hemskt att Scarlet har rymt, hoppas hon kommer till rätta snart. Det är fruktansvärt när de är på rymmen.
Har du möjlighet att ha porten på klänt, om inte kanske du kan sätta kattburen på ett bra ställe, med en filt med känd lukt.
Lycka till, hoppas hon kommer till rätta snart och välbehållen.
Många Kramar
/Veronica o Qumla…
#24 Tyvärr så har jag inte möjlighet att ha porten på glänt. Det är portlås på dörren så den måste vara stängd. Däremot har jag satt en klösställning utanför min balong så att hon kan hoppa in om hon hittar den.
Jag har nyligen varit ute ett bra tag och lockat på henne i mörkret, men ingen kisse i sikte. När jag höll på som bäst dök en rödvit hane upp i buskarna och var kelig.Jag frågade honom om han hade sett någon kattflicka, men han tittade och ville gosa.Ja tyckte att jag såg en skymt av en mörk skygga som liknade en katt men när jag kom dit så var katten borta. Jag har gett upp för ikväll och tänkte ge mig ut vid 5 tiden och ropa igen.
Nu har det gått upp för mig att hon verkligen är borta och tårarna vill aldrig ta slut.Detta är en mardröm.
Känner helt och fullt med dig förstår precis hur du känner det.
Detta har hänt mig också så jag vet hur det är, men faktum är att dom brukar som sagt inte vara långt borta, men oftast är dom ju ganska rädda eftersom dom inte är vana att vara ute.Därför brukar dom ligga och trycka någonstans tills dom känner att det är så pass tysst och lugnt omkring dom att dom vågar komma fram (vanligtvis på natten framåt morgonen) då brukar dom ta sig hem och om dom kan klättra upp via balkongen eller hålla sig runt ytterporten för dom är smarta , dom vet precis vart dom kom ifrån.
Den ena katten smet från balkongen från 2 a våningen, hon var borta i tre dygn, tills det vid 4 tiden en morgon brakade till på balkongen , då hade hon själv tagit sig upp och stod och jamade utanför balkongdörren.
Den andra katten hoppade ut via mitt sovrumsfönster , och jag letade heeela dagen och hade mitt sovrumsfönster på vidgavel sedan vaktade jag hela natten, och samma där, vid 4 tiden stod han nedanför och jamade så det var bara att springa ut och locka in honom.
Har du möjlighet att hålla balkongdörren öppen så gör det då hör du om hon kommer och eftersom du ställt en pelare så kan hon ta sig in själv.
Har du fler katter så kanske dom kan vara instängda i något annat rum så inte dom också smiter.
Håller tummarna Kram Tita

Håller tummarna för dig att hon ska komma tillrätta välbehållen. Vet hur tungt det kan vara, usch… Vill berätta Urzas historia för man tror inte att ens egen katt kan bli rädd för en. Kanske känner sig din lilla tjej precis som Urza, ensam och övergiven och beredd att ta till sina instinkter istället. Ge inte upp hoppet, hon kommer nog till rätta igen.
Min lilla Urza (9 månader) hoppade ut genom ett öppet fönster för ett tag sedan. Det var sent på kvällen och ganska mörkt redan. Jag lyckade få in dom andra katterna som också hoppat ut men Urza syntes inte till. Efter ca 1 timma så hittade vi henne i buskarna. Men hon gick inte att fånga. Hon var helt förvildad. Urza som är den gosigast av dom gosigaste katterna som finns. Under tiden vi letade så slogs två katter i området, något som hon aldrig hört förut. Och det triggade igång ett par hundar som skällde som galningar. Måste varit en fruktansvärd upplevelse för henne. Jag letade hela kvällen och halva natten men lyckade inte ens få en skymt av henne igen. Klockan 3 på natten gav jag upp. Lämnade balkongdörren öppen på nedervåningen ifall hon ville gå in i lugn och ro.
Klockan 5.30 gick jag upp igen för att leta. När jag kom ner på nedervåningen så såg jag henne skymta i rummet där dörren stod öppen. Men när hon hörde mig komma så stack hon ut igen. Såg henne på gräsmattan men hon verkade inte känna igen mig alls. Satt ute på tomten i ett par timmar men ingen Urza kom. Insåg till slut att min man får fortsätta leta när jag gått till jobbet. Så jag gick in och då hade hon smitit in genom den öppna dörren under tiden jag satt ute. Jag skyndade mig att stänga och var lycklig som en lärka. Men när hon såg mig blev hon lika rädd igen. Tydligen hade upplevelsen satt sina spår ordentligt.
Jag var tvungen att gå till jobbet men det kändes ändå bra eftersom mitt lilla hjärta iaf var hemma igen. När jag kom hem sa min man att hon varit gömd hela dagen och inte velat visa sig. Men det tog bara 5 minuter så kom hon upp på övervåningen och knallade ut på balkongen till mig, hoppade upp i knät och gosade som vanligt. Allt var som bortblåst.
Enda sviten av äventyret är att hon är väldigt på sin vakt när hon är i rastgården. Annars är hon samma gos som vanligt. Men jag tycker att det är fasinerande att en tam, kelen katt kan bli så förändrad. /Sylvia
# 27 Det var så med den andra katten jag fick gå ut och hämta också han var livrädd.
Föst blev han rädd och tänkte springa iväg när jag kom för han kände inte igen mig.
Då fick jag backa några meter och sätta mig ner på huk och locka på han, men han var väldigt osäker och uppskrämd.
Inte förens jag tog till min "fjantröst och prata babyspråk" som jag brukar göra ramla poletten ner och då förstod han att det var jag och kom springandes.

Fy så hemskt, hoppas du hittar henne snart!!! Vår Adhara rymde och var borta i en vecka och vi var fruktansvärt oroliga, en dag såg jag grannungar några uteplatser bort med vår Adhara, de kallade henne Sessan, snacka om att jag blev förbannad
att bara TA nån annans katt utan att ifrågasätta var hon kommer ifrån……..
Jag håller mina tummar att hon kommer hem snart igen din kisse!
Jag lider med dig och hoppas att hon snart kommer till rätta.

Tyvärr finns det inga ord som kan trösta. Måste vara en mardröm när man inte vet var ens älsklingar är 
Hur har det gått?
Ikväll/Natt när det är lugnt o mörkt kanske du kan ta med dig buren ut med någon favvo mat, sätt dig ner där det finns buskar/träd o säg som du brukar när det är "godis" dags. Jag har själv en busvissling i förebyggande syfte om någon skulle råka komma bort. Om du tror att hon är i nån buske och du brukar ge burkmat, prova att öppna en burk där du tror att hon är - Känner igen ljudet.
Min teori är att sätta sig lugnt ner och bli där, tror att man skrämmer dom om man smyger omkring….
Tänker på er.
Styrkekramar från Marie o svansbarnen

Hej! Hur går det, har hon kommit tillbaka eller några spår efter Scarlet. Jag tänker på dig och ett lyckligt slut.
Var själv med om ett icke lyckligt rymmnings slut med Zola som du kanske kommer ihåg. Så man tänker nog lite extra när någon rymmer, vara sig det är ens egen eller någon annans katt eller djur.
Kram
/Veronica

Usch va trist, håller tummarna för att hon ska komma hem välbehållane.
/Johan
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus
#26 Vilken härlig och lycklig historia :-)
#27 Ja det är faschinerande hur hon kunde bli så förvildad som du skriver.
#29 Jag förstår att du blev förbannad. Det skulle jag också ha blivit.
#31 Jag ska ta med hennes favoritgodis med ut och skaka på burken som jag brukar. Hon brukar komma rusande då jag gör så och kanske hon vågar fram i så fall. Tänkte göra det sent ikväll.
#32 Ja, du har berättat om Zola.Du förstår hur jag känner det.
Jag har en tanke som växer sig starkare. Tänk om jag är ute och ropar efter henne dag ut och dag in och så kanske det är någon som har tagit henne. Då ropar man ju förgäves.Det är mycket folk i omlopp här där jag bor så vad vet man. Jag bor i änden av en väg så det är inte så mycket bilar här,men en hel del människor passerar utanför.

Berättade vad som hänt dej för min syster
Tips från min syster:
Även om luckan låg utanför porten kan katten ha tagit sig ut ur buren redan inne i huset! Har du kollat nere källaren eller gått hela trapphuset upp till vinden.
Om du är nere i källaren kolla noga alla skrymslen och vrår. Finns det massa bråte (gamla möbler) där måste du flytta på grejerna och kolla till 100%.
En katt jag känner till försvann när matte och husse fick hem en ny soffa. De letade överallt men hittade inte katten. Jag frågade då var den gamla soffan var.
De svarade att de ställt in den i soprummet. Har ni letat där sa jag. Ja flera gånger svarade de.
De satte upp lappar i området men inget hände.
Efter 16 dagar sa en av sopgubbarna till värden att han sett antingen en liten katt eller en stor råtta i soprummet. Värden kände till den bortsprungna katten och reagerade direkt och hämtade ägaren. De sprang ner i soprummet tillsammans och där satt den stackars katten.
Sen bar det iväg till veterinär. Katten hade inga större fel men var smutsig och fick äta små portioner till att börja med. Den repade sig och fick inga men. Katten hade alltså levt i soprummet i 16 dagar bland massa bråte. Somliga hade också ställt sopor där som katten kunde leva av. Eftersom katten var rädd visade den sig inte när de var nere och letade första dagen.
Håller tummarna så hårt jag kan och önskar av hela mitt hjärta att Scarlet kommer hem välbehållen.
Om du inte redan gjort det så kanske en hittelön skulle utlovas. Om det nu är någon som tagit henne kanske en summa pengar lättare gör så att hon lämnas tillbax.
/Ann.
Det var en bra ide' Ann.Jag spinner vidare på den.
Vi är många medlemmar och om var och en lägger 50-100kr. på ett konto(som nån har hand om)kommer katten fram med hjälp av hittelönen så skickas pengarna.
Vill ingen hålla i det så kan jag.
vad säger ni om det?
Hur gammal er katten som har rømt? Kan det tenkes at hun har løpetid og har funnet en pojkvenn?
Håper ihvertfall at du finner henne snart

Hur har det gått för er?? Har Scarlet kommit hem? fruktansvärt tråkigt när det händer så jobbiga saker. jag var på utställningen i Järna och det var en katt som dog. ägaren hittade tydligen sin katt död i buren. Har tänkt mycket på den stackars människan. Man utsätter sig för mycket sorg när man skaffar djur. Men det är ju ändå mest glädje. Jag håller både tummar och tår,och tänker på er. Hoppas att hon redan har kommit hem kram Theresa

Usch ja vilken hemsk upplevelse. Håller alla tummar och tassar jag kan för att hon ska komma hem igen.
Har varit med om liknande sak en gång, en katt som smet ur buren - fast som tur var vart det i bilen medan jag körde. Så jag har också fasat lite för att just sådant här kan hända på värre ställen.
Lycka till med sökandet!
/Marie
#35 Men vilken historia. Tänk att kisse ahde överlevt 16 dygn i soprummet. Jag är säker på att hon rymde ute, för när vi kom ut utanför porten så kikade jag in i buren och där satt hon.Tack för tipset ändå. Bra att veta och att kunna dela med sig av om någon annan råkar ut för samma sak som jag.
#37 Bra intiativ :-))
#38 Scarlet har nyss fyllt 4 år.Jag ger inte henne p-piller regelbundet utan ibland. Dock fick hon ett p-piller förra veckan.Hoppas inte att hon har funnit en pojkvän :-(
#39 Scarlet är inte funnen ännu tyvärr. Jag letar fortfarande. Hörde om katten som dog på utställningen. Stackars, stackars ägaren. Vilken mardröm.Tack för hållna tummar Theresa.
#40 Vilken tur att kisse var i bilen när det hände. Tack för att du håller tummarna :-)

Vi alla håller tummarna, hemskt att inte hitta henne, direkt

Ja man kan ju undra om burarna är så säkra, min katt har smitit ur ett antal gånger men då i bilen som tur är. Numera har jag honom inte i bur utan han får ha sele istället när vi ska åka bil eller ställa ut honom. Hoppas du hittar din katt snart.

Man bör ju alltid slita lite i gallret, innan man ger sig iväg, plupparna man stänger med, hamnar ibland på sniskan, så den glappar, då räcker det med att katten puttar till gallret, så går den upp, har själv varit med om det, som tur är, går aldrig den katten iväg, utan stannar och luktar på blommorna
Kan inte låta bli att titta in o se om Scarlet kommit tillrätta ännu men tyvärr inga glada nyheter ännu. Önskar jag kunnde hjälpa dej på något vis men du är i mina tankar och så många lyckliga återföreningar som jag läst om så får du inte tappa hoppet. Kram Laila.
#43: nee man ska nog köpa sig en såndär "hundbur" i helt metall istället..
plastburar med plastlåsanordningar verkar gå upp ganska så lätt dessvärre… :(
Hoppas att du har hittat Scarlet!
Håller alla tummar och tassar så hårt det bara går!!
Styrekramar!
#44 Jag brukar alltid rycka lite i gallret just för att föräkra mig om att luckan sitter fast, och det gjorde jag även denna gång. Därför är det så mysko att hela luckan var borta och inte bara att ena sidan var öppen.
Tack alla ni för era lyckönskningar och hållna tummar. Det betyder mycket. Jag har nu varit ute i 35 min och ropat och lockat på henne med kattgodis utan resultat.Tänkte gå upp runt 5 tiden igen och locka på henne. Att det ska vara så jädrans svårt att få tag på en katt. Det har kommit fram andra kissemissar till mig men inte min Scarlet.Jag ger inte upp hoppet iaf.
Det jeg tenkte på , er at hvis hun har løp, så kan du gå ut(uten å rope på henne) og bare lytte etter om du hører noen katter som parrer seg, sånn akkurat når solen står opp

# 46 ..vår erfarenhet av Atlas Burar är att plastpluttarna blir nernötta när man använt dom ett tag så plastlåsanordningarna inte låser riktigt..vi tappade ett galler på en bur en gång också så när vi kom hem så kastade vi våra Atlas burar o köpte Petmates Vari Kennel burar istället..dom är det tekniskt omöjligt att ta sig ur om man låser som man ska..dessvärre så kostar dom runt 800:- men man kan få tag i dom även på Ebay i Tyskland..jag köpte en sprillans ny Vari Kennel Deluxe för 23 Euro + frakt för ett tag sen
..Scarlet kommer säkert tillrätta snart..vi håller våra tummar
//Stefan
#48 Aha det var så du menade.Jag lyssnar självklart om jag hör henne när jag ropar på henne.
#49Låter som rymningssäkra burar det där.Jag har flera burar så jag borde göra mig av med denna som jag har använt mig av mest.
Nu har det gått lite över 2 dygn sedan hon försvann. Jag var ute igår sent och lockade med godis och det rödvita kissen kom som vanligt och hälsade på och var kelig.Dock ingen Scarlet i sikte. Ska gå ut nu innan jag ska jobba igen och sen blir det inte förrän sent på kvällen då jag kommer hem. Det är denna ovisshet som är värst. Jag funderar på om jag aldrig hittar Scarlet. Hur ska jag kunna leva med ovissheten? Jag kommer inte att kunna släppa tanken på vad som har hänt henne. Jag hoppas verkligen att jag slipper känna ovissheten och att hon kommer tillbaka till oss snart.

Jeanette …
Hoppades så innerligt att du skulle ha hittat henne redan.
Men som jag sa till dej igår så kommer jag och min syster åka över (efter jobbet) och leta efter henne.
Jag slår dej en signal innan du åker till jobbet.
Kramissar
Ylva
Men om hun løper , så vil hun kanskje ikke at du skal finne henne. Derfor er det lurt at du en gang på natten, bare lysner etter henne (og hanen)

Gud så fruktansvärt jobbigt det må kännas för dig, jag lider verkligen med dig, det är min fasa att katterna ska komma ur buren då jag är ute och far mkt med tåget. Har du varit ute med Ebba i koppel, kanske om hon skulle känna lukten etc från hennes kompis, så kanske om hon är i närheten känner igen henne också. Jag vet inte vad jag skulle gjort, men skulle nog gjort som Schamuels rekommenderade lägg ut en efterlysning på radion också, det kan vara ngn som ser henne. Jag ska hålla alla mina tummar på att det blir ett lyckligt slut, men jag lider med dig…*Kram Kram från fitnesscats*

Hur går det med sökandet? Hoppas verkligen att katten kommer tillrätta! Kram
Ingen Scarlet i sikte trots att både Ylva S* Tassemarkens och Lena S*Nenya's, har varit hos mig i dag och letat samt satt upp lappar.De pratade med en massa människor och informerade dom i området dessutom.De var här medan jag var på jobbet. Tack så jättemycket Ylva och Lena för er hjälp.Det betyder mycket.
Jag blir så rörd av er alla och ert engagemang och hållna tummar. Tack för att ni finns och kommer med tips m.m.
Håller tummarna i Göteborg också!
Susanna
#56 Tack för hållna tummar ända från Göteborg :-)
Ja, nå håper jeg virkerlig at hun snart kommer hjem igjen. Det er så vondt når en katt blir borte slik, og mann vet ingenting

men guuud va jobbigt att NI inte hittat henne ännu???
Min skogistjej IP S*Kvistdungen´s Enya försvann i 2 veckor spårlöst men en morgon så ringde en granne c:a 700m längre bort o sa att min tjej var hos dem o då hade hon gått över en MKT trafikerad väg (riksväg 62) o typ varit NÄRA mig i två veckor o swich sa var hon hemma igen!!
JAG TROR du kommer snart ha din tjej hemma hos dig igen!!!
KRAAAAAAAAAAAM//Susanne
#59 Vilken solskenshistoria. Tack för att du berättade om henne. Det ger mig fortsatt hopp.
Bozz mjauar och letar också, vill han att jag ska skriva.
Så det gör jag.
Lycka till med letandet - det är ju attan att jag inte bor i Dina trakter så vi kunde vara ute och skramla med matburkar och locka på Scalis tillsammans!
Vi håller alla här tummarna och tänk så gulligt av Y med sys & L att komma och leta - man behöver få dela bördorna.

Usch så hemskt att du inte har hittat henne än! Jag lider verkligen med dej, har själv varit i samma situation. Man blir alldeles besatt och kan inte tänka på annat. Vi tänker på dej… //Kaisa
Tänkte på en sak… Eftersom katterna brukar bli som tokiga när dom får kattmyntagrejer, kan man då inte prova spraya lite kattmynta där ute nånstans och hoppas att hon känner av lukten och kommer nära?
Jeanette, jag åker gärna och håller utkik efter henne på dagarna när du jobbar bara jag får veta vart du bor…
Mvh Ann.
Håller tummarna att din kisse kommer tillrätta! kram Nina

Jo du kan inte låna någon kattfälla av något katthem?? När jag hjälpte grannen med sin katt så lånade vi en fälla det kostade 300kr men man fick tillbaka pengarna när man lämnar tillbaka den. Jag var till Ica o köpte nygrillade kycklinglår o lade i MEN de tog typ 2 dagar innan vi lyckades fånga den!!
Det komer säkert komma andra katter i fällan MEN NI får väl släppa ut dem… ;-))
#65 Egentligen en bra ide men ändå inte. Jag tror inte att den blir så verksam eftersom det finns så många katter i området som är utekatter.Samtidigt så vill jag inte att andras katter ska hamna där heller och sitta fast. Jag kan inte vara där så ofta så att jag skulle kunna släppa ut ev katter så fort.
#61 Ja det känns bra att få dela på bördorna. De var så gulliga tyckte jag och jag är så tacksam. Hälsa Bozz och ge honom en stor kram.

Men Jeanette,
Ingen Scarlet ännu,,,,, ÅÅ,, stackars dig
.
Hoppas verkligen att hon dyker upp snart
// Kramizzzar Rita & CO

Hej! Tänk om jag kunde hjälpa till, inatt drömde jag att jag var nere hos dig för att leta.
Tänkte på att du även söker längre bort, hon kan ha blivit bort jagad av någon av de andra katterna.
Jag hoppas att hon kommer till rätta snart..
Jasså, Ebba är som sin mor, en baddare på att gömma sig..Men Qumla gömmer sig helst när hon är borta, och du ska inte tro att hon ger sig till känna..vi höll på att vända upp och ner på Syllas hus, och skulle vända upp o ner på Falun, då gubben min hitta en pälsmössa längst upp i tvättstugan där på några handukar..Och det var ju Qumla som låg o sov…eller så låg hon och fnittra..hihi ingen hittar mig.
Kram på dig!!!
/Veronica

Kom på en sak, har du skrivit ut efterlysningen i de andra iform, tex hundar, perser, hittekatt osv… hund ägare är ofta ute i tid o otid och kan ha sett något. Någon kanske har hittat en katt på vift eller matar.
/Veronica..

Jag fick ett tips när jag själv letade efter vår lille Boisso om att inte skriva ut på lapparna att han var renrasig eftersom de då är mer eftertraktade att behålla. Vi gick oxå ut med en stor hittelön för att eventuellt locka någon att tipsa oss om honom. Jag håller tummarna för dej! //Kaisa
Man kan också göra en efterlysning på lokalradion,det kan vara mycket effektivt.

Hej!
Usch, jag lider med dig… Så fruktansvärt, en riktig mardröm, men jag håller tummarna för ett lyckligt slut.
Ett bra tips för framtiden är att lära katter o kattungar inkallning. Vi kör alltid med att kalla in våra kattungar när de får extra god mat, och lär deras nya ägare inkallningsropet ("kisskisskisskiss"
). Fördelen med detta är att när vår minsta unges kompisar glömt stänga vår ytterdörr o nån kisse rymt ut så kallar vi bara o då kommer de på stört! Superbra. Alltid när de kommer så får de godsaker.
Hoppas allt får ett lyckligt slut o sänder kramar!
mvh Malin

Jag har läst och följt denna tråd… å jag känner så med dig, Jeanette. Jag var med när en av våra tidiga avkommor som gick som utekatt inte kom hem (bode på landet)… vilket letande. Jag höll på att bli tokig… tänkt inte på annat än den stackars katten, vad som hade kunnat hänt honom. Jag letade, frågade satte upp lappar osv. Ovisheten är hemsk.. efter 3 månader kom han tillbaka. Mager och uttorkad! så han hade blivit instängd någonstans.
Om jag kunde så skulle jag komma ned till dig och hjälpa dig att leta. Hoppas Scarlet dyker upp snart.
Nu kom jag på att en bekant till mig, hennes hona var borta en dag… gick som utekatt… hon satte upp lappar och spred ut i granskapet om hittelön på katten (som någon redan har nämt här) Och då kom katten fram! Det misstänktes att någon hade tagit henne!!!
Kram på dig och jag önskar att du snart hittar din vän.

Men, Jeanette, vilken tragedi!!!! Vi önskar så att vi kunde vara hos dig och hjälpa dig leta!!! Jag har läst alla tips och ideer du har fått här och det finns mycket bra ….Vi håller alla tummar och tassar och är "med dig" varje minut!
Tusen nospussar
Diderik & co

Usch så hemskt!!! Hoppas hon kommer hem snart!!
Många styrke kramar till er!!!
I går smet en av mina katter ut i trapphuset, men som tur var fick jag tag i henne redan efter några sekunder. Under dessa sekunder hann dock flera scenarion om vad som skulle kunna hända passera genom mitt huvud. Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara för dig. Hör av dig om du vill ha hjälp att leta.
#68 Det hoppas jag också Rita :-)
#69 Jag har pratat med många hundägare i området samt att de som har hjälpt mig att leta har gjort detsamma. Det har satts upp lappar även i sk eljusspår m.m. Blir så full i skratt då ajg läser om pälsmössan Qulma.Ebba och hon är verkligen lika varandra på många sätt. Ebba kan gömma sig och låta bli att svara när man ropar eller lockar på henne. Det går inte ens att locka med leksaker för att få fram henne. Hi Hi Hi.
#73 Det var verkligen ett bra tips inför min kommande kull som kommer om 1,5 v.
#74 Men stackars er kisse som var borta i hela 3 månader.Jag förstår att du måste ha blivit galen av att inte veta vad som hänt honom. Det är ju lite långt mellan oss men jag uppskattar din tanke på att hjälpa till att leta. Hittelön står det på de flesta lapparna som finns utomhus :-)
#75 Hej, vad kul att se dig härinne. Ja det är en tragedi detta.tack för att ni håller tummarna och pussa på mycket på Diderik från mig och Ebba.
#77 Förstår att du hann tänka både ett och annat. Det skulle jag med ha gjort. Vilken tur att du fick tag på henne.
ååå jag kollar här flera gånger pr dag om det kommer något nytt.
Håppas värkligen du hittar hon. Âr hon id.chippat / märkt?
Ônkar er lycka till i letande 
Kikar också in och hoppades på ett glädjande inlägg här.
Men du ser att en del har varit borta länge,så ge inte upp hoppet.
*håller tummarna*
Hittade denna artikel på systersajten hittekatter i fokus.
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=48e1c876-ae42-4d42-96c0-29e733243bd8

Håller alla tummar jag kan för att du ska hitta Scarlet , det måste vara fruktansvärt för dig .
Kram/Suzan
Igår ringde det 3 personer på min mobil och sa att de tror att de har sett henne.En av dom var riktigt säker. Nu verkar det som att hon är lite längre bort än jag hade trott och letat ,om det nu är henne de har sett. Tydligen har hon vandrat lite här och där.En har sett henne vid årstagård för några dagar sedan och någon annan åt motsatt riktning. Jag gick iaf ut igår rätt sent och ropade på de stället där jag hade fått information om att hon hade synts till. Men ingenScarlet varken såg jag eller hörde. Dock har hoppet ökat lite igen.
#79 Ja hon är ID chippad.Tack för lyckönskningarna.
#81 Vilken bra artikel :-)
#82 Hej Suzan ! Ja, man kan inte slappna av riktigt när det är så här.

Åt vilket håll verkar hon ha vandrat?
Jag bor borta vid Globen och det finns en massa katter som smyger omkring våra hus. Tyvärr så har jag inte sett Scarlet, men det är juh inte helt omöjligt att hon kan ha vandrat bort åt vårt håll. Jag har juh min fertila hane som brukar sitta och ropa på balkongen och det kan i bland dra till sig lite publik.

Gud vad jobbigt inte hemma än.. jag vet sist vi leta efter våran huskatt de ringa folk från höger och vänster dock tror jag inte de alltid vad Mozart vi leta efter de hade sätt. Jag håller tummarna hela tiden och önskar nu för både Scarlets och din skull de är just henne de sätt och att du får tag på henne så hon får komma in. Massor av kramar
Det glädjer mig att läsa! Jag åker ditåt strax och tar en tur. Hör av mig till dig senare.
Styrkekramar! /Ann.
Fy vad jobbigt.
När vår Hedvig var på rymmen i ett kattrikt område blev hon bortmotad från vår gård av andra katter som ansåg att det var deras revir. Lilla Hedvig ville gå hem men fick inte helt enkelt.
Vi satte upp lappar och gick runt och pratade med BARN. Barn är uppmärksamma och hjälpsamma. Prata med alla barn du ser och visa bilder på katten och erbjud hittepeng. De är ute mycket nu på sommaren och vill inte hellre än hjälpa till.
Vi fick tillbaka katten ganska snart efter att barnen fått veta om det, de kom bärandes på henne och hade hittat henne på en annan gård, ganska långt från våra, men i samma bostadsområde.
Numer pensionär i Nynäshamn

#83 Åh vad skönt att höra att de har sett henne iaf! Hoppas ni hittar henne snart!

Hur går de för er?
Här håller vi alla tummar och tassar vi kan för att din älskade Scarlet ska komma till hem!
//Sanna
#89 Hon har inte kommit hem ännu. I morgon har hon varit borta i en vecka. idag fick jag ett samtal från en pojke som trodde att det var henne han såg igår på valla torg. Det är långt ifrån mig.Jag blir mer och mer brydd över detta att hon inte verkar vara i närheten.Det är fler som vittnar om olika ställen de tror sig ha sett henne och det har inte varit i närheten.Jag hoppas fortfarande…..

Ge inte upp hoppet! Ibland går de långt och det verkar vara många som letar efter henne. Man önskar att man hade varit "spådam" och kanske kunnat "se" var hon är! Ibland har det ju funkat!
Usch… håller alla tummar för att hon snart kommer tillrätta!!
/ Sophia

Håller alla tummar o tår för att hon snart är hemma

Hoppas så att hon snart kommer hem igen.
Vet inte om ni gjort det redan, men annars kanske ni kunde få er lokaltidning att skriva om henne (med bild). Det kan ge mycket goda resultat. Vill inte morgontidningen göra det, så hör med kvällstidningarna. Vägrar de alla, så kanske en annons med bild + ev. utlovad hittelön kan vara något. Radion lär också som en bra idé.
Håller tummarna för er!
Håller tummarana för dig…
Jag vet själv hur det känns, hade själv en katt som bara helt plötsligt försvann för oss. Vi var ute flera gånger om dagen och letade efter henne, satte upp lappar över allt osv… Men vi kunde inte hitta henne.
Efter 1½vecka får jag ett telefonsamtal från ett medelålders par och dom trodde att dom hittat henne… överlycklig blev ju vi och frågade var dom bodde, tro det eller ej… Dom bodde 30meter bort från oss. Jag sprang bort till dom och det visade sig att det var vår lilla tös… Hon låg på deras veranda och tyckte att hon hade helmysigt, hon hade fått både lax och räkor mm under den tiden hon varit där… rena lyxen, skratt.
Jag bara tänker på att det kanske är någon som tagit in henne… det finns ju dom som gör det i all välmening men tänker sig inte alltid för, att det kan vara någon som letar efter katten…
Hoppas att hon snart kommer till rätta…

Gud är gumman inte hemma än 
Usch vilken mardröm!!
Jag bor i Årsta (Storsjövägen) så jag ska kolla och sprida det till alla jag känner i området.
Kan inte du PM:a mig vart du bor och ditt telefonnummer så jag kan ringa om vi hittar henne.
Håller tummarna för fullt!!!
Kram Marie
#95 Vilken lättnadens suck ni måste ha dragit när ni såg att det var er kissemisse. Jag önskar at samma sak skulle hända mig.
Tack för hållna tummar ni andra.
#97 Jag har PM:at dig.

Hoppas att du verkligen hittar Scarlet snart, håller tummarna för dig och henne!
Som någon annan har sagt här, prata med barnen runt omkring där du bor. De är bra på attt hitta gömställen och se där vuxna inte tänker på att kolla.
Hoppas att hon är hemma snart!
//Susanne
Uff, nei nå har det gått for lenge
Jeg får ta henne med i aftenbønnen min
#99 Jag har pratat med de få barn som finns här och några av dem har faktiskt ringt och tipsat mig :-)
#100 Tack för att du tar med Scarlet i din aftonbön :-)

Jeanette, Gud så jobbigt för dig.
Tänker på dig ofta och funderar på vart hon kan vara. 
//Kramizzar & Jamizzar Rita & Trixi med barn

Önskar inte min värsta ovän det du upplever nu! Håller tummar och tår för att hon snart hittar hem igen!
/Camilla
Usch vad hemskt!
Förstår verkligen hur du mår just nu. Har själv en katt som har varit borta sedan i söndags utan att någon har sett honom. Vi börjar undra om han kan ha blivit instängd någonstans av misstag, nyfikna som katter är av naturen! Be alla närboende kolla sina förråd, garage m.m Hon kanske gömmer sig av rädsla när hon insett att hon inte är hemma längre. Håller verkligen tummarna för att hon snart ligger i din famn och kurrar! Hoppet är ju det sista som överger en, kom ihåg det!
Kramiz från en i samma situation.
#103 Jag tänker som dig. Jag önskar inte min ovän detta heller.Ovissheten kan verkligen dra en på energi.
#104. Stackare, då sitter vi i samma båt.Vi håller tummarna hårt att båda våra vill komma hem snart.
Själv har jag varit ute i regnet nu på morgonen och ropat efter min flicka utan reslutat.

Stackars dig att katten inte är tillbaka ännu, usch så jobbigt! Hoppas att det löser sig tillslut ändå.

Har följt denna tråd från början och hoppats varje gång att lilla Scarlet kommit till rätta.
Tänker på dig varje dag och håller alla tummar och tassar på att hon nu snart är tillbaka.
Tröstekramar i massor, Ingela
Hej är så ledsen att hon inte blivit hittad ännu… Håller tummarna att hon kommer tillrätta snart! /Nina
Hoppas varje gång jag tittar här att Scarlet finns hos dej igen. Lider verkligen med dej i din förtvivlan och oro över vad som hänt. Inget kan jag göra men änn finns det hopp så jag skänker dej många styrkekramar och hoppas på det bästa./Laila

Här med, man tittar in ofta, och hoppas få se en glad mun, att hon är tillbaka, håller tummarna dag o natt
Hoppas verkligen att Scarlet kommer hem igen, jag har varit här flera gånger om dagen med en förhoppning om att hon har kommit hem. Som någon tidigare skrev så blir de väldigt fort "förvildade" och blir svåra att komma nära efter några dagar. Våra innekatter är ju inte alls vana med alla dessa ljud, dofter och faror som finns utomhus. Håller tummarna!!
Förstår hur ni känner er, har varit i samma fruktansvärda situation en gång, med ett lyckligt slut. Emser var borta i 1 1/2 vecka./ Anita
Jag blir så ledsen när jag hör att hon inte kommit till rätta än. Har du flyttat relativt nyligen? I så fall kanske du ska leta i det område där du bodde förut.
Usch…jag lider med dig!
Hoppas verkligen hon hittar hem igen snart.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Å nej, har hon fortfarande inte kommit till rätta. Jag säger som många andra, jag hoppas att jag ska få läsa ett glädjande besked varenda gång jag tittar in. jag har ju själv en kisse på vift och jag börjar tro att han inte är borta av fri vilja. I nuläget är det fem långhåriga katter som är spårlöst borta från samma by….. Lite misstänksam blir man ju. Vår försvunna katt är dock inte en renrasig katt utan en halvskogis men ovissheten och rädslan över att inte veta vart han finns är ju densamma. Jag har även en renrasig skogishona och jag är livrädd för att hon ska komma lös. Det har hänt ett par gånger, men hon håller sig tack och lov bara runt huset. Du ska veta att jag tänker på dig och hoppas innerligen att vi båda två får vara med om lyckan att våra katter kommer till rätta.

Åh samma här jag är inne ibland o tittar om inläggssvaren ökat o att jag får se att hon kommit tillbaka. MEN tyvärr inte ännu!? Ja jag lider verkligen med dig o kommer ihåg när Enya var borta i nästan en månad men hon kom tillbaka o mådde prima!!!
Det som jag var så rädd för när jag fick hem henne igen var ju att hon skulle fått sugen på att vilja gå ute JA som en utekatt!! Men faktiskt så blev det inte så för jag vill ju ha mina katter inne för trygghetens skull!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAM o hoppas hon kommer hem snart!!// Susanne

ÅÅÅ… inte hemma ännu??!!! Hoppas varje gång jag läser tråden att hon är hemma nu…
Hoppas hon hittar hem snart igen!!!
Jag har varit ute och gått och kollat efter gumman men inte heller sett henne 
Men jag tror helt klart att hon kommer komma tillrätta kan bara ta längre tid eftersom det finns mycket skog i närheten.
Jag tycker nog att du ska sätta upp flera lappar. Jag vet inte var Ni har satt upp dem men jag såg inga, var dock inte riktigt där du bor utan vid Årstaliden och början av Årstaskogen. Sätt upp lappar på alla affärer som finns i Årsta och på alla föreningstavlor (om inte detta är gjort)
Du kan också efterlysa henne på bla;
www.mitti.se/klippet/index.php
Om du behöver hjälp med att maila alla dessa ställen ställer jag gärna upp om du först skickar en bild och den info du vill att det ska stå på dessa sidor.
Kram Marie

Hej!
Hitta denna iforum, som kanske skulle vara bra med en efterlysning i. http://katt08.ifokus.se/

Hur går det?? Har Scarlet kommit tillrätta än? *Hoppas*
Kikar in för att se om din lilla tjej återvänt hem.
Men icke.Ge inte upp hoppet än.

Asså… nu har jag följt tråden var dag men inte skrivt något,,
Jag liiiider så vansinnigt mycket. jag hoppas så innerligt att lilltjejen snart kommer åter..
Jag skulle vara hysterisk vid det här laget..
fy usch..
kram och verkligen lycka till i ditt sökandne…
//Linda

Det är synd ang avståndet, för jag har tillgång till ett flertal fällor

jag håller verkligen mina tankar hos dig….denna ovissheten är nog bland det värsta man kan råka ut för.Alla tankar som snurrar runt alla syner man har STACKARE skickar en tröstkram trots det inte hjälper mycket//Lotta
Kan berätta att vi är flera som sett Scarlet inte så långt ifrån där hon bor. Jeanette hade t o m fått tag i henne igår, hon har berättat om det i sin blog. Jag hittade Scarlet nu ikväll vid 20.30-tiden på samma ställe som hon var igår; en inhägnad byggarbetsplats… Jag försökte locka henne mot staketet med mat och godisbitar och hon kom flera gånger nära men tillräckligt långt ifrån för att nå henne… Till slut var jag tvungen att ge upp. Hon lever alla fall och ser relativt välmående ut. /Ann.

Oh, så underbart att höra, försök att låna nån fälla av något katthem i närheten

#124 Jippi det låter ju lovande.
Då kanske damen snart är hemma igen. Hoppas, hoppas, hoppas
Håller tummarna!
/Marie

Ååååhh, nu måste jag också skriva! =)
Vilken känsla jag får i kroppen av att läsa bloggen! Hoppas du får tag i henne ocj får hem henne snart.
Styrkekramar från alla oss
Hejsan…
Vad glad man blir av att läsa att hon är i livet… Håller tummarna stenhårt att ni snart får tag i henne…
Lycka till

Gud vilken känsla att se henne och se hon mår bra men usch kunde hon inte gått lite närmare så du fick tag på henne…
Håller verkligen tummarna nu att du får tag i henne och får hem din gumma
Jag har också följt tråden dagligen…äntligen lite hoppfulla rapporter. Vet hur det känns med katter på rymmen, man får inte ro en sekund. Men nu känns det som en tidsfråga innan hon är hemma hos dig igen!
Håller tummarna jag med! / Kicki

Åååå vilken lättnad att ni vet var hon är!! Hoppas hon kommer hem snart!!
Håller alla tassar tummar och tår!!
//Anneli
Verkligen härligt att hon dykt upp. Hon låter sig säkert infångas snart. Vi fortsätter hålla tassar och tummar.
Susanna
Tack alla ni som skriver till mig :-)
Jag hittade Scarlet i onsdags sent på kvällen när en granne ringde och tipsade mig. Hon är ca 5-6 min gångväg härifrån innanför ett stängsel på en byggplats.Ann såg henne på samma ställe som mig igår kväll. Jag befann mig i Örebro så jag kunde inte hjälpa till att fånga in henne.
Hon ser välmående ut och jag börjar tro att det är någon som ger henne mat. Kanske byggubbarna? Jag har alltså lyckats fånga henne i famnen två ggr men hon har slitit sig ur mitt grepp varje gång. Hon morrade,fräste och rev mig innan hon sprang iväg till skogen. Hon är verkligen förvildad.Det värsta är att hon ser ut att börja vilja löpa. När jag pratade med henne så pratade hon tillbaka till mig och började slänga sig ner och åla sig fram och tillbaka på betongblocket.
Jag tror att hon snart kommer att fångas in :-))

Åhh så roligt att du funnit din katt. Stort grattis, hoppas att du kan fånga in henne snart, så du får ta hand om henne igen!
*Mvh Eva-Helen*

Jag är JÄTTEGLAD för din skull!!Vilken LYCKA!!!!!//Lotta

Härligt att hon är vid liv och verkar må bra, hoppas det går bra med infångandet!

Men… vad jobbigt att du fick tag i henne men hon rymde igen… hoppas hon är hemma snart..
Oj, hoppas att du kan fånga henne snart.. Skönt att du vet varhoon är i alla fall.. Tänk att det går så fort att bli förvildad ändå?
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Ja, nu får vi verkligen hoppas att du kan locka henne till dej. Du får ladda upp med nykokt gädda eller nåt annat gott, som luktar mums. Låt henne äta en stund i lugn och ro, samtidigt som du sätter dig ner och pratar lungt med henne, så hon förstår att det är du. Hoppas du får hem henne nu snart. Håller tummarna. 

Men jösses,, jag trodde då inte alls att det gick så fort att bli förvildad,, hur kommer det sej att det går så fort? Nån som vet?
Fy så jobbigt att hon slitit sej från din famn,, hoppas att du kan få tag i henne igen och få nånting runt henne, som en fälla av nåt slag..
bara hoppas oxå att det fungerar bra sedan med din andra katt oxå.. Fy så jobbigt men jag håller oxå mina tummar och katterna sina tassar,,
kram

Åhhhh va glad jag blir när jag läser det här.
Ta på dig något som är riktigt tjockt så du kan hålla henne från ansiktet och bära henne utan att hon klöser sönder dig. Fick själv göra det en gång när min en katt hade rymt. Lite rivsår på händerna kan man stå ut med
Lycka till
Jag tror nog inte att hon blivit "förvildad" i den bemärkelsen, där emot blir hon säkert väldigt osäker i den här nya miljön och instinkterna tar över hand och hon blir på sin vakt, ska hon sen till att löpa så är det nog hanar som lockar.
Försök få låna en fälla av någon som ni kan gilllra med mat, det tror jag är det snabbaste sättet att få tag på henne. Lycka till!
/Lotta

Så skönt att höra att hon är i livet och verkar må bra. Fortsätter att hålla tummarna. /Sylvia
Å vad skönt att du hittat henne, håller tummarna för att du lyckas fånga in henne snart.
Vill du låna en fälla så kolla med katthemmen i din närhet eller miljö- och hälsa.

Vad hemskt att ha hållt henne och sedan att hon lyckades fly. du får ha med dig en filt som du får linda in henne med nästa gång du får tag på henne. Sedan får du ställa in dig mentalt på att hon gör saker som du inte hade förväntat dig av henne hon är ju inte i sin rätta miljö.men du får inte släppa taget även om du blir överrumplad och rädd. Bara hon kommer in till erat hem så blir hon nog som vanligt igen. Vi tänker på er och hoppas varje dag
många kramar Theresa

Åååååå va glad jag blir!!!!! Min tjej är sedd och nästan fångad!!!! Jag följer allt du skriver varje dag och håller alla mina tassar för att den lilla busan snart ska va hemma igen!!! Hade jag varit där så skulle jag läxat upp henne!
Tusen nospussar från er ständige boyfriend
PS! Jag är nyfiken på kattungarna nu också….

Hoppas att du lyckas fånga henne, vi håller alla tassar här på S*Zios. Monica
Åh , så härligt!
Nu kan vi avsluta denna tråden då Scalis är välbehållen hemma hos matte och kattkompis Ebba som precis nu i dagarna ska få bebisar.
Scalis låter berätta att hon blev infångad i en vanlig kattbur av vänliga människor. Hon uttrycker att hon är lite hungrig men annars mår hon väl och att hon nu kommer att få fullt upp med att vara extra barnmorska.

Tack och lov….. /Sylvia
Oh…så bra!

…så härligt med ett lyckligt slut på denna tråd, skönt att hon är hemma igen // Anita

Men ååå vad härligt….
*stora applåder* vilken lättnad.Hon har sannerligen fått uppleva nåt den:)
Oj oj oj. Vilken kväll. Scarlet kom hem i kväll kl 21.30.Äntligen !! . 13 dagar hann gå innan hon blev infångad av ett gulligt par som bor här i Årsta.
Nu har Ebbas förlossning satt igång bara 3,5 h senare.Rapport kommer på min blogg.
Tack alla ni som har följt detta äventyr och som har hållit tummarna och gett mig råd. Äntligen är min Scalis hemma:-) Jippie !
Underbart!
Susanna
#154 Fan vad skjönt att det sluta lyckligt, o misebarn som bonus också. Det är bara att ta fram bubbelvattnet att fira. Ge rymmarn stora kramar från oss.

Tack och lov! Härligt att äntligen läsa att hon är hemma igen!
Kram!
Ja det roliga i kråksången är att jag hade druckit bubbelvatten och god mat här hemma då det ringde i telefonen, och någon sa att de hade fångat in min kissemisse vid 21.30. Så nu är jag lite på lyset och sitter här och beskådar Ebba med förlossningsvärkar och Scarlet som tvättar henne, och finns till hands. Det är så rörande att se, så att jag håller på att börja gråta. Vilken kväll säger jag bara. Jag är så lycklig.

Hej och Grattis! Kom precis hem från en ute kväll och ska stänga ner datorn som har fått stå på och ser att Scarlet är hemma och att Ebba är på G… jag får läsa vidare i morgon hur det gick för Ebba.
Veronica och mamma Qumla hälsar…
Underbart!
Hon visste väl såklart när det var dags att bege sig hemåt och ta hand om Ebba
/Ann.

Åh vad härligt att hon är hemma igen, så skönt att det fick ett lyckligt slut. :)

Sååå härligt att ni är tillsammans igen!!! 

Grattis, vilken lycka
Jätte grattis till hemkomsten din kisse och dina små missar /Tove

Grattis!! Så underbart att hon är hemma
Ja man kan ju inte missa bebisar
Mycket listig katt.
…så härligt med ett lyckligt slut på denna tråd.
/Theresa

Kul att det ordnade till sig i slutändan : ).Grattis !!
//Stefan

Underbart! Vilken lättnad att hon kom hem välbehållen :)

Skönt att allt har slutat lyckligt… pussa på dina katter och njut av kattungarna. //Kristin

Åhhh va härligt att läsa. Pussa på henne från mig.
Kram / Inger
Har följt denna tråden varje dag. Blev rörd till tårar. O, vad glad jag blev att hon är hemma igen // Ingrid
Ja lilla Scarlet…. va ynklig hon såg ut när vi såg henne innanför byggarbetsplatsen igår. Men så fort vi började locka kom hon och käkade godis och tonfisk. Sedan var det bara att "ha is i magen" och lägga maten allt längre ut under staketet och när nästan halva kroppen var ute så grep min sambo Stefan tag i henne och höll och drog ut henne. Han hade som tur var handskar på sig för hon slogs och bet honom i handen för att komma loss. Jag hade nog inte klarat hålla kvar henne men Stefan var hur cool som helst. Stackars gumman fick panik men så snart vi fick in henne i buren så blev hon lugn och låg helt stilla.
Jag bor själv i Årsta och har tänkt så mycket på Scarlet..kände att vi måste i alla fall försöka fånga in henne. Frågade min underbara sambo om vi kunde åka och försöka och han sa ja, han är van med mina små katträddarutflykter
Bästa lördagskvällsnöjet man kan ha
Vilken kick det var när hon satt säkert i buren!
Fick hittelön av matte Jeanette, som jag har satt in på Stockholms katthems postgiro till deras sommarkampanj " Om våra katter kunde tala". Underbart gripande kampanj se www.katthemmet.nu
Jag är själv volontär på katthemmet och har fyra katter och just nu två små skygga akutkattungar. Ni hittar mig på hittekatterifokus
Så underbart att hon hann hem innan Ebba fick bebisar….
Åhhh…..Sitter här med tårar i ögonen. Vilket underbart slut på historien och vilken lycka! Härligt att läsa att så många engagerade sig och hjälpte till. Stora kramar till er alla!

Så härligt att det löste sig! Vad duktiga ni var som fångade henne. Kul också att hittelönen kom andra katter tillgodo.
Det kunde ju inte ha slutat bättre 

Tummen upp för alla änglar som hjälpt till och alla som brytt sig!

Åh, vi är många som tänkt på Scarlet när man gått och lagt sig på kvällen. Skönt att hon är tillbaka, och eloge till dig "Marieborg" som skänkte hittelönen till katthemmet.

Åhhh så glad jag blir att den här historien fick ett så lyckligt slut!! Förstår din förtvivlan, och oro när Scalet var borta…är så glad för din o misses skull..
#171 eloge till dej Marieborg för ditt bidrag till katthemmet!

Å vilken lättnad att Scarlet äntligen är hemma hos "de sina" igen.
Och lycka till med de nya småkissarna också. Lyckan måste vara fullständig hemma hos er nu 

#171 Vad underbart med människor som ni

Så skönt att hon äntligen kom hem igen! Nu rymmer hon nog inte i första taget efter det här. Lycka till med nya kissungar! MVH/Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Wow att det löste sig så bra!
Jag har varit borta en vecka och vågade knappt öppna tråden och läsa…
GRATTIS och NOSPUSS till allihopa!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

VAD UNDERBART ATT LÄSA att Scarlet är hemma igen OCH att det finns så mycket underbara människor som engagerar sig och ställer upp för medmänniskor och djur!!! En stor eloge till er!
Ett stort grattis till att kissen är hemma igen och till bebisarna.
Mvh Merlyn

Gud vad skönt hon är hemma
#171 Vilka fantastiska människor ni är.Stor beundran måste jag säga
ÅÅÅÅÅÅ så härligt med ett lyckligt slut.
Helt fantastisk marieborg 
Ge Scarlet en stooor kram ifrån oss